Corsair återkallar Force Series 3 med Sandforce SF-2200

Permalänk

Vilken tur att jag köpte mig en Intel 510 istället

Permalänk
Medlem

Tur jag köpte mig en Crucial M4 då istället för den där komprimerande SandForce skiten

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Preed:

Tur jag köpte mig en Crucial M4 då istället för den där komprimerande SandForce skiten

Absolut! Varför skulle man vilja ha bättre prestanda och livslängd på nandcellerna om man inte måste?

Permalänk
Medlem

Tycker Corsair aldrig svarar när man kontaktar dem eller är det bara jag?
3ggr har jag mailat, då i andra ärenden än detta. Aldrig fått svar.

Permalänk
Medlem

Ah, tror ni det är försent att skicka tillbaka min nu? Det har ju gått över en månad sedan detta kom ut, och jag har helt missat detta.

Såg det nu pga att jag blev trött på mina BSOD så jag googla runt lite.

Permalänk
Skrivet av BratAnon:

Ah, tror ni det är försent att skicka tillbaka min nu? Det har ju gått över en månad sedan detta kom ut, och jag har helt missat detta.

Såg det nu pga att jag blev trött på mina BSOD så jag googla runt lite.

Eftersom det är ett känt problem ska du givetvis skicka tillbaka den, om du har otur vill de skicka dig en ny revision av samma enhet, om du har tur kan du kanske få byta upp dig till en Intel.

Permalänk

Jag har en Corisar Force 3 120 GB och fick precis min första krash. Enligt deras forum ser det ut som om problemen kvarstått efter deras lilla fix. Kommer säkert en fix på detta snart (håller tummarna), annars byter jag nog mot en GT.

Permalänk
Avstängd

John Jensen - 2012-07-19

Kan nog påstå att blåskärm. särskilt efter viloläge i Windows 7, är fixat med sedan länge med senaste FW som finns på nya diskar. Denna SSD fungerar numera utmärkt. Men finns billigare diskar med SandForce SF-2200.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)