Intel 320 SSD 1399:- på inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

Slog till, blev alldeles för sugen! Min första SSD förövrigt

Precis samma här.

Permalänk
Medlem

Blev väldigt sugen att köpa en SSD och slänga in i den kommande laptopen.

Är det någon som har någon erfarenhet av PhotoFast?

Permalänk
Medlem

Hmm sj sitter jag med en X25-M 80GB SSD från Intel...

Är det värt att uppgradera?

Permalänk
Medlem

köpte en också!

Permalänk
Medlem

dammit! fan att man inte har pengar till en!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Funderar på om man ska slänga iväg en beställning, är det någon som har denna disk och kan bekräfta att den är helt ok?

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

1års garanti mot intels 5..

bra fråga vad som är mest värt

Skrivet av Paiytor:

Blev väldigt sugen att köpa en SSD och slänga in i den kommande laptopen.

Är det någon som har någon erfarenhet av PhotoFast?

Skrivet av codR:

Funderar på om man ska slänga iväg en beställning, är det någon som har denna disk och kan bekräfta att den är helt ok?

http://www.sweclockers.com/recension/6190-prestandadatabas-so...

Tittar man in testerna så ser man att intel x25-m g2 får dubbla poängen i det enda "verklighetsbaserade" testet (PCMark Vantage). Jämfört med moderna diskar så presterar den bara 1/5 av intels diskar på små skrivningar och är troligen klart sämre på att hantera parallella förfrågningar. Är också tveksamt om den kan hantera trim med tanke på att det är två mindre diskar som sitter i raid-0 innanför skalet. Det är helt enkelt en disk från 2009 som inte ens var konkurrenskraftig då.

Intels 320 är definitivt prisvärd medan disken från photofast snarare är ett försök att sälja av gammalt lager till ovetande kunder.

Permalänk

Nu är den höjd till 1599kr igen :S

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Säger bara suck.. såg det igår och tänkte köpa den idag, så höjer dom priset.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk

1599 kr är fortfarande ett bra pris för den disken.

Det är bara 200 kr i prisskillnad.

Köpte en idag, Skulle först ha en 80 gb, men priset i mellan dom ligger bara på 210 kr.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

När det blir specialerbjudande på en 160GB modell så slår jag till. Min 80GB'are i laptopen har visat sig vara för liten i längden, men vill ha en dubblering i lagring minst och till ett billigare pris än vad jag fick pröjsa för min x25-M G2.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Haha lol tänkte köpa en 320 nu på morgonen men ofta kampanjen tog slut på knappt en halv dag xD ingen ssd för mig, sad face

Permalänk
Medlem

Är oxå en av dom som tänkte köpa en, nu på lunchen. Men nu blir det ingen.
Tycker att det var lite fult av dom att skriva att priset gällde lagret ut och sedan visar det sig att det inte gör det.

Permalänk
Medlem

tänkte också köpa en idag det skulle bli min första ssd även dom bara har höjt priset med 200 så blir det inget för mig

Permalänk
Medlem

Finns på lager men kostar 1599 :- nu :/

Märkte att jag är den fjärde som nämner detta.. -_-

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Det är externa hårddiskar som kommer belastas med en (idiotisk) avgift
Nog om detta.

Permalänk

haha....det var ett bra pris....och jag tänkte köpa en via Inet/sveavägen....så jag kollade hemsidan och ringde kundtjänst samtidigt för att fråga om de kunde skicka en dit..... med hemsida uppe och suktandes på bilderna så säger snubben att det är ingen kampanj längre.......w00t jag sitter ju och tittar på den.....han snackar med chefen bredvid och undrar varför hans dator sägger 1599 istället.....jag trycker F5.....tadaaa!!! 1599:- och snubben kommer tebax och säger att kampanjen är över men du kanske måste uppdatera browsern....redan gjort sa jag....och snål som man är så ville man ju inte beställa en ändå..... man är född förlorare, snubblar på målsnöret, persona obscura och god vän med otur!
Var väl runt 10-tiden igår morse... men jag är inte bitter på er andra som nu har en stabil ssd för en mer rimlig peng

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk

Ungefär samma sak hände mig igår.
Satte en i kundvagnen för 1399 och när jag skulle betala så hade de höjt priset.
Var ju bara att kontakta dem så betalar de tillbaka 200 i efterhand.

Permalänk
Medlem

Inet är fantastiskt snabba på att skicka varorna. Beställde i förrgår kväll och paketet var framme före lunch idag.
Stackars er som inte hann "spara" 200 kr...

Nu får jag sätta mig in i partitions-alignering, TRIM och sådant. Ska installera Windows 7, Arch Linux och FreeBSD.
Windows 7 sköter sådant automatiskt väl? Linux och FreeBSD blir nog lite mera trixande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Inet är fantastiskt snabba på att skicka varorna. Beställde i förrgår kväll och paketet var framme före lunch idag.
Stackars er som inte hann "spara" 200 kr...

Nu får jag sätta mig in i partitions-alignering, TRIM och sådant. Ska installera Windows 7, Arch Linux och FreeBSD.
Windows 7 sköter sådant automatiskt väl? Linux och FreeBSD blir nog lite mera trixande.

Du måste bo nära Inet, jag har fortfarande inte fått nåt

Permalänk
Medlem

Fick mitt på mindre än 24 timmar och bor i Stockholm

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Avstängd

Dustin var lika snabba med min Beställde kl 13.00 och hade den vid lunch dagen efter.
Då hade den packats i stockholm -> malmö -> kristianstad.

Det är ju posten man ska ge berömmen till
Visst, inet och dustin får iväg sakerna fort också Men posten är ju dom som står för transporten.

Permalänk
Medlem

Har precis installerat disken nu och allt flyter på fint, undrar dock vad som behövs göra mer än trim och aktivera AHCI Mode, ska man följa samma guide som man gjorde när man hade 80GB versionen? http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/864866-intel-x25-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Du måste bo nära Inet, jag har fortfarande inte fått nåt

Borås och det är ganska nära Göteborg (6 mil).

Jag får 377 poäng i AS SSD Benchmark och använder den som systemdisk i Windows 7 64-bit (gjorde en 50 GB partition). Windows prestandaindex fick jag först 7,7 men efter uppdateringar gick det ner till 7,6 för lagringen (jag har dock lägre på allt annat och får 6,8 totalt). Det är väl som förväntat skulle jag tro.

Permalänk
Inaktiv

När 160 GB kryper under 1500 kanske det blir dags att slå till.

Permalänk

Jag kan hålla med Nuukeer jag är mycket nära att slå till men nånting håller mig tillbaka. Jag tror att priserna kommer att sjunka mer över sommaren och kommer nog att avvakta tillsvidare.

Permalänk

Någon som vet om dom har tankar på att hålla nån mer kampanj? lr nått liknande bra pris på nån annan SSD? sjukt sugen på att köpa en.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av westman91:

Någon som vet om dom har tankar på att hålla nån mer kampanj? lr nått liknande bra pris på nån annan SSD? sjukt sugen på att köpa en.

De brukar inte gå ut med sådan info i förväg, av förståeliga skäl. Skulle de göra det skulle de ju tappa försäljning nu eftersom att alla skulle vänta med att köpa, och det vill de ju inte.
Så nej, ingen som vet när nästa kampanj kommer och vad den kommer gälla.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB