Duke Nukem Forever -Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Jag garvade högt när jag såg vad för power armor dom erbjöd duke ^^,
Som inbitet DooM fan så uppskattades det friskt IAF

Det är Halo power armor. Dooms är en grå hjälm som återfinns med en kropp i Death Row i kyrkan "that's one doomed space marine".

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Konstigt... en Moderator ogillar det och plötsligt så vänder attityden i tråden.

Baserat på tre stycken påföljande inlägg? Knappast en hel tråd.

Men själv så tyckte jag att det helt enkelt att det var ett mediokert spel. Jag behöver inte rättfärdiga det, DNF var helt enkelt inte min grej.

Permalänk
Avstängd

Har ni redan diskuterat det faktum att det är äckligt misogynt?

Permalänk
Medlem

Har lirat en hel del av spelet nu och kan bara säga att enligt min mening kan alla recensenter gå och gömma sig! DNF är ett grymt spel!!!
Grafiken är kanske lite utdaterat men dålig är den då inte!
Har inte prövat MP alls men det är inte nått jag suktar efter att göra heller och hittills är SP betydligt bättre än flera andra FPS jag spelat dom senaste åren!
Dessutom har jag roligt när jag spelar!!!
Macho och misogynt....JA, Det är ju Duke Nukem! Bajs humord är det heller inget fel på! har ni någonsin kollat South Park eller Simpsons???
Kommer tillbaka när jag har lirat igenom spelet!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

hehe gillar dom som klagar på humorn i detta spel (ink me) det är lite som att klaga på chuck norris skämt Humorn ska ju vara dålig, det är då den är som bäst ;D

Permalänk
Medlem

någon som vet vart screenshotsen hamnar?

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragona:

någon som vet vart screenshotsen hamnar?

Starta steam klienten, gå till Duke spelet,

Klicka på "visa skärmbildsbiblotek" längs ner på steam klienten.

Klicka på "visa på hårddisken" i fönstret som öppnats.

Permalänk
Inaktiv

körde ut det för 2 dagar sen tyckte det var ett underhållande spel, lite kul att få fram allt extra efter man klara det. 8/10 får det av mig hoppas dom kommer att göra ett till som kanske kommer om en 15år eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

körde ut det för 2 dagar sen tyckte det var ett underhållande spel, lite kul att få fram allt extra efter man klara det. 8/10 får det av mig hoppas dom kommer att göra ett till som kanske kommer om en 15år eller så

15år, nästan utmaning är 150års utvecklings tid

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoohoomoo:

Fan vad tråkigt att dom släppte spelet... Nu är hela grejen död. DNF skulle bli en myt

Håller med. Vilken kalldusch! DNF = Postal 4. 90-talet påminner sig på ett smärtsamt sätt. Nu när de avslutar med ett riktigt skit-spel så dör hela serien istället.

Ni som säger åt andra att sluta klaga på spelet skall påminnas att denna tråd heter "Duke Nukem Forever Tråden" och inte "Optimister om DNF". De har väl precis lika mycket rätt att säga vad de tycker om spelet som ni har? Sådana påhopp får er bara att verka vilja dölja något för att ni inte kan acceptera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Håller med. Vilken kalldusch! DNF = Postal 4. 90-talet påminner sig på ett smärtsamt sätt. Nu när de avslutar med ett riktigt skit-spel så dör hela serien istället.

Ni som säger åt andra att sluta klaga på spelet skall påminnas att denna tråd heter "Duke Nukem Forever Tråden" och inte "Optimister om DNF". De har väl precis lika mycket rätt att säga vad de tycker om spelet som ni har? Sådana påhopp får er bara att verka vilja dölja något för att ni inte kan acceptera det.

Acceptera vad?!! Alla får ha en åsikt absolut! Men enligt dig så har "ni" rätt med att detta är skit spel, när du skriver att vi inte kan acceptera det.
Men vi som gillar spelet GILLAR det, jag kan ju säga då att "ni som inte gillar spelet vill bara att det ska vara dåligt för ni inte kan acceptera att det är bra".
Sedan vadå "Optimister om DNF" vi kan väll inte hjälpa att vi gillar det?!
Nej alla tycker vi väldigt olika om detta spel men ingen har rätt eller fel och måste "acceptera det" alt. är optimist för att man gillar det!

Permalänk
Skrivet av börk:

Har ni redan diskuterat det faktum att det är äckligt misogynt?

http://www.youtube.com/watch?v=N0Yh4Aq54ek&feature=player_emb...

Nu är inte mitt vokabulär det bästa, men misogynt betyder väl ändå kvinnohatare? Och inte någonstans såg jag i spelet att hat emot kvinnor förekom, däremot var det nedvärderade, men det är en del i charmen i spelet kring hans karaktär. (roligt med karaktärer som inte är så extremt politisk korrekta)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Kan någon av alla Duke hatar berätta för mig vad ni hatar med spelet och varför?
Vad är det som är så mycket sämre med detta spel än alla andra Shooters?
Är det bara det att det inte lever upp till hypen vilket det omöjligt kan!?
Är det bara att ni tycker att grafiken är dålig?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte fått Balls of Steel edition från game.se än?

Riktigt jävla förbannad nu.

Eftersom det skickats som brev så finns det inget kolli ID.

Permalänk
Proffsmoddare

jag kan försöka förklara varför jag tyckte att detta var ett skämt

1. Kontrollen känns sumpig och oprecis.
2. Bandesignen är tråkig och ultralinjär.
3. Grafiken är extremt utdaterad och platsar bättre i en titel från tidigt 90 tal
4. Vapnen är få och dåligt utförda
5. Konsollinfluenserna är galet övertydliga. Varför ska varenda jävla dörr öppnas och boss besegras med ett hysteriskt bankande på en tangent.
6. Auto regen på hälsan gör det näst intill omöjligt att dö och allting blir galet simpelt
7. Spelets flyt förstörs hela tiden av totalt menlösa "sitt i torn och skjut sekvenser" samt ett otroligt trist och långt monstertruck parti.
8. Humorn är extremt barnslig och pinsam precis som i förra duke (och det hjälper inte ett dugg att "det ska vara så")

Kombinationen av alla dessa faktorer gör att jag tycker att detta är ett hopplöst dåligt spel. Jag vet att för många är det nostalgifaktorn som gör detta till ett bra spel men för mig som inte gillade orginalet heller när det kom fungerar inte nostalgi . Jag hade kunnat stå ut med den kassa humorn om spelet i sig hade varit bra men tyvärr så var det inte det. Detta spelet hade hatats av alla om det inte var för at Duke är med men min bedömning går bortom hype och nostalgi jag bedömmer spelet som en FPS som släpps 2011 och gör man det så håller det inte i några avseenden.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Precis spelet känns verkligen som dom har tagit bara delar av alla år dom jobbat och satt ihop det och resultatet av alla års väntan är ett mediokert spel. Det räcker inte att duke är cool som han alltid är när gameplayet suger balle, jämför med duke3d det är ju natt och dag, dom har ju säkert anpassat spelet för konsoller med den jävla ego health tramset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11102028']jag kan försöka förklara varför jag tyckte att detta var ett skämt

1. Kontrollen känns sumpig och oprecis.
2. Bandesignen är tråkig och ultralinjär.
3. Grafiken är extremt utdaterad och platsar bättre i en titel från tidigt 90 tal
4. Vapnen är få och dåligt utförda
5. Konsollinfluenserna är galet övertydliga. Varför ska varenda jävla dörr öppnas och boss besegras med ett hysteriskt bankande på en tangent.
6. Auto regen på hälsan gör det näst intill omöjligt att dö och allting blir galet simpelt
7. Spelets flyt förstörs hela tiden av totalt menlösa "sitt i torn och skjut sekvenser" samt ett otroligt trist och långt monstertruck parti.
8. Humorn är extremt barnslig och pinsam precis som i förra duke (och det hjälper inte ett dugg att "det ska vara så")

Kombinationen av alla dessa faktorer gör att jag tycker att detta är ett hopplöst dåligt spel. Jag vet att för många är det nostalgifaktorn som gör detta till ett bra spel men för mig som inte gillade orginalet heller när det kom fungerar inte nostalgi . Jag hade kunnat stå ut med den kassa humorn om spelet i sig hade varit bra men tyvärr så var det inte det. Detta spelet hade hatats av alla om det inte var för at Duke är med men min bedömning går bortom hype och nostalgi jag bedömmer spelet som en FPS som släpps 2011 och gör man det så håller det inte i några avseenden.

Tackar för ett mycket utförligt svar!

1. Eftersom jag lirade det på konsol så led jag inte av att styrning kändes klumig på något sätt, Killzone 3 hade mycket sämre styrning!
2.Jag har allid gillat linjära shooters så det passa mycket bra för mig!
3.Grafiken är lite utdaterad men att säga att det är som ett spel från tidigt 90-t är dock att ta i!
4.Kunde ha varit mer vapen och det är få som jag gillar men dom jag gillar tyr jag mig till och det går mycket bra!
5.Detta är något som alla pc spelare måste bli vana med förr eller senare, det säljs betydligt mer spel till konsol än till pc så det är själv klart att utvecklarna satsar på konsolerna!
6.Auto regen lider jag inte speciellt mycket av fast det vore kanske lite mer klassiskt med med packs!
7.Dessa moment tycker jag ger lite variation till spelet men den kanske inte borde vara så många som dom är...
8.ÄLSKAR HUMORN! Men jag har ju lite dålig humor oxå!

Vet inte egentligen varför jag svarade på dessa svar men jag ville ge min syn på det!

Som jag nämnde så tackar jag för ett utförligt och sakligt svar, det jag nu märker tydligt är att det mest handlar om att det är PC spelarna som inte gillar detta så spelet får mer eller mindre utstå samma kritik som dom flesta FPS spel får idag dock kanske lite mer eftersom spelet är så sönder hypat!

Är själv gammal pc gamer men har gått över mer och mer till konsol så det är kanske därför jag inte reagerar på samma sätt på att spelet skulle vara portat och ha stora brister!
Visst medger jag att det inte är perfekt men jag tycker absolut inte att det är dåligt som alla säger och det är mycket länge sedan jag har haft så roligt när jag spelar ett spel som när jag lirar DNF!

Men jag gillade ju Duke Nukem 3d oxå när det begav sig!

Skrivet av HazZarD:

Precis spelet känns verkligen som dom har tagit bara delar av alla år dom jobbat och satt ihop det och resultatet av alla års väntan är ett mediokert spel. Det räcker inte att duke är cool som han alltid är när gameplayet suger balle, jämför med duke3d det är ju natt och dag, dom har ju säkert anpassat spelet för konsoller med den jävla ego health tramset.

Sanningen är väll att det är ett ihop plock!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Fan va olönt att spela DNF när man inte gillar Duke3D. Vad exakt är det som kommer vara annorlunda liksom? Om man inte gillar Mass Effect 1 så lär knappast 2an bli mycket bättre. Jeeez....

Sjukt kul med DNF, spelade i 5h i rad när jag fick hem det. Fick slappa mig själv o gå o lägga mig kl 03 så jag skulle orka upp nästa dag

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Det är Halo power armor. Dooms är en grå hjälm som återfinns med en kropp i Death Row i kyrkan "that's one doomed space marine".

Haha, sant så sant.
Älskade alla fina Alien referenser med

Du hade gärna kunnat skippa att dra hans replik här, den hade jag gärna blivit överraskad av

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Du hade gärna kunnat skippa att dra hans replik här, den hade jag gärna blivit överraskad av

Spelar du Duke Nukém 3D igen?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Acceptera vad?!! Alla får ha en åsikt absolut! Men enligt dig så har "ni" rätt med att detta är skit spel, när du skriver att vi inte kan acceptera det.
Men vi som gillar spelet GILLAR det, jag kan ju säga då att "ni som inte gillar spelet vill bara att det ska vara dåligt för ni inte kan acceptera att det är bra".
Sedan vadå "Optimister om DNF" vi kan väll inte hjälpa att vi gillar det?!
Nej alla tycker vi väldigt olika om detta spel men ingen har rätt eller fel och måste "acceptera det" alt. är optimist för att man gillar det!

Att spelet inte är bra, oavsett vad du tycker om det. Visst kan man tycka att ett spel är kul ändå, men det jag menade var att ett spel inte behöver vara bra bara för att man tycker om det. Om Metacritic säger såhär, då är spelet rent objektivt helt enkelt inte bra. Acceptera att många tycker det är skit och att vissa därefter kommer förundras över hur personer som du kan tycka om skräpet. Har du spelet några andra shooters sedan 90-talet? Verkar inte som att du själv förstår skillnaderna.

Nu har dock flera andra svarat på frågan, men det är just jämfört med andra shooters som DNF inte är bra. Älskar man Duke så kommer man förmodligen att ha kul att spela alla Nukem spel. Men det är just det som verkar göra er blinda. Ni ser bara Duke's barnsliga humor och tycker om den så mycket att ni förargas över de som faktiskt ser spelets många brister. Det är jag som borde skälla på dig.

Jag har själv varit en av dem som har haft mycket nöje med spel som inga andra gillar heller. Men jag försökte verkligen inte försvara något som inte är bra bara för det utan fick, som du borde göra, acceptera att mina egna känslor inte alltid är objektiva de heller. Det är självklart ok att ni tycker om spelet. Men att säga "Nu slutar vi att vara negativa om DNF" är en ren diktatursförklaring och alla som står bakom personer med den inställningen behöver lite stryk för att vakna till.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11102028']jag kan försöka förklara varför jag tyckte att detta var ett skämt

...
3. Grafiken är extremt utdaterad och platsar bättre i en titel från tidigt 90 tal
...

Doom, 1993:

I rest my case.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Att spelet inte är bra, oavsett vad du tycker om det. Visst kan man tycka att ett spel är kul ändå, men det jag menade var att ett spel inte behöver vara bra bara för att man tycker om det. Om Metacritic säger såhär, då är spelet rent objektivt helt enkelt inte bra. Acceptera att många tycker det är skit och att vissa därefter kommer förundras över hur personer som du kan tycka om skräpet. Har du spelet några andra shooters sedan 90-talet? Verkar inte som att du själv förstår skillnaderna.

Nu har dock flera andra svarat på frågan, men det är just jämfört med andra shooters som DNF inte är bra. Älskar man Duke så kommer man förmodligen att ha kul att spela alla Nukem spel. Men det är just det som verkar göra er blinda. Ni ser bara Duke's barnsliga humor och tycker om den så mycket att ni förargas över de som faktiskt ser spelets många brister. Det är jag som borde skälla på dig.

Jag har själv varit en av dem som har haft mycket nöje med spel som inga andra gillar heller. Men jag försökte verkligen inte försvara något som inte är bra bara för det utan fick, som du borde göra, acceptera att mina egna känslor inte alltid är objektiva de heller. Det är självklart ok att ni tycker om spelet. Men att säga "Ni slutar vi att vara negativa om DNF" är en ren diktatursförklaring och alla som står bakom personer med den inställningen behöver lite stryk för att vakna till.

Det är inte en shooter. Det är som Call of Juarez ett lätt pusselspel blandat med action. Tror fan jag spenderat mer tid med att köra leksakbil, monstertruck, hoppat omkring som en gimp i ett kök än jag avfyrat mitt vapen. Att man bara kan bära två vapen och otroligt begränsat med ammunition får en att undra om man är en vapenvägrande fredsaktivist.

Jag tycker dock spelet är helt ok och den har det där lilla udda dom flesta PC-spel saknar och det är story och variation. Tråkiga är att spelet saknar helt det en shooter har och det är snabb action. Det fanns i Duke Nukem 3D och det var det jag förväntade mig när spelet släpptes.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är inte en shooter. Det är som Call of Juarez ett lätt pusselspel blandat med action. Tror fan jag spenderat mer tid med att köra leksakbil, monstertruck, hoppat omkring som en gimp i ett kök än jag avfyrat mitt vapen. Att man bara kan bära två vapen och otroligt begränsat med ammunition får en att undra om man är en vapenvägrande fredsaktivist.

Jag tycker dock spelet är helt ok och den har det där lilla udda dom flesta PC-spel saknar och det är story och variation. Tråkiga är att spelet saknar helt det en shooter har och det är snabb action. Det fanns i Duke Nukem 3D och det var det jag förväntade mig när spelet släpptes.

Ännu en orsak till att jag älskar det, Call Of Juarez är ett av mina favorit spel någonsin!!!
Men att spel skulle ha någon direkt story skriver jag inte under, det är egentligen enda minuset med spelet!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är inte en shooter. Det är som Call of Juarez ett lätt pusselspel blandat med action. Tror fan jag spenderat mer tid med att köra leksakbil, monstertruck, hoppat omkring som en gimp i ett kök än jag avfyrat mitt vapen. Att man bara kan bära två vapen och otroligt begränsat med ammunition får en att undra om man är en vapenvägrande fredsaktivist.

Jag tycker dock spelet är helt ok och den har det där lilla udda dom flesta PC-spel saknar och det är story och variation. Tråkiga är att spelet saknar helt det en shooter har och det är snabb action. Det fanns i Duke Nukem 3D och det var det jag förväntade mig när spelet släpptes.

Senast jag upplevde samma form av udda var i Postal 3, och det var inget annat än skräp som man fick leka runt i det heller. Senast jag spelade en shooter som tog action of variation till nya höjder var i våras med Bulletstorm. Hade DNF varit mer i den stilen hade det nog varit ett mycket bättre spel.

Har du själv spelat Bulletstorm förresten? Du säger att DNF är story och variation. Om Bulletstorm är the poster child för just detta enligt mig så vore det intressant att få läsa vad en person som tycker att DNF är ok tycker om ett spel med story och variation som har fått mycket bättre recensioner.

Det är väl dock egentligen ganska subjektivt vad gäller single-player spel? Variation och story är ju just det som single-player spel handlar om; det man skapar när man gör att single-player spel. Du skulle därför kunna spela vilket single-player spel som helst och få just detta. Så gillar du Duke's karaktär så mycket att det lyfter spelet för dig eller är du helt enkelt inte kräsen?

Permalänk

Samma här

Skrivet av Lipkin:

Någon mer som inte fått Balls of Steel edition från game.se än?

Riktigt jävla förbannad nu.

Eftersom det skickats som brev så finns det inget kolli ID.

Samma här, jävligt less...

Permalänk
Medlem

Samma här också

Jag har inte heller fått mitt Balls of Steel edition från game.se !!!

Har dom överhuvudtaget skickat det kan man fråga sig......

Permalänk
Skrivet av johcaz:

Jag har inte heller fått mitt Balls of Steel edition från game.se !!!

Har dom överhuvudtaget skicka det kan man fråga sig......

Ja man undrar ju. Ringde dom idag men enligt dem var det postens fel.
Tror att dom skickat det med flaskpost eller nå.
Tråkigt som fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Att spelet inte är bra, oavsett vad du tycker om det. Visst kan man tycka att ett spel är kul ändå, men det jag menade var att ett spel inte behöver vara bra bara för att man tycker om det. Om Metacritic säger såhär, då är spelet rent objektivt helt enkelt inte bra. Acceptera att många tycker det är skit och att vissa därefter kommer förundras över hur personer som du kan tycka om skräpet. Har du spelet några andra shooters sedan 90-talet? Verkar inte som att du själv förstår skillnaderna.

Nu har dock flera andra svarat på frågan, men det är just jämfört med andra shooters som DNF inte är bra. Älskar man Duke så kommer man förmodligen att ha kul att spela alla Nukem spel. Men det är just det som verkar göra er blinda. Ni ser bara Duke's barnsliga humor och tycker om den så mycket att ni förargas över de som faktiskt ser spelets många brister. Det är jag som borde skälla på dig.

Jag har själv varit en av dem som har haft mycket nöje med spel som inga andra gillar heller. Men jag försökte verkligen inte försvara något som inte är bra bara för det utan fick, som du borde göra, acceptera att mina egna känslor inte alltid är objektiva de heller. Det är självklart ok att ni tycker om spelet. Men att säga "Nu slutar vi att vara negativa om DNF" är en ren diktatursförklaring och alla som står bakom personer med den inställningen behöver lite stryk för att vakna till.

Men snälla... är så trött på människor som orkar "skälla på dig" "behöver lite stryk" är det någon som behöver detta är det DU. Att man orkar skriva och lägga tid/energi på något man inte gillar är helt sjukt för mig. Skriv istället någonstans där ni gillar saken ni snackar om alternativt lägga energin på något som kan betyda något för världen, så vi som faktiskt gillar detta kan njuta istället, utan att bli anklagad för att var en inkompetent "gamer" bara för man gillar DNF!

Jag säger inte att spelet är det bästa på flera år och att det inte har brister, för det har brister. Precis som nya shooter också har, jag har spelat de flesta shooters som kommit från tidigt 90-tal till nu 2011 och det finns dom jag tycker har mycket fler brister än detta.
Detta spelet bygger på något som skrevs och startades för 14 år sedan vad förväntar ni er egentligen?? Va glada att spelet äntligen kom istället, å gilla ni det inte ne men tråkigt.
Vi som gillar det gillar det just för att det har kvar den gamla stilen på spelet, som ett liten påminnelse om hur spelen var för. Men visst spelen är bättre idag ja.

Så lägg av att säga att bara för några personer har gett spelet dåliga betyg i recensioner ska man tycka spelet är skit, för att "alla" andra tycker så. Snacka om att inte kunna ha egna åsikter och fega bakom vad andra säger.

Nu lägger vi av med detta totala meningslösa argumentation duke är bra duke suger bla bla bla!
Å lägger engergin på att diskutera saker om spelet istället vilka banor som var roliga/ vilka bossar som var svåra osv osv.

Men ni som inte gilla spelet kan givetvis också skriva här aboslut alla åsikter kan man skriva. Men ni som säger till folk att acceptera något som man inte tycker dom kan sticka, tack.

Permalänk
Sötast

1993 vs 2011

1993 Har
+Armor
+HP +medpacks
+Ammo som inte bara ligger utspritt precis i hela världen utan anledning utan man får oftast döda fiender för att få den.
+Flera olika vapen i inventoryn
+Nycklar
+Bra leveldesign
(Endast taget ur bilden)
2011 Har
-Utdaterad grafik för sitt releasedatum med någon form av blur för att inte påvisa hur dålig grafiken egentligen är då den är gjord för konsoller
-Dåliga kontroller
-Mer linjärt än 2003
-Få, dåligt utförda vapen som man endast får välja 2 av per gång (Roligt hur devsen har slängt hundratals vapen överallt bara för att man ska kunna välja
-Oinspirerande bossfighter, enkla och tråkigt utförda.
-Autoregen
-Ologiska fiender, varför kan en teleporterande fiende inte teleportera sig bakom dig om du är i ett torn? Skumt....
-Otroligt hemsk leveldesign där man nästan var femte minut undrar var man nu ska gå, fastän det endast finns en väg!? Aha, den var gömd bakom en sten precis till vänster där jag kom ifrån... Ah roligt.

Då jag inte orkar mer så ska jag också vara lite häftig och säga:

I rest my case