Permalänk
Medlem

brygga dir-655

Jgg har 2 stycken dir-655 tänkte ställa ena i vardagsrummet utan tråd mellan, loggar in på den som jag ska i vrum ändrar till bridgemod men sen då ?

Subnet Mask:????

Device Name: dlink

Default Gateway:???

Primary DNS Server :????

Secondary DNS Server :???

Local Domain Name: (optional)

Enable DNS Relay:?

Och hur kopplar man ihop dom? jag ska väl brygga den jag ska ha i vrumet inte den i datorrummet!?

för att få fram bridge mode "visa/sidstil/ingen" i firefox

Permalänk
Medlem

Inte helt säker på vad som menas med att brygga en router. Men här finns en bra guide för att göra en DIR-655 till en accesspunkt, har själv använt den till mina 2st 655'or.

http://blogs.oracle.com/simonthorpe/entry/configuring_a_dlink...

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Det bridge mode du pratar står under WAN port mode. WAN är internetporten och har ingenting med den trådlösa delen att göra.

Edit: Läste lite om detta bridgemode. Verkar i princip göra om WAN-porten till en vanlig LAN-port.

Du specificerar inte riktigt vad det är du vill göra. Vill du distribuera det trådlösa vidare i vardagsrummet? Isåfall kan du inte riktigt göra det med dir-655:an(i varje fall inte med grundprogramvaran, kanske finns någon alternativ firmware).

Vill du ha en trådlös brygga lär du ha en router som kan arbeta i client mode. Valfri router som kan köra dd-wrt är lämplig.
För att sedan sprida det vidare i vardagsrummet kan du koppla in en till AP på client-routern.

Alternativt köra någon form av repeater, men vet inte om det brukar fungera tillfredsställande.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att slippa dra kabel fram till tv där jag har tänkt att koppla in wii xbox och dvd mm

Permalänk
Medlem

Följer du guiden jag tipsade om så ska du kunna göra så som du vill. Du slipper även dra en sladd, den enda nackdelen kan vara att trådlöst är aningen långsammare än 100mbit sladd.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb