Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Vet att det säkert står någonstans i forumet eller på någon avlägsen hemsida i cyberrymden men...

1. ÄR ungefärligt datum för den öppna betan spikat?
2. Är ungefärligt datum för stängda betan spikat?

Feesk

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Vet att det säkert står någonstans i forumet eller på någon avlägsen hemsida i cyberrymden men...

1. ÄR ungefärligt datum för den öppna betan spikat?
2. Är ungefärligt datum för stängda betan spikat?

Feesk

1: september är allt vi vet
2: nej men antagligen precis innan öppna betan så hålls den stängda

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

Dice har sagt att alla DLC till BF3 ska vara gratis och dom har sagt att det ska bli 3 gånger så mycket DLC material i BF3 än vad det var i BFBC2.

'
Källa på det?
Eftersom jag har inte sett det ännu;P

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

'
Källa på det?
Eftersom jag har inte sett det ännu;P

dom sa det under E3 i en intervju

kolla igenom alla e3 streams dom hade minns inte exakt vilken för har nog sett varje film angående bf3 den senaste veckan xD

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Vad betyder DLC ? Download Lost Child?

Geewgle gave me the answer

"DownLoadable Content (the maps that you can download)"

Permalänk
Skrivet av gsson1:

göra dig mindre för att du studerar/har studerat? Verkligen inte. Trodde bara du gick 1.a klass i gymnasiet

Allt under förövrigt var väl mer allmänt och riktat åt idioterna på DICE som försöker negligera orättvisan/obalansen som skapas av att dom valt att göra såhär.

Och min poäng kvarstår, sålänge folk accepterar vad det än är det nu gäller, och företag samtidigt tjänar på det, så kommer det mycket riktigt fortsätta och utvecklas åt det hållet som du påpekar.

pga personer som dig (ta detta uttalandet hur personligt/opersonligt du vill, faktum kvarstår)

Sen att du försöker mindervärdera folk för att de är nördar, inte har något liv för att de sitter o skriver på ett forum.... ja du ser vart ja vill komma. Ser du fram emot fysik B

Det är inte DICE som är bovarna i dramat utan EA, DICE lyder endast order från sin giriga utgivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det är inte DICE som är bovarna i dramat utan EA, DICE lyder endast order från sin giriga utgivare.

Sett att många skriver det, men är det någon som har en källa på det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Sett att många skriver det, men är det någon som har en källa på det?

Det är DICE som gör spelet och de vill inget annat än att tillfredsställa konsumenten. EA är utgivaren som står för att marknadsföra spelet och troligen svarar inför investerare och/eller liknande. Det är bara logiskt att det är EA som är boven i dramat.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en aning ifall det kommer finnas unika vapen till Ryssarna och Amerikanerna precis som i 1942 och Vietnam där Vietnameser hade AK-47 och Ameriknare hade M14?

Det hatade jag med Bad company vietnam att det inte fanns några unika vapen för de olika "Faction" man kunde vara, det såg så himla fult ut när man ser en vietnamese köra en Huey eller en amerikan med en AK-47.

Om det inte finns, då köper jag inte spelet punkt slut, det är inte gamla battleifield ifall det inte finns.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Är det någon som har en aning ifall det kommer finnas unika vapen till Ryssarna och Amerikanerna precis som i 1942 och Vietnam där Vietnameser hade AK-47 och Ameriknare hade M14?

Det hatade jag med Bad company vietnam att det inte fanns några unika vapen för de olika "Faction" man kunde vara, det såg så himla fult ut när man ser en vietnamese köra en Huey eller en amerikan med en AK-47.

Om det inte finns, då köper jag inte spelte punkt slut, det är inte gamla battleifield ifall det inte finns.

Har för mig att jag läst att det ska vara unika vapen beroende på vilket lag man är i

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det är DICE som gör spelet och de vill inget annat än att tillfredsställa konsumenten. EA är utgivaren som står för att marknadsföra spelet och troligen svarar inför investerare och/eller liknande. Det är bara logiskt att det är EA som är boven i dramat.

Ja, det misstänker jag med, men jag undrade om någon hade en källa på hur det ligger till

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har för mig att jag läst att det ska vara unika vapen beroende på vilket lag man är i

Jag går la hoppas det, sedan har ju folk sagt att det inte finns p.g.a att spelet ska vara balanserat.
Det enda jag kräver är att det inte ska ha samma utseénde, låt vapnen ha samma prestana bara de inte ser likadana ut!
Unika tank och Unika helikoptrar borde finnas!
Det är ju trots allt vapen som inte finns i verkligheten, de kan ju bara designa själva två vapen som har samma egenskaper bara det att de ser Annorlundare ut, de behöver inte vara baserade på verkligheten.

Battlefield 2142 tyckte jag var as jobbigt då det inte fanns så mycket unika vapen för varje lag och det var skit svårt att se skillnaden på dina fiender och lagkamrater.
Så jävla störande, det måste finnas en skillnad så slipper man skjuta sina egna lagkamrater.
I 1942 har varje soldat en unik uniform. Man märker en stor skillnad mellan en tysk och en Amerikan sam japaner..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också läst att det ska vara faktionsspecifika vapen, vilket jag tycker är lysande. Det är härligt att kunna höra om det är en vän eller fiende som skjuter.

Angående EA/DICE-grejen: Jag förstår inte varför alla bara antar att det är EA som styr skutan när det gäller girighet. Jag har inte sett ett enda bevis som säger att DICE eller dess anställda inte har något med det att göra eller ens motsätter sig planerna. Jag säger inte att allt måste vara DICE, men jag förstår inte den blinda lojaliteten som finns bland BF-fans.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av KKay:

Ja, det misstänker jag med, men jag undrade om någon hade en källa på hur det ligger till

Detta blir svårt då EA aldrig skulle erkänna något som får dom att framstå i dålig dager, DICE skulle inte heller baktala sin finansiär. Ren och skär logik är det som gäller.

Skrivet av tofupunk:

Har också läst att det ska vara faktionsspecifika vapen, vilket jag tycker är lysande. Det är härligt att kunna höra om det är en vän eller fiende som skjuter.

Angående EA/DICE-grejen: Jag förstår inte varför alla bara antar att det är EA som styr skutan när det gäller girighet. Jag har inte sett ett enda bevis som säger att DICE eller dess anställda inte har något med det att göra eller ens motsätter sig planerna. Jag säger inte att allt måste vara DICE, men jag förstår inte den blinda lojaliteten som finns bland BF-fans.

Det är EA som är finansiär/utgivare eller åtminstone talar för finansiärerna, således är det dom som tar en stor risk och vill att valuta för sin investering. DICE är som sagt endast arbetsmyrorna.

Permalänk
Medlem

Var det inte sagt någon gång att PC spelare skulle få den mesta/all DLC gratis? Och borde inte det inkludera Back to Karkand också isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Var det inte sagt någon gång att PC spelare skulle få den mesta/all DLC gratis? Och borde inte det inkludera Back to Karkand också isf?

Du får ju det "gratis", du måste bara förhandsboka.
http://www.game.se/acatalog/Battlefield_3_PC_PC.html

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

back to karkand är en expansion inte en DLC

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

alla antar det och det är ganska logiskt att det är EA som håller på.
EA har hållt på med att man ska betala för massa skit hela tiden medans DICE bara har tagit betalt för expansion eller för om du vill låsa upp visa vapen från lvl 1.

fast jag hoppas bara att dom har formulerat det så att man ska tro att det inte kommer vara en chans att få dom om man bara köper vanliga BF3.
typ att dom säger enda sättet att få dom vapnena ( från lvl 1 ) är att förhandsboka detta paketet.
det är jallafall vad jag hoppas på

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

1: september är allt vi vet
2: nej men antagligen precis innan öppna betan så hålls den stängda

Tack Jake93!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte gnället. Det tar dig säkert 10 timmar att låsa upp de grejerna man får i Physical Warfare ! OMG SPELET ÄR FÖRSTÖRT!

Jag tycker det är kul om man får nå bonus när man preordrar, i detta fall BTK.

Att flachette inte skulle gå att låsa upp genom levling tror jag inte en sekund på, DICE är inte dumma och skulle inte låta det hända.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xyllian:

Jag förstår verkligen inte gnället. Det tar dig säkert 10 timmar att låsa upp de grejerna man får i Physical Warfare ! OMG SPELET ÄR FÖRSTÖRT!

Att flachette inte skulle gå att låsa upp genom levling tror jag inte en sekund på, DICE är inte dumma och skulle inte låta det hända.

Du verkar vara i fönekelsestadiet - vi finns här om du vill prata!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Varför skriver dom då att flachette ammo och type 88 är exklusiva för dom som köper physical warfare?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xyllian:

DICE säger nej. du får ingenting. good day sir.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Moderator
Moderator

Ajaj, såg en sak som inte påpekats i denna tråden. Kolla in vad som står i vit text ovanför DAO-12 Shotgun. "Day 1 access".

På de övriga står det exclusive. Tills precis nu så trodde jag att det som skrivits i övrigt betydde "exclusive day 1 access" ungefär som special forces gjorde att man fick tillgång till vissa vapen men den bilden ovan tyder på annat.

Det här betyder i så fall, om det är rätt, att DAO-12 kommer att gå att köra som unlock. Det andra i paketet, icke.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

http://bf3blog.com/wp-content/uploads/2011/05/physical-warfar...

Ajaj, såg en sak som inte påpekats i denna tråden. Kolla in vad som står i vit text ovanför DAO-12 Shotgun. "Day 1 access".

På de övriga står det exclusive. Tills precis nu så trodde jag att det som skrivits i övrigt betydde "exclusive day 1 access" ungefär som special forces gjorde att man fick tillgång till vissa vapen men den bilden ovan tyder på annat.

Det här betyder i så fall, om det är rätt, att DAO-12 kommer att gå att köra som unlock. Det andra i paketet, icke.

Nä, inte alls... hehe --> #11099579 ...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Om det inte finns, då köper jag inte spelet punkt slut, det är inte gamla battleifield ifall det inte finns.

Ingen vet det än förutom DICE. Community Managers svarade faktiskt på den frågan igår:
http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/80730819899035648

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är deras officiella facebook-sida nedstängd? Jag kommer in på alla andra sidor på facebook men inte battlefields. Skickas tillbaka till hemskärmen på facebook om jag klickar på battlefield.

Några förslag om vad det kan vara?

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Som sagt, hagelbössan kan alla få i sinom tid men INTE någon av de andra sakerna, flamdämparen t.e.x. bör ge ett enormt övertag för prickskyttar av självklara anledningar.

Cynical Brit har gjort en video om den här BF3-PW soppan och DLC i övrigt, mycket intressant. han tror också (av ren logik) att det är EA som är boven här. Mycket intressant faktiskt.
http://www.youtube.com/watch?v=db7-m0YuNU8&feature=channel_vi...

EDIT: Ogillar du DLC och den rena ondska det förespråkar som kommer du älska hans rant.

EDIT2: Låt er inte skrämmas av att videon är 18min lång, det är MYCKET sevärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Är det bara jag eller är deras officiella facebook-sida nedstängd? Jag kommer in på alla andra sidor på facebook men inte battlefields. Skickas tillbaka till hemskärmen på facebook om jag klickar på battlefield.

Några förslag om vad det kan vara?

din dator.
testa annan webbläsare

Visa signatur

(\__/)
(O.o)