Permalänk

Datorn fungerar ej efter damning!

Hej, haft lite värmeproblem med datorn (acer aspire 5738 zg) så jag blåste in lite tryckluft in i datorn så dammet skulle blåsas ut ur datorn. Detta resulterade i dock att datorn fick för sig att hänga sig lite då och då, läste då att det kan bero av överhettning (tänkte mig att dammet kan ha flyttat sig och att CPUn gick ner på 0% i upp till 5 minuter) och tillslut (igår) fick jag nog och bestämde mig för att öppna upp datorn för komma åt kylflänsarna och blåsa bort dammet ordentligt.

Eftersom datorn saknar en enkel lucka på baksidan så måste man gå via tangentbordet och sedan ta bort moderkortet för komma åt kylflänsarna så använde jag mig av en manualen till denna modell som steg för steg visar hur man demonterar datorn. Så plockade ut det mesta, dvs ramminnen och även hårddisken till jag kom åt kylflänsarna, blåste rent dom och sedan montera ihop allt igen.

Nu till problemet, datorn startar ej upp! Den får ström (ser lite blå lampor lysa osv) och jag hör fläktarna surra dock så ser jag inget på skärmen och att koppla in en extra skärm ger inget heller så min fråga är vad är det som fungerar! Och framför allt vad kan vara problemet. Vad jag vet så tog jag det ganska försiktigt och inga statiska stötar uppkom vad jag vet.

länk till manual, beskrivningen att demontera är ungefär från sida 50-90
http://www.scribd.com/doc/35474164/service-manual-Acer-Aspire...

kan även tillägga att när jag kopplar in en mus i usb ingången på sidan blinkar det till i musen dock slocknar ljuset direkt, den optiska sensorn lyser annars konstant rött ljus

EDIT: Tror allt fungerar nu! datorn startade efter jag plockat ur och i ramminnena. Hade troligen satt det första minnet för dåligt