Är den gamla godingen fortfarande säker?

Permalänk
Medlem

Är den gamla godingen fortfarande säker?

Hej

Sitter nu och skall installera om en maskin jag har här hemma, den används enbart till surf, musikskapande, photoshop och autodesk serien. Jag har haft tidigare windows vista 32bit på den och det har känts väldigt segt genom åren. Även om det sneglar åt en win7 uppdatering så tycker jag windows 7 krånglar väldigt mycket. Har det på min main rig och massor program låser sig (not responding) etc, blir trött på sånt. Då är min fråga är det fortfarande säkert att använda windows xp sp3 32bit eller framför allt 64bit? Tänkte mest med uppdateringar virus attacker, om det är öppet för intrång etc. Brukar använda Avast free edition och zonealaram free edition + malwarebytes? Har aldrig haft problem med xp innan.

Datorn är

Intel 8400
4GB
nvidia 8800gtx
120gb vertex

Edit: Glömde även säga att jag virtualiseraren del via denna dator också.

Permalänk
Sötast

Jag skulle köra Win7 över XP alla gånger.

Har du problem med låsningar i Win7 så skulle jag tippa på att du kör på skadad/ostabil hårdvara eller har någon form av konflikter.

Har du sen och andra sidan ett fullt uppdaterat Vista så bör det inte vara mycket långsammare än Win7 i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Är lixom inte rätt lösning att installera XP för att du har en ostabil dator, lös datorn problem istället för att SAS dölja dom med ett antikt OS
och XP x64 är absolut inget alternativ idag.

Kör windows 7

Visa signatur

Acer Predator Helios 300