Permalänk

Värme i dator och högt ljud.

Hej!

Det är såhär att min dator låter något så otroligt högt... först trodde jag det räckte med att jag blåste bort damm, men icke. Och igår kollade jag temperaturen på min dator. Det såg inte speciellt lovande ut:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e0a2a2fbaa12_asd.png

Jag öppnade sidopanelen för att se vad det var som lät, jag är ganska säker på att det kommer från min processor. Vad kan det vara som felar och vad kan jag göra åt det? Min processor heter: QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 940, 3000 MHz (15 x 200)

Edit: Det är den temperaturen i idle.

Permalänk

byt kylpasta
eller köp ett nytt kyl

det billigaste sättet (dock det mest högljuda) är att vända på själva fläkten så den suger luften får CPU kylet och blåser ut men den låter som f*n
man kan ha det såhär till man ska köpa nytt kyl

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

byt kylpasta
eller köp ett nytt kyl

det billigaste sättet (dock det mest högljuda) är att vända på själva fläkten så den suger luften får CPU kylet och blåser ut men den låter som f*n
man kan ha det såhär till man ska köpa nytt kyl

Jo, jag ska nog stryka på lite kylpasta. Men det hjälper väl bara några grader?

Permalänk

hade det nu varit en laptop så hade det säkert sjunkit ca 10-20 grader

men torka bort den gamla kylpastan och applicera ny (ca som ett okokt riskorn, smeta inte ut den bara tryck på kylet)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida