Permalänk

Mellanbra dator, billigt sökes

Fick nyss tbx min bärbara och det va bara massa strul med den. Efter dag ett. Funderar på att köpa en mellanbra dator (Klarar mellan Source spelen som Garry's Mod, CS:S DoD:S m.m till BF:BC2)

All med att hitta en uppskattas!

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

Budget?

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

Max 4k med skärm, tangentbord och mus har jag redan.
Vet typ inget om hårdvara och att montera och sånt :/

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

4k med skärm och montering får du ingen vidare stationär för....

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Skrivet av Erathus:

4k med skärm och montering får du ingen vidare stationär för....

Vet fast sen så behöver jag inget bättre än en dator som man spelar Source på..slösade alla mina pengar på ett desperat försök att kunna fortsätta spela med min laptop

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

En mellanbra dator med skärm och montering för 4k är omöjligt. Skärm och montering kostar drygt 2k, då har du 2k att köpa komponenter för vilket blir ganska svårt. Leta på blocket/annonser här på swec eller öka din budget om du ska ha något som man kan spela på.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Begagnat då alltså, satsa på minst en fyrkärnig phenom eller core 2 quad, samt gpu i stil med: ATI 4870 1 gb eller bättre, nvidia 260 gtx eller bättre. Samt 4 gb ram.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

En begagnad phenom II x4 och ett gtx 260 är mycket för 4 k, tveksam till att det ens går att hitta ett sånt paket begagnat om du ska ha med skärm.

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

den första kan jag se och den ska du verkligen inte köpam den andra så kommer man bara till blockets förstasida. kolla här på sweclockers marknad så får du mer för pengen:)

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Citat:

Chassi: Chieftec Mesh (big tower) 1st 120mm fläkt inkluderad, finnst plats för ytterliggare 1st 120mm samt 5st 92mm
Processor: Core2Quad Q9400 2,66ghz (4 kärnor). Klockad till 3,16ghz och går 100% stabilt. Kan klockas ner om så önskas.
Moderkort: Asrock P45R2000
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P45R2000
Ramminne: 2x2gb Corsair ddr3 1333mhz
Grafikkort: Palit GTX285 2gb
Hårddisk: 1st 200gb sata
Dvdbrännare: Samsung
Nätaggregat: Coolermaster Realpower M620 - 620w (modulärt)
OS: Win XP 64bit eng.OEM orginal (Förinstallerat och uppdaterat, skiva medföljer)

Denna kan du få för 3000:- om du e intresserad.

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Denna kan du få för 3000:- om du e intresserad.

Asså vad klarar den? :3

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk

Den klarar det du skrev (även om jag inte testat Garry's mod iofs), men håller snitt 150fps på css och har kört bfbc2 med bra flyt.

Permalänk

Var i Skåne bor du, e det bara datorn elr ingår skärmen?

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

Det känns som det borde vara utan skärm

Köp en 22" på inet för 1000kr så håller du budgeten på 4kkr:
http://www.inet.se/artikel/2203970/acer-tft-22-p226hq-led

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Är utan skärm. Finns skärmar för precis under 1000:- på netonnet eller tex den Tobias75 föreslår. Bor i Tyringe utanför Hässleholm.

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Är utan skärm. Finns skärmar för precis under 1000:- på netonnet eller tex den Tobias75 föreslår. Bor i Tyringe utanför Hässleholm.

Kan datorn skickas, hur stor e den och sånt?
Har skillda föräldrar så jag måste flytta den runt en gång i veckan, ibland mera för eventuella lan

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottodebest:

Kan datorn skickas, hur stor e den och sånt?
Har skillda föräldrar så jag måste flytta den runt en gång i veckan, ibland mera för eventuella lan

"big tower" innebär att det är en stor dator. Eller ja, ett stort chassi

Permalänk

Ajaj, den e vääääldigt stor och tung, och inte direkt avsedd för att flytta med detta chassit. Finns bilder på den här: http://www.blocket.se/hassleholm/Speldator_34485243.htm?ca=23_4&w=0 (bry dig inte om priset i annonsen, man måste alltid klämma till lite extra på blocket )

Om du menar skickas med att jag ska skicka den så jobbar jag i Helsingborg för närvarande så jag hade kunnat köra upp och mötas upp nånstans men då blir det ju lite svårt att provköra den först.

Permalänk

Hm, bra med informationen ska kolla med föräldrarna och sånt lite
Vilka chassin kan man ha ifall man köper ett annat och bytar? Mindre och sånt?

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottodebest:

Hm, bra med informationen ska kolla med föräldrarna och sånt lite
Vilka chassin kan man ha ifall man köper ett annat och bytar? Mindre och sånt?

Alla som följer ATX-standarden vilket är i princip alla.

http://www.inet.se/kategori/415/staende-atx?sort=price

Permalänk

Det jag hade kunnat göra är att byta chassi med den andra burken på bilden (det som är så förbannat fult och ser ut som ett gammalt packard bell chassi) just för storlekens skull. Men tror du skulle tjäna bättre på att i så fall sälja Chieftec chassit och köpa ett mindre om det känns som att det skulle behövas. Och då kanske även hittat nåt snyggt

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Det jag hade kunnat göra är att byta chassi med den andra burken på bilden (det som är så förbannat fult och ser ut som ett gammalt packard bell chassi) just för storlekens skull. Men tror du skulle tjäna bättre på att i så fall sälja Chieftec chassit och köpa ett mindre om det känns som att det skulle behövas. Och då kanske även hittat nåt snyggt

Asså förra gången jag köpte begagnat så fuckade det upp sig rejält, så ifall datan int funkar e det refunds eller något? Någon lösning ifall allting fuckar upp sig?

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

Du vill ha en BEGAGNAD, billig, bra, liten dator med garanti för 3000kr. Du känner inte att du kräver lite mycket?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Jag kräver inte mycket, de som betalar det gör det :S

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk

Eftersom jag inte är F-skattare som tar ut dubbla priset så kan jag givetvis inte lämna några garantier på begagnad teknik mer än att datorn fungerar när den kopplas ut här, och det går som sagt att provköra den här hemma. Det finns alltid risker med begagnade dator-komponenter, man vet aldrig huruvida de utsatts för esd eller övervoltning (kan tillägga att cpu-klockningen skett utan volthöjning här) eller misshandlats på något annat vis, av samma anledning kan man inte lämna garantier på begagnade dator-komponenter då det är en baggis att haverera en dator för vem som helst genom att pilla på grejer som man inte borde.

Permalänk

Asså det har typ fixat sig. Får en ny istället, tack people! :3

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop