Tjena!
Byggde ihop en ny dator för cirka 3 dagar sen, fungerar prima tills nu. Lite bluescreens kommer ibland, och sedan startar inte datorn alls. DRAM_LED lyser så antar att det är något fel på RAM, då jag testade runt lite och kom fram till att endast 1 RAM funger, inte den andra alltså. Detta är helt nya grejjer och strulade inte för en timme sedan.
Läste runt lite och hittade att det kan vara Intel Rapid Storage. Tankade hem senaste och körde, bluescreen med iaStor.sys som anledning, detta händer även när jag updaterar denna drivrutin från skivan jag fick med.
RAM: Corsair 4GB x2 (8 GB totalt)
Moderkort: ASUS P8P67 EVO
Körde sfc /scannow - inget fel hittades. Körde även TDSKiller ifall det skulle vara något rootkit, men ingen lycka fanns där heller, så nu ber jag er!
Tack på förhand,
Emme
Efter att ha ringt Komplett.se kundservice där jag beställde datorn ifrån, sa han att det kan vara pga ett strömavbrott/åska och bad mig skicka in RAM-minnerna (bara ett är "trasigt"(?) ).
Detta låter konstigt för det sker strömavbrott dagligen hos folk och har hänt förut med min gamla dator och aldrig någon skada skedd.
Har han rätt eller pratar han bara gojja? Något annat jag kan testa innan jag skickar in minnerna? Tack!
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.