BC2 fryser fast efter en stunds spelande!?

Permalänk
Medlem

BC2 fryser fast efter en stunds spelande!?

Hejsan! Skriver denna tråd då jag har problem med BC2!
Köpte nyligen en ny dator(sign) och har kunnat spela spel som WoW, TF2 och DiRT 3 utan problem.
Men när jag spelar BFBC2 så funkar det i ca 20 minuter sen så fryser allting fast och jag kan inte göra något och får starta om den med reset knappen.
Har kollat lite på tempraturer på korten och de ligger in på mer än 55-70grader och tror inte det ska vara något problem?
Allting flyter på bra och så men det är efter en stund att det hänger sig.
Kan det vara nätaggregatet eller vad är det som kan vara fel?
Har windows 7 32bit om det kan hjälpa att veta!

*Edit: Spelade lite nu med, ser också att det blinkar snabbt svart ibland. Stängde av BC2 för trodde den skulle dö. Sökte lite på google och hittade denna http://www.youtube.com/watch?v=0oOEa3DB0Nc
Kan det vara så att det är fel på spelet då det verkar som massa andra har samma problem i och med att jag kunnat spela andra spel utan några som helst problem?

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av osse94:

Hejsan! Skriver denna tråd då jag har problem med BC2!
Köpte nyligen en ny dator(sign) och har kunnat spela spel som WoW, TF2 och DiRT 3 utan problem.
Men när jag spelar BFBC2 så funkar det i ca 20 minuter sen så fryser allting fast och jag kan inte göra något och får starta om den med reset knappen.
Har kollat lite på tempraturer på korten och de ligger in på mer än 55-70grader och tror inte det ska vara något problem?
Allting flyter på bra och så men det är efter en stund att det hänger sig.
Kan det vara nätaggregatet eller vad är det som kan vara fel?
Har windows 7 32bit om det kan hjälpa att veta!

*Edit: Spelade lite nu med, ser också att det blinkar snabbt svart ibland. Stängde av BC2 för trodde den skulle dö. Sökte lite på google och hittade denna http://www.youtube.com/watch?v=0oOEa3DB0Nc
Kan det vara så att det är fel på spelet då det verkar som massa andra har samma problem i och med att jag kunnat spela andra spel utan några som helst problem?

Tack på förhand!

en av de som kommenterat videon påstår sig ha lösningen, testa med de han skriver där,

Citat:

I have fixed it.

Go into my documents then the BC2 folder and open the text document named settings and find the setting "Bloom" and set it to false.

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joovel:

en av de som kommenterat videon påstår sig ha lösningen, testa med de han skriver där,

Jag testade det och visst försvann det svarta flimrandet men det blev väldigt mycket mer laggigare och det frös sig ändå efter en stund.
Har kollat runt lite och det har stått att det kan vara problem med ljudet men har provat koppla ur det och det hjälpte inte heller!

Är det någon annan som har en aning vad det kan vara för fel och hur man kan fixa det ?

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av osse94:

Jag testade det och visst försvann det svarta flimrandet men det blev väldigt mycket mer laggigare och det frös sig ändå efter en stund.
Har kollat runt lite och det har stått att det kan vara problem med ljudet men har provat koppla ur det och det hjälpte inte heller!

Är det någon annan som har en aning vad det kan vara för fel och hur man kan fixa det ?

testa stänga av alla extra effekter, och sänka till low inställningar och se hur länge det flyter på?

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem

Det är ett ganska känt problem tyvärr. Har haft samma problem och jag har testat alla slags fix som finns ute, men har aldrig lyckats hitta problemet . Tillslut köpte jag ett nytt ljudkort (när det frös lät det bzzzzzzz).
Jag trodde först att det hjälpte med den nya ljudkoretet, ända tills jag fick freeze igen efter en lång tid spelande, fast denna gång utan bzzz ljudet. Då gav jag upp och sket i BFBC2.

Efter det har jag installerat om datorn 1 gång och sånt, och nu har jag inga freeze längre konstigt nog. Vet inte riktigt vad jag gjorde för något faktiskt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem

Hade det problemet förut men inte nu längre. Lösning var att ändra "Directx=auto" om tlll Directx=9 i settings.ini filen. Såg faktiskt inga märkbara skillnader i grafiken.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Hade det problemet förut men inte nu längre. Lösning var att ändra "Directx=auto" om tlll Directx=9 i settings.ini filen. Såg faktiskt inga märkbara skillnader i grafiken.

Den funkade inte för mig när jag hade det problemet. Jag gjorde allt :-)!

Spelet är ju portat från console, kanske derför den medför massa konstiga buggar. Tur att BF3 är gjord på PC.

Btw, någon annan som har märkt att prestandan i BFBC2 Vietnam är mycket bättre än BFBC2?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Köpte BFBC2 i förrgår för att köra med en polare; har tidigare kört BF2 i flera perioder sedan det kom (för många år sedan) och tänkte värma upp lite inför BF3. När jag installerat BC2 kunde jag spela max 5 min innan första kraschen kom. Provade några gånger till vilket resulterade i strobande skärm/häng och/eller blåskärm efter mellan 5 - 25 minuter.

Igår blev det en helservice på datorn:
* Dammsög ur allt damm
* Uppdaterade BIOS till senaste version
* Uppdaterade alla drivers för moderkort/grafikkort till senaste
* Loggade och stresstestade grafikkortet under 1 tim vilket gav max 74 grader på GPU och 45 grader på CPU. Inga fel där inte.

Provade därefter igen att köra igång BC2. Resultat --> Krasch som vanligt efter 5 - 10 minuters spel.

Gick in på nästa felsökningsområde, ljudkort. Slog av det interna Realtek och körde på ett externt Firewire-kort. Resultat --> Krasch igen efter 5 minuter.

Spelet verkar allt annat än stabilt tyvärr! Måtte BF3 vara stabilt som berget.

Fler möjliga orsaker?!?
* Taskiga drivrutiner till grafikkortet?
* Dåligt grafikkort som buggar ur?
* Tvungen att ominstallera OS?

Jag kör med ett Sapphire Radeon HD4850 Toxic 512 MB och Windows 7 64Bit.

Visa signatur

Main PC:Intel i7-4770K @ 4.5GHzHyperX/Vengeance DDR3 32GB 1600MHzASUS Maximus VII HERO Z97Seasonic Focus+ 750W GoldSSD Samsung 850 EVO 250GB + 2x1.5TBNoctua NH-U14SGeforce GTX 660TI 2GBFractal Design Meshify C
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HTPC:
Intel i5-2400 3.1GHzKingston HyperX Grey 4GB 1600MHZGigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 Z68FD Newton R2 650WStorage: 3 st Seagate Green 2TBSystemHD: WD RE4 500GB SATA2Noctua NH-C12P SE14Samsung Blu-Ray SH-B123L FD Define Mini M-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av TripleR:

Jag har samma problem. Köpte BFBC2 i förrgår för att köra med en polare; har tidigare kört BF2 i flera perioder sedan det kom (för många år sedan) och tänkte värma upp lite inför BF3. När jag installerat BC2 kunde jag spela max 5 min innan första kraschen kom. Provade några gånger till vilket resulterade i strobande skärm/häng och/eller blåskärm efter mellan 5 - 25 minuter.

* Dammsög ur allt damm
* Loggade och stresstestade grafikkortet under 1 tim vilket gav max 74 grader på GPU och 45 grader på CPU. Inga fel där inte.

Provade därefter igen att köra igång BC2. Resultat --> Krasch som vanligt efter 5 - 10 minuters spel.

Gick in på nästa felsökningsområde, ljudkort. Slog av det interna Realtek och körde på ett externt Firewire-kort. Resultat --> Krasch igen efter 5 minuter.

Fler möjliga orsaker?!?

Den här krashen i BFBC2 är ett mysterium. Jag har jagat detta fel skit länge, men inget jag gjorde hjälpte det. Som jag skrev här uppe så hade jag tur och det sluta freeza när jag installerrade om windows(ny kopia av windows).
Vissa tror att det är punkbuster som skapar dessa krasher. En del påstår att det inte krashar på servrar som är ej PB protected. Vem vet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ediz:

Den här krashen i BFBC2 är ett mysterium. Jag har jagat detta fel skit länge, men inget jag gjorde hjälpte det. Som jag skrev här uppe så hade jag tur och det sluta freeza när jag installerrade om windows(ny kopia av windows).
Vissa tror att det är punkbuster som skapar dessa krasher. En del påstår att det inte krashar på servrar som är ej PB protected. Vem vet?

Jag testade att uppdatera mitt punkbuster igår, men inte gjorde det någon skillnad. Drog ned från punkbuster.com och lade till BF:BC2. Det fanns ju en uppdatering att göra tydligen, men spelet krashar fortfarande till desktop.

Jag använde mig av Realtek förut, fick bluescreen efter ca' 10 min spelande, avinstallerade Realtek, så fungerade det. Som jag skrev i annan tråd verkar spelet ha orsakat instabilitet i mitt system eftersom jag kan få lite random bluescreens nu utanför spelet, när jag inte spelar.

I alla fall. Allt var frid och fröjd, tills jag igår skaffade mig ett par Corsair HS1 (http://www.webhallen.com/hardvara/114537-corsair_hs1_usb_gami...) och installerade programvaran som följde med. Givetvis kom detta med nya krascher i BC2.

Jag är så jävla less på detta.

Det man ska göra för att kunna spela BF:BC2 felfritt är alltså att;
Sänka överklockade delar
Sänka grafikinställningarna
Spela i DX9 fast man har ett DX11 kort
Avinstallera ljudkort / ljuddrivrutiner
Inte använda headset som kommer med ett externt ljudkort (Corsair HS1)

Vilket skämt!
Om jag inte hittar någon lösning på detta kommer jag skita i detta fruktansvärt ostabila spel och börja spela konkurrentspelet Black Ops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ediz:

Hopplöst är det rent ut sagt. Igår kväll trök jag i mitt HD4850-kort i min sprillans HTPC-burk, där Windows 7 är så ren och ny som den kan bli. Installerade enbart Radeon-driver (ingen CCC-skit). Kunde spela 35-40 min så jag trodde det var okej på nya burken, då kom blåskärmen, f-ck!

Skrivet av Ozbaab:

<text>
I alla fall. Allt var frid och fröjd, tills jag igår skaffade mig ett par Corsair HS1 (http://www.webhallen.com/hardvara/114537-corsair_hs1_usb_gami...) och installerade programvaran som följde med. Givetvis kom detta med nya krascher i BC2.

Jag är så jävla less på detta.

Det man ska göra för att kunna spela BF:BC2 felfritt är alltså att;
Sänka överklockade delar
Sänka grafikinställningarna
Spela i DX9 fast man har ett DX11 kort
Avinstallera ljudkort / ljuddrivrutiner
Inte använda headset som kommer med ett externt ljudkort (Corsair HS1)

Vilket skämt!
Om jag inte hittar någon lösning på detta kommer jag skita i detta fruktansvärt ostabila spel och börja spela konkurrentspelet Black Ops.

Less är bara förnamnet! Se min text ovanför. Trots ny installation så blåskärmade burken efter 30-40 min. Ser inte bättre ut än att man får vänta in BF3 och köra gamla trevliga BF2 sålänge Pengarna tillbaka!

Visa signatur

Main PC:Intel i7-4770K @ 4.5GHzHyperX/Vengeance DDR3 32GB 1600MHzASUS Maximus VII HERO Z97Seasonic Focus+ 750W GoldSSD Samsung 850 EVO 250GB + 2x1.5TBNoctua NH-U14SGeforce GTX 660TI 2GBFractal Design Meshify C
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HTPC:
Intel i5-2400 3.1GHzKingston HyperX Grey 4GB 1600MHZGigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 Z68FD Newton R2 650WStorage: 3 st Seagate Green 2TBSystemHD: WD RE4 500GB SATA2Noctua NH-C12P SE14Samsung Blu-Ray SH-B123L FD Define Mini M-ATX

Permalänk
Medlem

Jao.. Som tur är fick jag BC2 + Vietnam för ca' 80 spänn på steam häromdagen Ingen större förlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TripleR:

* Dammsög ur allt damm

Fler möjliga orsaker?!?

Dammsug aldrig en dator.

Visa signatur

Citera för svar