Asus eller MSI eller något annat :O ?

Permalänk

GTX 560m är väldigt nytt kort och kommer förmodligen att bli bättre med nyare drivrutiner med tiden.

Permalänk
Inaktiv

Har bara en fråga, jag fattar inte riktigt det där med Crysis 2 och dess inställningar. Min ASUS G73SW tar det på high och jag kan recorda med Fraps med runt 30 FPS, utan ca 45 FPS. Men High i Crysis 2 är den lägsta inställningen. Jag menar datorn tar ju Crysis 1 på High men klarar inte Crysis 2 på typ Very High. Jag fattar inte det, jag menar Crysis 2 är ju en konsolport så datorn borde komma upp i högre inställningar, kör i DX9 Btw, någon som vet vf det är så?
/Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Jo jag har nog samma inställningar och verkar flyta på lika bra som dig.

okej, men 460m vs 560m är ju ingen större skillnad :P. 560 är bara lite snabbare.

får typ 7.2 poäng i windows experience point saken.

Permalänk
Medlem

Alexander:

Att konsoler presterar bättre än datorer handlar om att koden kan optimeras för just den hårdvara som konsolen använder. Till Windows-spel kör man istället på väldigt "generell" kod som ska fungera oavsett modell på hårdvara i konsumentens dator. Således blir ofta slutresultatet sämre på en dator trots att den kan ha bättre hardvarukapacitet än en konsol. DirectX gives and diretX takes.

Permalänk
Inaktiv

Nu när HD 6990M är ute (billigare och snabbare än nyutkomna GTX 580M) så är det ännu en anledning att köpa från pc-konsulten/deviltech/notebookguru istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adfi:

okej, men 460m vs 560m är ju ingen större skillnad :P. 560 är bara lite snabbare.

mm och vad jag har hört så ska man utan problem kunna överklocka 460 till samma hastighet som 560. ska prova de på min G53Sw sen och se hur de går

Permalänk
Medlem

Köp från pc-konsulten som jag gjorde... Helnöjd! Lirar. Crysis i full-hd med 6970m. Otroligt vackert!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Skrivet av Jungbark:

Köp från pc-konsulten som jag gjorde... Helnöjd! Lirar. Crysis i full-hd med 6970m. Otroligt vackert!

köpte du den för typ ca 15.000kr ? med 1st 6970 ?

tack

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem

Kostade 15400 ungefär med 180gb ssd och 6970m. Riktigt nöjd, botar windows 7 64-bit på typ 30sek.

Edit, Japp 1 st, var 15 aren. Men funderar på att sätta dit en hdd istället för dvd:en.

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Skrivet av Jungbark:

Kostade 15400 ungefär med 180gb ssd och 6970m. Riktigt nöjd, botar windows 7 64-bit på typ 30sek.

Edit, Japp 1 st, var 15 aren. Men funderar på att sätta dit en hdd istället för dvd:en.

nice :).. aa jag funderar på den 17 tummaren med 6970

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFMDailyhc:

Hej,

Som jag har märkt är det en del som ska köpa en ny gaming notebook inför kommande spel släpp. Bf3 / diablo 3 etc. Många har sagt att deras budget är mellan 10-15k, VÄLDIGT MÅNGA har sagt att de ska köpa antingen asus g74x eller msi 780.

inklusive mig själv jag skall kanske köpa en asus g74x, men finns det ingen 3:e dator vi har att välja bland?

Det enda negativa med båda dessa datorer är just att så tragiskt att de inte kunde tryckt in ett lite kraftigare grafikkort kanske geforce x570 eller liknande?

Nån som håller med ? eller vet någon 3:e konkurrent till dessa i samma prisklass

asså kan börja med å säga såhär... finns ingen här som kan veta om hur dagens datorer kommer prestera i BF3..

liksom kan bli att en 2630QM med ett 560m klarar det utan problem med allt på medium/high samtidigt som dom får ut max 10fps med allt på low (i full hd då dvs 1080x1920)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

asså kan börja med å säga såhär... finns ingen här som kan veta om hur dagens datorer kommer prestera i BF3..

liksom kan bli att en 2630QM med ett 560m klarar det utan problem med allt på medium/high samtidigt som dom får ut max 10fps med allt på low (i full hd då dvs 1080x1920)

aa det är sant.

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk

Men det är inte bara att köra bf3 på high settings som jag tänker på. Jag ska köpa en bärbar gaming laptop när bf 3 kommer ut men jag vill den ska "hålla" i 2år+

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk
Skrivet av anon89918:

Nu när HD 6990M är ute (billigare och snabbare än nyutkomna GTX 580M) så är det ännu en anledning att köpa från pc-konsulten/deviltech/notebookguru istället.

Ok HD 6990 mobility har kommit ut nu, då har ju Ati återtagit prestanda tronen även på mobila grafikkort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Ok HD 6990 mobility har kommit ut nu, då har ju Ati återtagit prestanda tronen även på mobila grafikkort.

oj, fast skulle ändå gått med Nvidia, vet bara bra om dem

Permalänk
Medlem

Pc-konsulten säljer inte 6990.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jungbark:

Pc-konsulten säljer inte 6990.

inte 580M heller... tar nog ett tag för dem att komma ut!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KristoferO:

Alexander:

Att konsoler presterar bättre än datorer handlar om att koden kan optimeras för just den hårdvara som konsolen använder. Till Windows-spel kör man istället på väldigt "generell" kod som ska fungera oavsett modell på hårdvara i konsumentens dator. Således blir ofta slutresultatet sämre på en dator trots att den kan ha bättre hardvarukapacitet än en konsol. DirectX gives and diretX takes.

konsoler presterar inte bättre än datorer... Konsol kör på 720P med nästan ingen AA what so ever....
Att ett spel är dåligt optimerat till datorn är ju en sak!

Permalänk
Skrivet av anon162937:

konsoler presterar inte bättre än datorer... Konsol kör på 720P med nästan ingen AA what so ever....
Att ett spel är dåligt optimerat till datorn är ju en sak!

Yes håller med, ett ex här http://www.tomshardware.com/news/crysis-comparison-pc-xbox-ps...

Permalänk
Medlem

Eh... fast det har ju inget med det jag skrev om att göra ju. Självklart kan en dator prestera bra mycket bättre än en konsol (jösses - hur gammal är inte den nyaste konsolen vi har på marknaden idag? 3-4 år?). Men en dator med samma prestanda som en konsol presterar fortfarande mycket sämre än jämförelsekonsolen. John Carmack själv pratade ju om det här för några veckor sedan. Han menade att intels inbyggda grafikkort presterar bättre än psp3/xbox 360 om jag inte minns fel. En vettig konversation bygger just på att man tolkar varandra på det mest förnuftiga sättet. Och ja, jag pratade om bristande optimering då. Trodde det var självklart då jag, för säkerhets skull, nämnde DirectX som bov.

Permalänk

http://www.webhallen.com/hardvara/136665-msi_gt780-086ne-core...
i5 2410m processorn

vs

http://www.webhallen.com/hardvara/136662-msi_gt780r-082ne-cor...
i7 2630QM processorn.

Skiljer det mycket i dessa processorer i spel ?

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk

People that are waiting for the 580/570GTX we expect them in September.

Permalänk
Skrivet av LFMDailyhc:

Dom är likvärdiga i spel då dom har samma GPU. Det är endast ett fåtal spel som är CPU krävande, annars märker du ingen skillnad i spel.

Permalänk
Skrivet av Nomaru:

People that are waiting for the 580/570GTX we expect them in September.

Ok it will also GTX 580m to MSI. It will be added to the 780 model ?

Permalänk
Inaktiv

Skulle någon kunna svara på min fråga plzzz?
/Alex

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adfi:

.Och jag får 7.1 xD
/Alex

Permalänk
Medlem

Passar på att testa asus supporten redan x).

Låt er inte avskräckas redan. det händer nog alla datorer/laptops

Men var troligtvis ett skrämfel på min, eventuellt iallafall.
Så kommer få skicka den på lagning.

Står att det tar max 15 dagar från det man skickat den.
Så är chill, dör inte på den tiden iallafall.

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Dom är likvärdiga i spel då dom har samma GPU. Det är endast ett fåtal spel som är CPU krävande, annars märker du ingen skillnad i spel.

tack

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk

Mr Nomaru , what will the msi cost with the 570 and or the 580 ?

was it 100-150 euro ? for the 570 ? or also for the 580 ?

thank you sir

Visa signatur

"zug zug"

Permalänk
Medlem

580 kortet tar deviltech 449eur mer för.

570 hamnar säkert på 100-150 eller mer.