Permalänk
Medlem

Bluscreen på ny dator

Hej, jag har nyligen införskaffat en dator och har en del problem med bluscreen. Jag har googlat och läst om att moderkortet ska vara lite av ett problembarn, men även efter att ha testat alla lösningar i bios och windows 7 är problemet fortfarande kvar.

Det som händer är att Windows slutar svara men för en stund kan jag fortfarande prata i skype och röra på musen, men sen efter en stund kommer en blue screen. Har inte hunnit läsa vad som står annat än "STOP:" följt av en massa siffror, sen när den startar om står det i svart-vit text att ingen boot device kan hittas. Efter en manuell omstart funkar den som vanligt igen.

Det är olika hur lång tid det går mellan varje bluscreen. Ibland händer det inget på flera dagar medan nyss fick jag en 2 i rad (han inte skriva en mening innan datorn hängde sig).

Datordelarna är dessa:

OS Hårddisk: OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC
Lagringshårddisk: 2TB WD Green
Moderkort: ASUS SABERTOOTH B3 P67 S-1155 ATX
CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
Minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ (2X4GB)
Nätagg: FRACTAL DESIGN NEWTON R2 650W MODULÄRT
Kylare: ANTEC KÜHLER H2O 620 LIQUID COOLING S-775/1156/AM2/AM2+/1366/AM3/1155
Dvd-läsare: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART
Grafikkort: KFA2 Geforce GTX 580 Anarchy

Kan tilläga att kylningen klickar lite emellanåt, men det försvinner om man lutar/tippar över datorn lite grann. Men jag har läst att det bara är luftbubblor och att det inte ska vara något problem, men är väl lika bra jag påpekar alla detaljer.

Permalänk
Medlem

Uppdatera firmware på din Agility3 så bör det lösa sig.

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?89670-...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tusen tack, men det står att det inte går att uppdatera så länge hårddisken är primary drive. Betyder det att man måste boota datorn från någon annan hårddisk eller finns det någon lättare lösning?

EDIT: Fixade skiten. Tack igen