Rekommenderade systemkrav för testversionen av Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Det här är första gången sen jag slutade spela för 10årsen som suget börjar komma tillbaka igen Äntligen verkar grafiken bli den man hoppades nivån skulle ligga på för kanske 5år sedan.

/A

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot bf3! Det har alltid varit skön känsla i dessa lir. Inte springa runt i 200 km i timmen som någon galning på steroider, lite mer tanke och färdighet som krävs här

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Det ser grymt ut men så länge dessa spel är konsolanpassade kommer FPS aldrig vara bra.

Hela grejen med BF3 är ju att det är det första FPS spelet på snart 5 år som INTE är en konsolport

Skrivet av Elyntex:

Det ryktas om att DICE/EA stämmer personen bakom detta screenshot (& flera) på £175 000, för att personen i fråga medvetet har försökt få BF3 att se skit ut. Genom att ta på lägsta inställningarna och lägsta upplösningen samtidigt som han säger "battlfield 3 is an ugly game" i spelet. Visst bör man ta detta med en nypa salt då det är en stor summa det handlar om för några screenshots. Men hursomhelst, ifall DICE/EA nu går igenom med det här så blir det en enkel match då alpha-testaren har accepterat ett NDA som han brutit mot. Även fast det i slutändan kanske inte handlar om 175 000 brittiska pund.

Lite snack om det på EA's forum:
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1411162-alpha-pics-leaker-sued-175k-made-pics-look-bad-purpose.html

Annars är det bara att förbereda sig inför i höst. Stor uppgradering ska det bli, för BF3 ska vi spela på höga inställningar

Precis, det är någonting väldigt skumt med det där screenshotet. Jag tror att det är någon som är butthurt eftersom att BF3 kommer bli ett så otroligt mycket bättre spel än något CoD som kommer att släppas. Förmodligen så har han dragit ner allt till lägsta och försökt att få folk att tro att det är högsta grafiken. Vi vet dessutom inte vad lägsta systemkraven är, bara rekommenderade som brukar vara lite tilltagna. Att dessutom skriva "bf3 is an ugly game" i chatten gör det lite för uppenbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

DirectSound är väl en av modulerna i DirectX ? På dig låter det som att Direct3D vore den enda modulen i DirectX..
DirectX Hårdvaruaccelererar inte bara grafikkortet utan annan hårdvara med..

Men det är ju precis det jag säger. Att DirectX Audio (DirectSound etc) är ljudbiten av DirectX ,men DirextX 10 och 11 har inga ljuduppgraderingar i sig (vad jag kan hitta). Och om du ser på ljudkort från olika tillverkare så talas det aldrig om DirectX # utan DirectSound 3D eller Xaudio GX2/2.5. Xaudio 2 är kompatibelt med Windows XP bl.a. och är inte alls DX10 eller DX11..

Så att säga "DX10/11-kompatibelt ljudkort" är totalt vilseledande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Nån mer än jag som stör sig på att det sputar vad som ser ut som lera och grus om fötterna på folk även om det ser ut som asfalt på marken?

Jo de har man ju... Tyngden/riktningen på uppskvättandet verkar försöka efterliknar blöta grus/lervägar, men materialet och miljön ser torr ut. Springer man på det händer knappt något utom ev. rök och en tåspark skulle skvätta det torra mycket längre. Så de är rätt knas de hela.
(Sen att de är på asfalt KANSKE blir ordnat... jaja XD).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swebbe:

De på Dice sa att de inte kan maxxa spelet med någon dator på kontoret, och jag gissar på att de kör SLI med Nvidiakort, ...

Jag gissar på att de kör standard kontors-laptop med Intel-grafik...

Skrivet av Kraeshok:

Men benämningen DX10 och 11 har inget med ljud att göra.

Läs på! DirectX består av olika moduler som kan hantera ljud, bild och annan media.
Mest känd är förstås modulen Direct3D, som hanterar 3D-grafik.

Skrivet av Hardware guy:

Något märkligt att minneskravet är 4 GB om det är 32-bitars. 32-bitars program utnyttjar normalt sett inte mer än 2GB minne.

"Normalt sett" stämmer. Vissa 32-bitars program för t ex CAD och avancerad bildbehandling har rutiner som kringgår operativsystemet och kan nyttja betydligt mer än 4GB RAM.

/Olle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Nu är ju dessa de rekommenderade kraven, och XP stödjer ju inte DirectX 10/11 men minimum kraven borde stödja XP (DirectX 9) tycker jag. Bara att vänta och se...

Detta skulle väl ändå KRÄVA directx 10/11. Alltså inte kompatibelt på XP.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Finns det något officiellt uttalande/egna spekulationer om när vi som köpte MoH T1 kommer få beta-access? I ett mail som jag fick stod det att det skulle komma i september, men nu verkar det som att Open beta ska börja då. På pappret som ligger i boxen så står det

Det tolkar iaf jag som att closed beta för ägare av MoH ska vara innan open beta.

jag skulle tolka det som att man får tillgång till spelbart material före release helt enkelt.

Skrivet av Decster:

Nu är ju dessa de rekommenderade kraven, och XP stödjer ju inte DirectX 10/11 men minimum kraven borde stödja XP (DirectX 9) tycker jag. Bara att vänta och se...

de har redan gått ut med att XP inte kommer stödjas .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Du når inte högre än DX9 med XP.

Något märkligt att minneskravet är 4 GB om det är 32-bitars. 32-bitars program utnyttjar normalt sett inte mer än 2GB minne.

Vet inte om 32-bitars program kan utnyttja mer än 2 GB RAM, men som någon sade så kan till exempel CAD kringgå det. Men det jag ville säga var egentligen att 32-bitars Windows har stöd för upp till ca 3,5 GB RAM, inte 2.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk

Rekomenderade krav brukar ju gälla typ 30 fps på mediuminställningar :/
Tror ni detta räcker för 1920x1080? :

Quad Core 3.5 Ghz
4GB RAM (DDR2)
GTX 285

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Jag gissar på att de kör standard kontors-laptop med Intel-grafik...

Läs på! DirectX består av olika moduler som kan hantera ljud, bild och annan media.
Mest känd är förstås modulen Direct3D, som hanterar 3D-grafik.

"Normalt sett" stämmer. Vissa 32-bitars program för t ex CAD och avancerad bildbehandling har rutiner som kringgår operativsystemet och kan nyttja betydligt mer än 4GB RAM.

/Olle

Öhm är det nu jag ber dig läsa vad jag skriver? DirectX innehåller ljud, DirectX 10 och 11 innehåller inte ljud. Stor skillnad.

Permalänk

Tror ni att BF 3 kommer behöva mer än de 4gb jag har i W7? Kommer köras med en i5 2500k och ett 6970.
Jag kanske borde passa på att uppgradera ram nu när jag ska beställa en ny skärm.

Permalänk

Ja det var ju ganska höga krav.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

tänk på att BF3 är lite mer skräddarsytt till pc än vad BC2 var
BC2 kanske är tyngre för cpun än vad BF3 blir , medans BF3 utnyttjar grafikkorten mera , jämfört med BC2.

är väl samma motor, med lite optimeringar... processorerna i spelkonsoller är rätt starka (mkt bättre än deras grafikkort) så jag tror inte att bc2 är en dålig portning, menar fuck all ballistik, förstörbara miljöer, etc etc... klart om de kunde utnyttja physx/opencl på nåt vis för att avlasta cpun hade det varit nice men så mkt jobb vill de nog inte lägga ner på pc-versionen.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

är väl samma motor, med lite optimeringar... processorerna i spelkonsoller är rätt starka (mkt bättre än deras grafikkort) så jag tror inte att bc2 är en dålig portning, menar fuck all ballistik, förstörbara miljöer, etc etc... klart om de kunde utnyttja physx/opencl på nåt vis för att avlasta cpun hade det varit nice men så mkt jobb vill de nog inte lägga ner på pc-versionen.

det är ju precis det som är problemet . att konsollernas ratio mellan cpu och gpu prestanda inte stämmer överens med speldatorers.

grafikkorten är groteskt kapabla i en rätt specificerad speldator , medans processorn inte nödvändigtvis måste vara ett monster.

vet inte vad du syftar på när du säger samma motor.
samma motor för BC2 på konsol mot BC2 på pc, ja.
samma motor i BF3 som BC2 , nej

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Om resultatet blir så att det ser likadant ut på PC och konsol, så fattar jag inte meningen med de höga systemkraven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Kan lugna er med dual core och meddela att spelet går bra på en C2D 8400 (@3.6GHz) med ett gammalt HD4890 i 1600x1000 Men mer än så säger jag inte!

Skickades från m.sweclockers.com

Då måste dom ha fått ner kraven från BC2 för det var inte optimalt med en E8500 @ 4GHz och 4870X2...Fick aldrig det att flyta som jag ville. Så jag hoppas att det stämmer det du säger

Permalänk
Medlem

Längtar till BF3 som fan!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

hur vet man hur många känor ens dator har??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Ladda ner CPU-Z, installera, starta och läs längst ner där det står "Cores".

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

haha , då har man inte bra koll

här har du länken ftp://ftp.cpuid.com/cpu-z/cpu-z_1.58-setup-en.exe

edit : luskade igenom dina tidigare inlägg, du vet ju t.o.m vilken processor du har! ( om du inte myttat tidigare )
En Intel Core i5-680 .
Hur kan du inte veta hur många kärnor den har, inte byggt datorn själv eller?
produktbeskrivning på tillverkarens hemsida -> http://ark.intel.com/products/48504

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror ni att man kan maxa BF3 med:
Intel i7 920
SLI (2 kort) Zotac Geforce GTX 470
6 gb ram
Vill ju vara på säkra sidan, är osäker om jag kommer klara av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarKzz:

Intel i7 920
6 gb ram

Är det bråttom eller?
Betan ska ju vara öppen , bara att hoppa in och testa när det är dags.
Eller vänta på att folk med liknande datorer har spelat det slutgiltiga spelet.

Ingen här har en tidsmaskin , eller den slutgiltiga versionen av spelet , så frågan är tämligen svår att svara på , åtminstone om man vill vara "säker".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Är det bråttom eller?
Betan ska ju vara öppen , bara att hoppa in och testa när det är dags.
Eller vänta på att folk med liknande datorer har spelat det slutgiltiga spelet.

Ingen här har en tidsmaskin , eller den slutgiltiga versionen av spelet , så frågan är tämligen svår att svara på , åtminstone om man vill vara "säker".

Mjo, sant ju!
Blir väll o göra så

Permalänk
Medlem

Underbart! Måste vara ett av de första spelen med riktig dx10/11? Jag har aldrig sett ett spel utan dx9 som bara är anpassat för dx11/10 iaf!:)

Permalänk

Snart dags att uppdatera speldatorn då

Permalänk
Skrivet av StarKzz:

Intel i7 920
6 gb ram

Ja och med hög FPS...
Om du inte ska köra på 3st http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610738#extra

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon51600:

De tror de kan vinna över folk från COD till detta? Inte ens M16 har låg rekyl / weaponkick och bulletspread, vilket är vapnet som borde ha samma rekyl som en sniper.
De borde marknadsföra sig som en realistic shooter lite mer så spelare från ARMA kanske blir intresserade.

COD och BF är så olika spel. Vet inte varför DICE håller på och marknadsför sig som om BF3 vore det ultimata spelet, där man kan spela som man vill. Det är ju samma tänk fortfarande ser man ju: Dvs BF är BF.

Jag är glad att BF är BF.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Asus P7P55D PRO
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
1TB Western Digital Caviar Green
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Intel Core i7 860, 2.80GHz
XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition
Corsair HX 650W 80+
Antec Three Hundred Svart
Samsung SH-S223L 22X Lightscribe DL SATA Svart

har uppgraderat till intel G3 120GB nyligen behöver uppgradera mer må tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av othic:

Asus P7P55D PRO
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
1TB Western Digital Caviar Green
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Intel Core i7 860, 2.80GHz
XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition
Corsair HX 650W 80+
Antec Three Hundred Svart
Samsung SH-S223L 22X Lightscribe DL SATA Svart

har uppgraderat till intel G3 120GB nyligen behöver uppgradera mer må tro

måste minst ha quad 580 i sli för 60FPS, Hur ska vi kunna veta ?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED