Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Entusiast

Har ni sett folk skjuta med en AK-47 på riktigt?
Det är jävligt stark rekyl.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vad har BF3 med verkligheten att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Aa fast detta är en AK-74m.
http://www.youtube.com/watch?v=VoOsrIsAxL4&feature=related
Rekylen är inte så kraftig men kulspridningen på +50m lär vara rätt så stor.

Permalänk
Medlem

Kanske gammal nyhet, men jag fick reda på att några banor är verklighetsbaserade.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

1. Det är en AK-74 i spelet, betydligt mindre kaliber vilket betyder mindre rekyl.
2. Soldater med professionell träning kan nog hantera rekyl betydligt bättre än de amatör-klipp man finner överallt på nätet, youtube osv.
3. Det är ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Ibland är det nästan att man vill gå tillbaka till tiden då alpha/beta inte släpptes till varje svensson. Istället för att sitta och klaga på en produkt som inte är klar, så kan väl ni som kommit in göra det som är meningen, dvs ge feedback till utvecklarna.

Lite löjligt att alla läcker videos/bilder med, hoppas att ea tar tag i detta och bannar alla som brutit nda från fortsatta tester.

Håller fullständigt med.

Från det ena till det andra. Någon som vet när Alpha stängs?
Har strul med att logga in idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ljuset ändrar inte spelet, det är en väldigt liten grej i hela bilden. Destruction är både sämre och bättre, träd du fäller ligger kvar, men du kan inte förstöra hela hus, endast fasader. Animationerna må vara bättre än BC2, men inte mycket. Skulle man sätta BC2 och BF3 brevid varandra så skulle man inte lägga märke till dom bättre animationerna.

Såklart jag menar att dom ser likadant ut, skillnaden mellan BC2 och BF3 är oändligt mycket mindre än BC2 mot CoD. Det säger sig självt då det är samma motor i princip.

Ljuset förändrar otroligt mycket. Inomhus kommer det ha en väldigt stor roll, ser du inte möjligheterna? I Bc2 finns ju inte ens någonting som är ordentligt inomhus så det går inte ens att jämföra.
Vissa hus kommer väl gå att förstöra helt? De kan göra alla hus förstörbara med motorn men för att inte försämra strukturen på banorna har de bestämt att vissa inte ska gå att förstöra. Att du inte tycker att skillnaden i animationer är så stor förstärker bara argumentet att du är otroligt trångsynt och ser shooter som shooter och missar alla detaljer som gör ett spel bra.

Att grafikmotorn är samma i princip säger absolut ingenting, man skulle kunna göra ett bilspel eller vad som helst med den motorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

1. Det är en AK-74 i spelet, betydligt mindre kaliber vilket betyder mindre rekyl.
2. Soldater med professionell träning kan nog hantera rekyl betydligt bättre än de amatör-klipp man finner överallt på nätet, youtube osv.
3. Det är ett spel.

Håller fullständigt med. Är trött på den överdrivna random rekylen som ser till att du missar ett mål på 10 meters avstånd.

Någon alpha testare som kan berätta något om hitboxen?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Håller fullständigt med. Är trött på den överdrivna random rekylen som ser till att du missar ett mål på 10 meters avstånd.

Jag har faktiskt inte haft några problem med hitboxen som man brukar kunna ha i BC2. Dock har jag inte heller spelat så himla mycket, kanske 5 timmar. Det är ju ingen hitmark så man vet ju inte om man träffar så bra på avstånd, men på folk jag skjutit som varit i närheten har jag träffat alla skott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Om du (som jag bara antar är otränad med vapen, kanske inte stämmer alls) skjuter med en AK-47 kanske det är så att säga "all over the place", men om en tränad soldat skjuter med den så tror jag faktiskt inte att det är samma situation riktigt.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=eNAohtjG14c Hahaha

Skrivet av Fredmannen:

Jag har faktiskt inte haft några problem med hitboxen som man brukar kunna ha i BC2. Dock har jag inte heller spelat så himla mycket, kanske 5 timmar. Det är ju ingen hitmark så man vet ju inte om man träffar så bra på avstånd, men på folk jag skjutit som varit i närheten har jag träffat alla skott.

Taktiskt drag från dice, nu kan du inte gnälla över hitreggen! ^^

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Vad har BF3 med verkligheten att göra?

BF3 är inspirerat utav verkligheten. Räcker det som förklaring?
Här har ni äkta rekyl http://www.youtube.com/watch?v=1VVOH7Ep_8w
Jag vet att detta vapen är *host* aningen starkare än de flesta andra vapen, men ändå, rekyl är rekyl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag vet att detta vapen är *host* aningen starkare än de flesta andra vapen, men ändå, rekyl är rekyl.

Att jämföra detdär är ju som att säga:
Den hunden borde ju lätt kunna döda den hästen, här är en video som visar en björn döda en ponny.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Att jämföra detdär är ju som att säga:
Den hunden borde ju lätt kunna döda den hästen, här är en video som visar en björn döda en ponny.

Det var därför jag *hostade*. Rekylen i sig bryr jag mig inte så mycket om. Men känslan av att man knappt kan stoppa upp huvudet, eller byta position utan att bli skjuten tycker jag inte om i BC2. Vissa matcher blir så stela eftersom varenda amatör på kartan kan nå en med sina helautomatiska vapen utan att missa.

Permalänk
Hedersmedlem

ak47, full auto. ser du hur den pekar upp i himlen efter två skott? inte jag heller. http://www.youtube.com/watch?v=s5iCubSn4D4&NR=1
och som sagt, det är ett starkare vapen än vad som hittills synts i spelet.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det var därför jag *hostade*. Rekylen i sig bryr jag mig inte så mycket om. Men känslan av att man knappt kan stoppa upp huvudet, eller byta position utan att bli skjuten tycker jag inte om i BC2. Vissa matcher blir så stela eftersom varenda amatör på kartan kan nå en med sina helautomatiska vapen utan att missa.

Jo, PP2000 funkar lika bra som VSS på 200 meter

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Bad company 3 är vad de skulle kallats

Hade ju varit helt konstigt om det kallades det eftersom dom gubbarna som var Bad Company inte är kvar längre det är en ny singelplayer nu.

Skrivet av furuliden:

Battlefield 2 fansen hade väl blivit helt galan som dom brukar bli så fort något är hämtat ifrån Bad Company om spelet hade haft för mycket rekyl dom är ju vana med sjukt mycket random deviation och nästan ingen rekyl.
Tur att dom har fixat till det lite nu i BF3 iallafall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Aphex:

ak47, full auto. ser du hur den pekar upp i himlen efter två skott? inte jag heller. http://www.youtube.com/watch?v=s5iCubSn4D4&NR=1
och som sagt, det är ett starkare vapen än vad som hittills synts i spelet.

Från hans synvinkel så hoppar nog siktet ganska rejält, men i BF3 ingame hoppar siktet inte speciellt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det är också ett spel som ett antal människor skall spela för att ha kul. Räcker det som motargument till varför spelet inte skall bli "som i verkligheten"? Jag ser gärna att spel utvecklas med verklighetsförankring i åtanke, men allvarligt talat, det här verklighetssnacket i shooters är oerhört tröttsamt, för att inte säga vansinnigt i dessa tider...
Att diskutera här hur mycket eller lite rekyl det är i ett speciellt vapen i ett spel som befinner sig i alphastadie är snudd på korkat... Ta det i det stängda alphaforumet så kanske det händer något på den fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hade ju varit helt konstigt om det kallades det eftersom dom gubbarna som var Bad Company inte är kvar längre det är en ny singelplayer nu.

Hahaha jasså? vem bryr sig om singeplayer i ett bf spel, jag snackar om hur spelet är uppbyggt inte hur kampanjen skulle kunna följas upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Ljuset förändrar otroligt mycket. Inomhus kommer det ha en väldigt stor roll, ser du inte möjligheterna? I Bc2 finns ju inte ens någonting som är ordentligt inomhus så det går inte ens att jämföra.
Vissa hus kommer väl gå att förstöra helt? De kan göra alla hus förstörbara med motorn men för att inte försämra strukturen på banorna har de bestämt att vissa inte ska gå att förstöra. Att du inte tycker att skillnaden i animationer är så stor förstärker bara argumentet att du är otroligt trångsynt och ser shooter som shooter och missar alla detaljer som gör ett spel bra.

Att grafikmotorn är samma i princip säger absolut ingenting, man skulle kunna göra ett bilspel eller vad som helst med den motorn.

Hela motorn är i princip lika, bara bättre på alla vis, men i grunden är det fortfarande så gott som lika, man skulle lätt kunna slänga på BC2 Hud layout och vapen skinsen från BC2, så skulle man inte märka skillnad knappt. Det är ingen idé att du försöker försvara dig för så är det, det säger sig självt.

Ljuset förändrar inte alls otroligt mycket, visst det kanske tillåter en inomhusbana, men det är fortfarande en "ny bana", skulle säkert funka med inomhusbanor i BC2 också, för så dåligt är det inte.

Vissa hus kommer säkert att gå att förstöra i Conquest, men troligtvis inte i statsmiljö, då det inte skulle fungera. För att jag ska märka animationerna så måste BC2 inte ha något i huve taget, då märker man skillnad, vi tar alla BC2 animationer, lägger till 30% fler.. och lägger in allt i BF3, hur fan ska jag märka den lilla skillnaden? En extra handrörelse i combat, det märker man inte. Därav "knappt märkbart".

Skrivet av Sarevok:

Ingen märkbar skillnad mellan BC2

Skrivet av Makarov:

Det är ju ingen hitmark så man vet ju inte om man träffar så bra på avstånd, men på folk jag skjutit som varit i närheten har jag träffat alla skott.

Det är visst hitmark

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Hahaha jasså? vem bryr sig om singeplayer i ett bf spel, jag snackar om hur spelet är uppbyggt inte hur kampanjen skulle kunna följas upp.

Jo det är sant det är multiplayer som gäller men att döpa det till Bad Company 3 hade ju bara känts konstigt med tanke på att den singelplayerstoryn inte är med i BF3.

Bad Company namnet är ju hämtat ifrån singeldelen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Hela motorn är i princip lika, bara bättre på alla vis, men i grunden är det fortfarande så gott som lika, man skulle lätt kunna slänga på BC2 Hud layout och vapen skinsen från BC2, så skulle man inte märka skillnad knappt. Det är ingen idé att du försöker försvara dig för så är det, det säger sig självt.

Ljuset förändrar inte alls otroligt mycket, visst det kanske tillåter en inomhusbana, men det är fortfarande en "ny bana", skulle säkert funka med inomhusbanor i BC2 också, för så dåligt är det inte.

Vissa hus kommer säkert att gå att förstöra i Conquest, men troligtvis inte i statsmiljö, då det inte skulle fungera. För att jag ska märka animationerna så måste BC2 inte ha något i huve taget, då märker man skillnad, vi tar alla BC2 animationer, lägger till 30% fler.. och lägger in allt i BF3, hur fan ska jag märka den lilla skillnaden? En extra handrörelse i combat, det märker man inte. Därav "knappt märkbart".

Ingen märkbar skillnad mellan BC2

Det är visst hitmark

Jaha, och då hoppas jag att du spelat på högsta, och inte det som är i Alphan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Tips på ställe att köpa Medal Of Honor Limited Edition så att man får vara med i closed beta, gärna online? Verkar knappt säljas längre. Är Digital Deluxe edition i Origin samma sak?

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Det roliga är ju att det kommer ett bilspel med just den motorn.
http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=164831

Permalänk
Medlem
Skrivet av iProtocol:

Tips på ställe att köpa Medal Of Honor Limited Edition så att man får vara med i closed beta, gärna online? Verkar knappt säljas längre. Är Digital Deluxe edition i Origin samma sak?

Elgiganten har det för 99kr, jag fick hem mitt på 2 dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det är visst hitmark

Konstigt att det inte är några hitmarks för mig när jag spelar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Som? Rekylen, Ljudet, Känslan i vapnena, bullet drop ser i stort sett lika ut. Fortfarande Frostbite motorn, same shit different name.

Nu vet jag inte om du har spelat alfan. Efter att ha spelat 8h så kan jag säga att rekylen, ljudet, känslan i vapnena är mycket olikt BC2 på alla sätt. Det enda som påminner om BC2 är rush. Jag hoppas verkligen inte att du är så dum att döma spelet efter en alfa, och att du vet att det är mer än namnet som skiljer sig åt mellan Frostbite 1.5 och 2.

Skrivet av Makarov:

Konstigt att det inte är några hitmarks för mig när jag spelar då.

Det är hitmarks, men det syns svagare än vanligt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Nu vet jag inte om du har spelat alfan. Efter att ha spelat 8h så kan jag säga att rekylen, ljudet, känslan i vapnena är mycket olikt BC2 på alla sätt. Det enda som påminner om BC2 är rush. Jag hoppas verkligen inte att du är så dum att döma spelet efter en alfa, och att du vet att det är mer än namnet som skiljer sig åt mellan Frostbite 1.5 och 2.

Det är hitmarks, men det syns svagare än vanligt.

Aa märkte det nu, men jag har tydligen inte hitmarks i alla lägen, körde jag med AKS-74U och rödpunktssikte så fick jag inga hitmarks ibland, aja det är ju en alfa av en anledning.

Permalänk
Avstängd

Det är ju fruktansvärt o-optimerat som det är nu.

Känns lite galet att få ~45-55 FPS med GTX 580 SLI i 1680x1050...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju fruktansvärt o-optimerat som det är nu.

Känns lite galet att få ~45-55 FPS med GTX 580 SLI i 1680x1050...

Kanske att CF och SLI inte är direkt optimeprat i detta stadiet

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***