Varför detta Apple-hat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Sen undrar jag varför ingen lyckas peta ner apple.

Kanske p.g.a. att the Apple mob (inte nödvändigtvis folk i denna tråden) tänker på det här sättet...eller blivit hjärntvättade att tänka så? Vad vet jag. Filmen är naturligtvis en smula överdriven men ni förstår säkert grundtanken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

dom butiker som jag är inne i har t.ex 10 diverse android lurar från olika märken, men det finns bara 2 apple 3GS och IP4.

Tror det har en stor faktor med att det finns bara få val, än säg HTC,Samsung,SE,LG släpper nya mobiler tätt.
Då blir det svårare att välja vad man ska ha.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Har inget emot Apple/Mac, bara fick jag välja mellan att köpa en PC och Mac väljer jag PC, just man får mer kraft för pengarna istället för att pröjsa mer för bara märket. Samma sak med Android och iPhone så väljer jag Android för samma anledning.
Apple är som ett par dyra märkesjeans, man älskar den mest av allt. Fast kan köpa 5 par identiska jeans för samma pris dock okänt märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Eller så har butikerna sett att deras prylar säljer som smör och säljer sig själv? Butiker kommer ju alltid försöka sälja så mycket som möjligt. Om mycket folk kommer in i butikerna och börjar fråga efter Asus transformers kommer du nog börja se fullt med dessa i butikerna. Butikerna bryr sig nog inte vad de säljer, mer hur mycket och snabbt de säljer. Det är ju inte som om de kommer börja sälja lika mycket Asus transformers om de sätter upp dessa i butiken, folk tror ju att iPad är den bästa plattan, så då går de till konkurrenten på andra sidan gatan om de inte hittar den på Siba.

Jo, men det är ju lite som med hönan och ägget.
Att folk i allmänhet tror att iPad är den bästa plattan beror ju mycket på att de är de enda som ställs fram. Skulle de ställa fram en massa Asus transformers lika aggressivt så är jag övertygad om att de skulle sälja som smör också. Som det är nu har "Svenssons" aldrig testat något annat än iPads och kan därför fortsätta med sina fördomar om allt annat.

Skrivet av poseidon84:

Men detta har varit fallet för apple-användare under hela nittiotalet och även en bit in på tvåtusentalet. Men det ledde aldrig till att apple-användare bedrev korståg mot andra, istället bildade de flesta klubbar för inbördesbeundran där man pratad eom hur bra apple var och hur nöjd man var med sin mac. Det androidanvändare gör är att attackera andra istället för att vara nöjda med sitt köp och respektera andras köp.

Ja, det är sant angående hur det såg ut tidigare. Då var rollerna omvända (dock inte gentemot Android, utan PC världen i allmänhet)
Angående anledningen till attackerna från Androidanvändare så beror det nog mycket på det jag skrev : Att ett bra alternativ tigs ihjäl.
Det innebär att producenter gör färre tillbehör, Appar och annat till Android. Det drabbar oss Androidanvändare.
Att bara klanka ner på andra som köpt en Apple är dock idiotiskt. Det är deras ensak.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jo, men det är ju lite som med hönan och ägget.
Att folk i allmänhet tror att iPad är den bästa plattan beror ju mycket på att de är de enda som ställs fram. Skulle de ställa fram en massa Asus transformers lika aggressivt så är jag övertygad om att de skulle sälja som smör också. Som det är nu har "Svenssons" aldrig testat något annat än iPads och kan därför fortsätta med sina fördomar om allt annat.

Jo fast det är ju inget som sker över natt, om en butik till imorgon skulle plocka bort alla iPads och sätta in Asus transformers skulle nog försäljningen av surfplattor gå ned i alla fall under en period. Apple behöver inte betala butikerna för att de skall ställa ut massa iPads, det ges ett incitament av att det är vad kunderna redan känner till och vill ha.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag har absolut inget minne av att dessa någonsin visats i svensk TV och inte heller wikipedia(http://en.wikipedia.org/wiki/Get_a_Mac) eller annan info jag kan hitta tyder på att de sändes här.

Den enda Applereklam i svensk tv jag kan dra mig till minnes är just för iPhone 4 ("face time").

jag har sett den reklamen på kanal 6. kan vara därför sverige inte är med på listan för den sänds från england.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Då var rollerna omvända (dock inte gentemot Android, utan PC världen i allmänhet)
Angående anledningen till attackerna från Androidanvändare så beror det nog mycket på det jag skrev : Att ett bra alternativ tigs ihjäl.
Det innebär att producenter gör färre tillbehör, Appar och annat till Android. Det drabbar oss Androidanvändare.
Att bara klanka ner på andra som köpt en Apple är dock idiotiskt. Det är deras ensak.

Fast är det jag menar, förut tegs apple ihjäl, men inte ledde det till att apple-användare bedrev korståg mot pc-användare. Däremot var apple-användare tvugna att värja sig titt som tätt mot PC-angrepp. Och ja, det är idiotiskt att klanka ner på andra för det är deras ensak om vad de köper. Jag tror ju fortfarande att det är just detta som tråden skulle handla om från början, om varför man inte kan låta andra vara ifred.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JesperT:

.. Skulle de ställa fram en massa Asus transformers lika aggressivt så är jag övertygad om att de skulle sälja som smör också. Som det är nu har "Svenssons" aldrig testat något annat än iPads och kan därför fortsätta med sina fördomar om allt annat.

Jag jobbar i en butik där vi har surfplattor från Asus, Acer, ViewSonic, Apple, Samsung bredvid varandra. Häromdagen kikade jag på statistik över sålda enheter och iPad säljer ca 10-15ggr så mycket som de andra tillsammans.. När jag kikade vad som kunder hade kommit tillbaka med (öppet köp) så var det trots det inte en enda iPad, bara ett par enheter av Acer & ViewSonic.

Kom ihåg att detta inte är en åsikt om vilken jag tycker är bra/dålig, endast fakta hur det sett ut i en butik. Självklart finns det många möjliga faktorer detta kan bero på och skilja mot andra butiker men alltså; vi satte upp samtliga märken bredvid varandra vid samma tillfälle.

Permalänk
Skrivet av DjBeowolf:

För mig handlar det om människorna som äger apple produkter, det är generellt människor som inte kan något om sådana produkter, men ändå säger det att det är bäst hit och dit hela tiden?

Qualified bullcrap.

Sedan finns det naturligtvis sådana också... (OBS, tråden är ett skämt...)

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Varför dra upp dessa i denna tråd? Tror ingen av oss som diskuterar här skulle säga "köp en mac" om du spiller kaffe och förstör din dator. Du spär istället på det på taskig stämming och sänker nivån. Om du vill skicka de där länkarna till dina "irriterande" vänner och kollegor så gör gärna det men har bidrar de inte till nåt.

Känsligt ämne tydligen för er Apple folk, här bevisar du igen att ni inte tål kritik, jaja du har bevisat din punkt, vad mer behöver jag säga?

Det är väl inte konstigt att hela nätet flödar över med likartade budskap, det är den generella uppfattningen man har om Apple folk och min kollega är likadan, kritiserar man något då blir det krig för Steve Jobs har sagt motsatsen för han är vår ledare, get a grip och vakna upp från hypnosen.

Allt är religion för er.

Skrivet av poseidon84:

om varför man inte kan låta andra vara ifred.

Men det är ju problemet med Mac folket, dom låter inte Windows folket vara ifred, dom kör med sina korståg hela tiden, det stör oss.

Varför ska Apple religiösa dyrkarna få trakassera alla andra hela tiden?

Man frågar varför hatet finns, ja det är väl ganska tydligt när många lägger upp videos på Tuben och annat, det är bara apple folket som inte är smarta nog tänka själva, säger Steve Jobs en sak då är det lag.

Kolla bara denna tråd, vem skapade tråden? ja en som gillar Apple, säger väl mer om något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

* Operatörslås....bängrövar!
* Tog över 1år innan det gick att köpa utan operatörlås men då skall det kosta betydligt mer.

Att de varit operatörslåsta, vilket de förövrigt inte är längre då du kan köpa dem via AppleStore, är ju en deal mellan operatörerna och Apple sannolikt. Många länder har alltid haft olåsta iPhones.

Att de skulle kosta betydligt mer olåsta stämmer inte alls. Priset är dessamma. Vet inte om du tänkter på de olåsta importerade telefonerna som såldes för löjligt mycket. De har ju absolut ingenting med apple att göra utan de var ju butikerna själva som la på en fet marginal.

Skrivet av Oldvikingschool:

Har inget emot Apple/Mac, bara fick jag välja mellan att köpa en PC och Mac väljer jag PC, just man får mer kraft för pengarna istället för att pröjsa mer för bara märket. Samma sak med Android och iPhone så väljer jag Android för samma anledning.
Apple är som ett par dyra märkesjeans, man älskar den mest av allt. Fast kan köpa 5 par identiska jeans för samma pris dock okänt märke.

Fast att tro att det endast är märket man betalar är tecken på trångsyntheten som nämnts feltalet gånger. Att just du väljer produkt efter mest kraft för pengarna är ju självklart helt ok men för många andra är inte detta prio ett.

Skrivet av jonte234:

jag har sett den reklamen på kanal 6. kan vara därför sverige inte är med på listan för den sänds från england.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag är högst skeptiskt till att de någonsin visats ...men hur som helst spelar det ju mindre roll. Har de gått så var det extremt kort period och knappast något som fått Svenska folket att springa och köpa Mac.

Skrivet av JesperT:

Tror att till stor del också har att göra med att det är väldigt tacksamt att producera tillbehör för Apple. De har få modeller och man vet att de säljer. Enklare att tjäna pengar genom att tillverka ett "skal" till iPad än en mängd olika till de olika Android-plattorna. Man vet också att Apples prylar normalt säljs under en relativt lång period innan nästa modell kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Känsligt ämne tydligen för er Apple folk, här bevisar du igen att ni inte tål kritik, jaja du har bevisat din punkt, vad mer behöver jag säga?

Det är väl inte konstigt att hela nätet flödar över med likartade budskap, det är den generella uppfattningen man har om Apple folk och min kollega är likadan, kritiserar man något då blir det krig för Steve Jobs har sagt motsatsen för han är vår ledare, get a grip och vakna upp från hypnosen.

Allt är religion för er.

Nån som sitter drar massa löjliga kommentarer som att appleanvändare skulle säga att du skulle köpa en Mac om du spiller kaffe på din PC är kritik menar du? Att klistra in löjliga klipp bidrar inte till något i denna diskussion.

Jag började inte använda Mac förrän för tre år sedan. Hade dock flera vänner och kollegor gjort det mycket längre än så men har aldrig upplevt det du säger.

Att din kollega är irreterad på dig kan jag dock förstå om du kommer med helt felaktig påståenden som om att MBP är av plast

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Varför ska Apple religiösa dyrkarna få trakassera alla andra hela tiden?

Så du menar att om jag går in på "PC för alla" artiklar på idg eller på artiklar på sweclockers om PC-prylar så är de fulla av kommentarer från macanvändare om hur kasst windows är? eller liknande om Android? Och att det är i samma utsträckning eller mer än de kommentarer som Androidanvändare skriver på apple-relaterade nyheter på idg och här?

Sedan är det bara att beklaga att du väljer vänner som du inte kommer överens med. Jag kan säkert rabbla upp massa historier om hur kassa eller jobbiga pc/android-användare är, men det betyder inte att det är sant eller relevant för denna diskussion. Det jag pratar om är hur det ser ut på nätet, och där är intrycket jag fått att det pågår ett korståg mot iphone från android-användare.

Kollade första sidan på idg nu, skummade igenom kommentarerna där. På Apple-artiklarna fanns alltid minst en men ofta flera kommentarer om hur kassa apple är. På övriga nyheter såg jag INGEN kommentar om att Apple är bättre än det som artikeln handlar om.

Dubbelkollade även sweclockers förstasida nu med nyheter. Ser inga kommentarer där från Appelfolk som att det som artikeln ahndlar om är kasst jämfört med apple. Kollade sedan den nyaste artikeln som handlar om apple, och BAAAM direkt kommer många kommentarer om hur kassa Apple är. Min korta studie handlade om att skumma igenom förstasidans nyhetskommentarer och sedan jämföra dom med den senaste nyheten om apple. De kommentarer jag skummade igenom var endast de som syntes på första sidan.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Fast att tro att det endast är märket man betalar är tecken på trångsyntheten som nämnts feltalet gånger. Att just du väljer produkt efter mest kraft för pengarna är ju självklart helt ok men för många andra är inte detta prio ett.

Fast Apple gör inga dåliga grejer, och man får vad man betalar. Medelsvensson söker efter säkra produkter, som Apple t ex. Fast dem övriga som jag föredrar att utforska dem andra alternativen. Och jag är nöjd med min PC och Galaxy S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag började inte använda Mac förrän för tre år sedan. Hade dock flera vänner och kollegor gjort det mycket längre än så men har aldrig upplevt det du säger.

Att du har en Mac har jag redan förstått din genom påtvingande attityd att alla andra är dumma som kritiserar Apple inbördes klubb för beundran.

Det finns bra Apple folk, dock i minoritet, men din grupp gör att man drar alla över en kam, tycker inte du att du har ett ansvar och föregå med gott exempel, det är ju ändå ni fanboys som är källan till hatet.

Skrivet av S_Z:

Att din kollega är irreterad på dig kan jag dock förstå om du kommer med helt felaktig påståenden som om att MBP är av plast

Palmresten sa jag, inte hela chassit, dessutom är upplevelsen plastig, knacka på palmresten så får du se att det både känns och hörs som plast och inte metall.

Anledningen till att det känns som plast är för att skalet är alldeles för tunt vilket gör att du kan flexa hela palmresten genom bara trycka lite lätt, metall ska inte flexa, då har man designat datorn helt fel.

Baksidan känns rejäl, dock inte ovansidan som jag sa flexar rejält om man trycker vid sidan om touchpadden.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att förstå allt det hat som faktiskt verkar finnas. Apple gör otroligt bra produkter och står bland de främsta i ledet på de områden de arbetar med.
Det är på något sätt rimligt att här på ett överklockningsforum att större delen av användarna vill få ut varenda droppe prestanda ur alla deras produkter och rankar produkter efter prestanda.

Min personliga tro i varför appleprodukter sägs vara de bästa trots att de i många fall är prestandamässigt underlägsna är deras förmåga att marknadsföra och sälja system istället för olika delar till system. I mitt tycke är en produkt bara så bra som den nytta den gör för användaren och Apple är i mitt tycke långt framför alla andra i att skapa ett bra helhetsintryck.

Bara så enkelt som att deras produkter ser otroligt bra ut redan när man packar upp dom och sen fungerar lika bra som de ser ut har gjort mig otroligt nöjd med de produkter jag köpt äger. När det även verkar som att utvecklare för OS X och iOS lägger ner betydligt mycket mer tid på smarta funktioner och faktiskt utvecklar saker som människor vill använda gör ju inte saken sämre.

Att tillägga då är att jag köpte min första macbook endast för programmet Coda som inte har någon värdig konkurrent på någon annan plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Att du har en Mac har jag redan förstått din genom påtvingande attityd att alla andra är dumma som kritiserar Apple inbördes klubb för beundran.

Det finns bra Apple folk, dock i minoritet, men din grupp gör att man drar alla över en kam, tycker inte du att du har ett ansvar och föregå med gott exempel, det är ju ändå ni fanboys som är källan till hatet.

Jasså gör jag? Kan du ge exempel på det? Jag är alltid väldigt noga när jag diskuterar produketer att det inte finns någon som är bäst för alla. Jag har flertalet gånger här sagt att jag har full förståelse för folk som väljer PC (pris/prestanda) och Android som OS för mobilen även om jag personligen föredrar Apple. Vad är det jag försökt påtvinga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royality:

Bara så enkelt som att deras produkter ser otroligt bra ut redan när man packar upp dom och sen fungerar lika bra som de ser ut har gjort mig otroligt nöjd med de produkter jag köpt äger. När det även verkar som att utvecklare för OS X och iOS lägger ner betydligt mycket mer tid på smarta funktioner och faktiskt utvecklar saker som människor vill använda gör ju inte saken sämre.

Dom flesta Apple användare är lika fanatiska som Dolce Gabbana folket, ingen skillnad, Apples framgång beror inte på att dom har bra produkter utan att man har medvetet psykologiskt drivit en marknadsföring som innebär att "kom till oss, vi tar hand om dig, vi är en stor familj"

Det är inget annat än religion, hör bara hur Steve Jobs pratar, låter som en pastor som står på scen och ska berätta hur de ska ta över världen och det är endast "The Apple way" som gäller.

Steve Jobs gör att användarna känner sig speciella, det är hela hemligheten i deras marknadsföring.

Jag gillar inte heller Linux fanatiker eller andara fanatiker, det är inte endast Apple, gör man saken till religion som Apple gjort har man gått för långt och jag hatar allt som har med religion att göra.

Skrivet av S_Z:

Jasså gör jag? Kan du ge exempel på det? Jag är alltid väldigt noga när jag diskuterar produketer att det inte finns någon som är bäst för alla. Jag har flertalet gånger här sagt att jag har full förståelse för folk som väljer PC (pris/prestanda) och Android som OS för mobilen även om jag personligen föredrar Apple. Vad är det jag försökt påtvinga?

Så säger dom mest inbitna i Apple, tex jag har en Mac men jag har Android och PC också bla bla bla....för att skydda sig själva mot misstro att dom inte är fanboys.

Du är så insnöad i hela Apple grejen att du inte vet vad du skriver, som jag sa det är en hypnos och är man hypnotiserad vet man inte vad som är fel eller rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Källa på det?

Skrivet av Likvid:

Anledningen till att det känns som plast är för att skalet är alldeles för tunt vilket gör att du kan flexa hela palmresten genom bara trycka lite lätt, metall ska inte flexa, då har man designat datorn helt fel.

Så vad tror du Apple gjort? Förändrat grundämnet Aluminium så de får fram en egen metall? Uppenbarligen skall metall flexa, hur du har designat datorn förändrar inte de fysikaliska egenskaperna hos metallen. Förklara gärna vilken kemisk process du anser att Apple använt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Så säger dom mest inbitna i Apple, tex jag har en Mac men jag har Android och PC också bla bla bla....för att skydda sig själva mot misstro att dom inte är fanboys.

Du är så insnöad i hela Apple grejen att du inte vet vad du skriver, som jag sa det är en hypnos och är man hypnotiserad vet man inte vad som är fel eller rätt.

Så jag är fanatisk när jag är öppen och kan rekommendera olika produkter till olika personer berorende på vad de har för kriterier men du som uppenbarligen bara spottar åt allt som har med apple och tycker att de endast lockar till sig kunder genom marknadsföring och gör dem till sektmedlemmar är det inte?

Mmm, det verkar logiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Tyvärr framstår du själv som en fanatiker och ditt eget resonemang faller tillbaka på dig själv. Ledsen, men du är mer frälst som hatare än de du angriper här.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Så vad tror du Apple gjort? Förändrat grundämnet Aluminium så de får fram en egen metall? Uppenbarligen skall metall flexa, hur du har designat datorn förändrar inte de fysikaliska egenskaperna hos metallen. Förklara gärna vilken kemisk process du anser att Apple använt.

Dom har inte använt någon kemisk process, lär dig läsa istället vad jag skriver, skalet är alldeles för tunt på ovansidan så det flexar genom att man bara trycker lite lätt med fingrarna, metall ska inte flexa på det sättet i en laptop men Apple bygger inte sina laptops enligt MIL standard heller som HPs Elitebook gör.

Detta är det som är typiskt hela tiden, ni vänder nackdelar till era fördelar hela tiden.

Skrivet av '[SvK:

Rogue;11212461']Tyvärr framstår du själv som en fanatiker och ditt eget resonemang faller tillbaka på dig själv. Ledsen, men du är mer frälst som hatare än de du angriper här.

Att ni försvarar er själva och allt som är fel med Apple är fanatiskt, denna tråd leder ingen vart för ni kommer aldrig erövra världen med ert tänkande ändå.

Skrivet av S_Z:

Så jag är fanatisk när jag är öppen och kan rekommendera olika produkter till olika personer berorende på vad de har för kriterier men du som uppenbarligen bara spottar åt allt som har med apple och tycker att de endast lockar till sig kunder genom marknadsföring och gör dem till sektmedlemmar är det inte?

Mmm, det verkar logiskt...

Gör dig inte till ett helgon, jag är inte ensam i denna uppfattning och det är faktiskt ni själva som orsakat detta.

Hela deta här påtvingandet från er sida är bara för mycket, ni försöker hela tiden påtvinga er tro på andra.

Nu skiter jag i det här, det leder ingen vart, låt tråden dö.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Likvid:

Detta är det som är typiskt hela tiden, ni vänder nackdelar till era fördelar hela tiden.

Att ni försvarar er själva och allt som är fel med Apple är fanatiskt, denna tråd leder ingen vart för ni kommer aldrig erövra världen med ert tänkande ändå.

Trollar du eller är du seriös?

Tror du på riktigt att vi som köpt något av Apple är ute efter att ta över världen?

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Hela deta här påtvingandet från er sida är bara för mycket, ni försöker hela tiden påtvinga er tro på andra.

På vilket sätt då? Läser du mitt inlägg längre upp så visar jag empiriskt bevis på två olika sidor med tekniknyheter där Appleanvändare inte säger något men Androidanvändare rasar över hur kassa apple är. Vem försöker påtvinga vem saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Dom har inte använt någon kemisk process, lär dig läsa istället vad jag skriver, skalet är alldeles för tunt på ovansidan så det flexar genom att man bara trycker lite lätt med fingrarna, metall ska inte flexa på det sättet i en laptop men Apple bygger inte sina laptops enligt MIL standard heller som HPs Elitebook gör.

Du skrev ju själv att "metall skall inte flexa", vilket ju är falskt. Metallen beter sig PRECIS som metallen skall, eftersom det är en oförändrad metall. Metallen skall flexa så oavsett om den sitter i en laptop eller inte. Jag läser mycket bra, problemet är att du skriver inte vad du menar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härliga svar vissa ger, att Apple användare kan inget osv...
Jag själv är IT Konsult, jobbar med Windows/Cisco/Linux/UNIX...
Men jag föredrar Mac för den fungerar alltid, jag gillar OSet...
De är inte heller så mycket dyrare, visst de finns maskiner som är plastiga och dålig toutchpad osv men det har alla nått jag inte gillar tyvärr.

Vad det gäller iPhone så har jag en pga att jag tycker om GUI't och att allt fungerar... exchange har inga problem med det osv..
Hade en HTC Desire som jobb telefon, den va bara omständig enligt mig... men fungerade rätt bra efter endel moddar.

Värt att säga att jag kör bara Mac OSX/Linux hemma, så allt om att macanvändare inte kan nått är en myt... Windows användare är inte mycket bättre... de finns bra och det finns dåliga.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial - NixOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Återigen, hur försöker "vi" här påtvinga något? Ge gärna exempel så vi förstår vad du menar.

Har inte sett någon Appleanvändare här som skrivit att PC/Windows/Android är skit och Apple är bäst. Tvärt om är det ju du som försöker intala oss att Apple och dess användare är av "ondo".

Permalänk
Avstängd

Jag ber om ursäkt i förväg men det här börjar bli lite smått patetiskt.

Det intressanta är att ni alla har rätt till en viss del.
Ett exempel kan vara det här med metallen till palmrestet. Visserligen bör inte metallen böjas över palmresten under pekfingerstryck, men sålänge som metallen inte har legerats eller producerats tjockare så är det precis det den kommer göra. Böjas. Att Apple sen hade kunnat gjort denna metall tjockare vid palmrestet är deras ansvar om dem ville ge en stabilare kvalitétskänsla.

Ungefär som sarkofagen över Tjernobyl. Metall beter sig som metall gör, men man kan ändra dess egenskaper efter dimensioner och legeringar för att uppnå det resultat man vill. Hade dem byggt sarkofagen i 1cm tjock metall så hade halva europa strukit med vid det här laget.

Med andra ord så har ni båda fel och rätt i det fallet.

Och det gäller nästan 100% av alla argument som flygit fram och tillbaka i denna tråd.

Problemet med det här "hatet" (löjligaste uttryck jag hört i sammanhanget, förlåt, men det är enormt opassande) verkar vara spridda uppfattningar om vad som egentligen är huvudproblemet och orsaken till missnöjet.

Apple själva?
Apple's användare?

(Ja, jag riktar detta som att problemet ligger på Apple's sida, då trådens första inlägg inriktade sig på just detta, så on-topic. Vad är det som enligt non-apple användarna är problemet.)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minata:

Problemet med det här "hatet" (löjligaste uttryck jag hört i sammanhanget, förlåt, men det är enormt opassande) så verkar det vara spridda uppfattningar om vad som egentligen är huvudproblemet och orsaken till missnöjet.

En liten kommentar angående hatet, jag håller med om att det är löjligt. Min uppfattning är dock att det faktiskt är ett hat mot Apple, vissa personer här låter riktigt hatiska. Just detta reagerade jag över då jag inte förstår hur någon kan hata ett företag på grunderna att de själva inte gillar produkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minata:

Ett exempel kan vara det här med metallen till palmrestet. Visserligen bör inte metallen böjas över palmresten under pekfingerstryck, men sålänge som metallen inte har legerats eller producerats tjockare så är det precis det den kommer göra. Böjas. Att Apple sen hade kunnat gjort denna metall tjockare vid palmrestet är deras ansvar om dem ville ge en stabilare kvalitétskänsla.

Jag har aldrig sett en laptop med gedignare känsla än min Unibody 13" så jag vet inte vad du yrar om.