Permalänk

Letar efter en dator för 15k~

Nu är det dags att köpa ny dator från Inet, skulle därför behöva lite hjälp eftersom att jag egentligen inte kan så mycket om datorer.
Datorn skall användas till de flesta spel som släpps i slutet av året.
Hade tänkt spendera runt 15k, men kan sträcka mig längre om jag anser att det är värt det.
Några grejer jag skulle vilja få med är ett geforce 580, en 22" skärm, SSD disk, och ett nätagg som skulle klara av SLI med 580or när jag väljer att uppgradera.
Jag hade också tänkt att låta inet plocka ihop datorn för att vara säker på att jag inte förstör något...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amsterdam:

Nu är det dags att köpa ny dator från Inet, skulle därför behöva lite hjälp eftersom att jag egentligen inte kan så mycket om datorer.
Datorn skall användas till de flesta spel som släpps i slutet av året.
Hade tänkt spendera runt 15k, men kan sträcka mig längre om jag anser att det är värt det.
Några grejer jag skulle vilja få med är ett geforce 580, en 22" skärm, SSD disk, och ett nätagg som skulle klara av SLI med 580or när jag väljer att uppgradera.
Jag hade också tänkt att låta inet plocka ihop datorn för att vara säker på att jag inte förstör något...

Tack på förhand!

Detta hade jag gått på personligen

http://www.inet.se/kundvagn/visa/676884/2011-07-30

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Sket i att ta med montering för att hålla budgeten, du ska nog klara av det själv. Om du inte vill det kan du alltid ta en annan skärm med TN panel för att få plats med monteringen, dock inget jag skulle rekommendera. Skärmen som är med har IPS panel vilket är att föredra över en med TN panel.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/681093/utanmontering

Vill du ha en optisk enhet så får du nog ta ett billigare chassi.

Permalänk

Riktigt tacksam för svaren, jag lägger nog bara på en optisk isf, för jag diggar chassit.
Tråkigt bara att aggets leverans var obekräftat och skärmen försenad :(.

Permalänk
Skrivet av Jeerpe:

Sket i att ta med montering för att hålla budgeten, du ska nog klara av det själv. Om du inte vill det kan du alltid ta en annan skärm med TN panel för att få plats med monteringen, dock inget jag skulle rekommendera. Skärmen som är med har IPS panel vilket är att föredra över en med TN panel.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/681093/utanmontering

Vill du ha en optisk enhet så får du nog ta ett billigare chassi.

+1

Dock hade jag nog kört på Fractal Design Arc då man får så många fläktar med på köpet även om den är betydligt fulare än H2
Arc: http://www.inet.se/artikel/6900466/fractal-design-arc-svart-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amsterdam:

Riktigt tacksam för svaren, jag lägger nog bara på en optisk isf, för jag diggar chassit.
Tråkigt bara att aggets leverans var obekräftat och skärmen försenad :(.

Funderar faktiskt på att köpa ett liknande paket, dock eventuellt med något annat grafikkort då jag fortfarande är osäker på ifall det är så bra 'bang for the buck' på gtx 580.

Skärmen finns inne hos webhallen, tydligen fraktfritt därmed så det blir inga extra kostnader, tvärtom så var faktiskt skärmen snäppet billigare där. Angående nätagget så finns ju Corsair TX 850W inne, dock 200 spänn dyrare. Kanske går att rota fram något nätagg ifrån någon annan nätbutik?

Permalänk
Skrivet av Jeerpe:

Funderar faktiskt på att köpa ett liknande paket, dock eventuellt med något annat grafikkort då jag fortfarande är osäker på ifall det är så bra 'bang for the buck' på gtx 580.

Skärmen finns inne hos webhallen, tydligen fraktfritt därmed så det blir inga extra kostnader, tvärtom så var faktiskt skärmen snäppet billigare där. Angående nätagget så finns ju Corsair TX 850W inne, dock 200 spänn dyrare. Kanske går att rota fram något nätagg ifrån någon annan nätbutik?

xfx agg är lika bra som corsair HX, så att byta till TX skulle vara att betala mer för ett sämre agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guldkrull:

xfx agg är lika bra som corsair HX, så att byta till TX skulle vara att betala mer för ett sämre agg.

Stämmer bra. Anledningen till att jag letade efter annat var för att XFXs agg inte fanns i lager.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har en DATOR...

Permalänk

Det lutar ju åt Jerpees kundvagn, satt bara och funderade på om det är lika bra att köpa 16 gig ram istället för 8 på direkten... annars tror jag fasen jag börjar bli nöjd