Extern skärm(ar) till mbp (mid 2010) eller imac?

Permalänk
Medlem

Extern skärm(ar) till mbp (mid 2010) eller imac?

Jag velar mellan att köpa en imac (21,5") eller att köpa extern skärm (eller skärmar) till min macbook pro(13" mid 2010). Vad är mest värt? Som jag beräknat kommer slutsumman hamna på ungefär samma.

Vilka för och nackdelar väger över för de olika alternativen? Jag är alltså i behov av en mer stationär arbetsplats men samtidigt i behov av min laptop, kan det vara värt att köpa en till dator eller fungerar det "lika bra" om jag använder min befintliga men med extern skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fher:

Jag velar mellan att köpa en imac (21,5") eller att köpa extern skärm (eller skärmar) till min macbook pro(13" mid 2010). Vad är mest värt? Som jag beräknat kommer slutsumman hamna på ungefär samma.

Vilka för och nackdelar väger över för de olika alternativen? Jag är alltså i behov av en mer stationär arbetsplats men samtidigt i behov av min laptop, kan det vara värt att köpa en till dator eller fungerar det "lika bra" om jag använder min befintliga men med extern skärm?

Jag hade också samma dilemma, slutade med att jag köpte mbp (2010) med extern skärm+apple keyboard.

Funkar klockrent, har även ett stativ samt kylplatta till den så får den lika bra kylning som imacen.

EDIT: dock förstår jag inte hur det kan bli samma kostnad att köpa imacen och att göra en desktop lösning med din mbp...?

Permalänk
Avstängd

Köp en U2711 med den trevliga upplösningen 2560x1440. Hälften så dyr som Apple-skärmen med antiglare och bättre färggamut.

Visa signatur

Arbetshästen | i5 2.66GHz – 4GB – Intel X25-M 120GB – Dell U2711 – Dell U2311H
MacBook Pro 15" | i5 2.4GHz - 4GB – 320GB @ 5400RPM
Canon EOS 5D | Samyang 35/1,4 – Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Citat:

dock förstår jag inte hur det kan bli samma kostnad att köpa imacen och att göra en desktop lösning med din mbp...?

Det beror på vad jag köper för skärm och så behöver jag ju köpa tangentbord, högtalare och sånt, men det blir nog lite billigare ändå.

Det lutar väl mer åt extern skärm nu, men vill att de ska bli så bra som möjligt och att min dator fixar det på ett ta sätt. Jag är ingen expert på såna saker så det är därför jag frågar här.

Jag har märkt ibland när jag kollar film på datorn att ibland är det som att bilden inte hänger med och filmen fortsätter, bilden fixar sig efter en stund, vad kan detta bero på?