Permalänk
Medlem

bra att de sätter i ett sämre kort då ^^

Permalänk
Medlem

Lär vara förväxling eftersom "gamla" modellen har 310M

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Lär vara förväxling eftersom "gamla" modellen har 310M

Högst troligt. Lovar att kolla på måndag eller tisdag när jag får min maskin

Permalänk
Inaktiv

U36SD = 520m
U36JC = 310m

Permalänk
Medlem

Fick svar från dustinhome nu
5010601018 ASUS U36SD CI5 2.3 4GB/500 GT520M 13.3" W7HP har hybriddisk.
5010598295 ASUS U36SD CI5 2.3 4GB/500 GT520M 13.3" W7HP har inte hybriddisk. Båda har BT enligt ASUS.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Skrivet av Silver:

Fick svar från dustinhome nu
5010601018 ASUS U36SD CI5 2.3 4GB/500 GT520M 13.3" W7HP har hybriddisk.
5010598295 ASUS U36SD CI5 2.3 4GB/500 GT520M 13.3" W7HP har inte hybriddisk. Båda har BT enligt ASUS.

5010601018 är RX002V och har alltså enligt Dustin hybriddisk. Dock anger Alina för RX002V modellen att det är mekanisk hårddisk. Innebär det att modellerna skiljer sig åt mellan olika återförsäljare, eller att Alina skrivit fel?
JME Data anger varken mekanisk eller hybrid på RX002V modellen.

Permalänk
Medlem

Min RX002V ligger på Posten och väntar, återkommer med vad det är för HDD.

Edit: köpte min på Alina

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke4ever:

5010601018 är RX002V och har alltså enligt Dustin hybriddisk. Dock anger Alina för RX002V modellen att det är mekanisk hårddisk. Innebär det att modellerna skiljer sig åt mellan olika återförsäljare, eller att Alina skrivit fel?
JME Data anger varken mekanisk eller hybrid på RX002V modellen.

Dustin har frågat asus om inte jag har fel, tror de uppgifter som jag fick via mail stämmer men man vet aldrig.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Inaktiv

RX002V är vanlig mekanisk 500GB

Permalänk
Medlem

Vilken hybrid hårddisk är det som sitter i då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

Till ASUS.DAVID Klarar alla U36SD SATA 6,0 Gbit/s SSD? Och bryts garantin om man själv byter hårddisk/SSD?

@Asus.David

Kan du svara på citatet ovan!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bölänge:

@Asus.David

Kan du svara på citatet ovan!

ja, U36SD bör klara SATA 6gb/s...varför jag säger bör är för att vi inte kan garantera något som inte sitter i från början men Chipset stöder SATA 6gb/s.
På U36 så förverkar man garantin om man byter HDD tyvärr då den sitter så lång inne i chassit och inte bara finns lucka på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

ja, U36SD bör klara SATA 6gb/s...varför jag säger bör är för att vi inte kan garantera något som inte sitter i från början men Chipset stöder SATA 6gb/s.
På U36 så förverkar man garantin om man byter HDD tyvärr då den sitter så lång inne i chassit och inte bara finns lucka på baksidan.

Går det att se att man varit inne o pillat om man byter tillbaks den gamla HDDn om garantin ska användas? Riktigt tråkigt att annars...

Permalänk
Medlem

tror du han ska svara på de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av surtl:

Går det att se att man varit inne o pillat om man byter tillbaks den gamla HDDn om garantin ska användas? Riktigt tråkigt att annars...

Andra netbooks jag pillat i som ex. HP, Fujitsu Siemens. Och de har haft en slags tejp som sitter på HDDn, och ifall du drar bort den vilket du måste för att komma åt HDDn, så ser man direkt att du tagit ut den.

Permalänk
Skrivet av nobleman:

Andra netbooks jag pillat i som ex. HP, Fujitsu Siemens. Och de har haft en slags tejp som sitter på HDDn, och ifall du drar bort den vilket du måste för att komma åt HDDn, så ser man direkt att du tagit ut den.

Då är frågan istället. Vart köper man sån tejp?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

Asus.David: Går det att byta hårddisk utan att bryta garantin, om man lämnar in maskinen på auktoriserad verkstad för jobbet? Finns i sådana fall auktoriserade verkstäder i sverige?

Kan för övrigt tillägga att jag skriver på min U36SD just nu! Det är lite knepigt med tangentbordet, tar nog några timmars skrivande att vänja sig, men det känns som om det är bra kvalité iallafall! Datorn är hittils kvick och tyst och ger på det hela taget ett riktigt gediget intryck. Den är också väldigt ssssssvart... (Zaphod Beeblebrox-citat där, för er inbitna nördar ) Mycket stilren måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Asus.David: Går det att byta hårddisk utan att bryta garantin, om man lämnar in maskinen på auktoriserad verkstad för jobbet? Finns i sådana fall auktoriserade verkstäder i sverige?

Kan för övrigt tillägga att jag skriver på min U36SD just nu! Det är lite knepigt med tangentbordet, tar nog några timmars skrivande att vänja sig, men det känns som om det är bra kvalité iallafall! Datorn är hittils kvick och tyst och ger på det hela taget ett riktigt gediget intryck. Den är också väldigt ssssssvart... (Zaphod Beeblebrox-citat där, för er inbitna nördar ) Mycket stilren måste jag säga.

Berätta gärna om den klarar av nått bra spel

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Men alltså, har vi fått det bekräftat att 002:an saknar hybrid? (vilket skulle innebära att Dustin skrivit fel) Den du sitter på har alltså en vanlig 5200 rpm mekanisk? hur upplevs den?

Permalänk
Skrivet av Einar87:

Men alltså, har vi fått det bekräftat att 002:an saknar hybrid? (vilket skulle innebära att Dustin skrivit fel) Den du sitter på har alltså en vanlig 5200 rpm mekanisk? hur upplevs den?

Det är en vanlig 5200 verkar det som. Det är en WDC WD5000BPVT, vilket jag tolkar som en Westerd Digital 500-gigs hdd. Jag har bara använt datorn ett par timmar, men hittils känns den rätt okej. Jag har inte gjort några större överföringar, men windows är kvickt och går bra. Jag har inte heller installerat om windows, då jag inte har tillgång till någon iso-fil att lägga på USB. Det ska tydligen gå att ladda ner från microsofts hemsida på något vis och sen aktivera med serienumret, men jag vet inte var man hittar den sidan. Något tips?

Återkommer med speltest, ska installera steam och dra ner lite sköna lir och testa.

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Berätta gärna om den klarar av nått bra spel

Definiera "bra spel"

Jag tankar ner Portal just nu, så får vi se hur source-motorn går på det rätt klena grafikkortet

Permalänk

Tejpen det talas om tidigare...ska nog gå bra att ta bort den utan att förstöra den. Fast den tanken skulle förstås ingen få

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Tejpen det talas om tidigare...ska nog gå bra att ta bort den utan att förstöra den. Fast den tanken skulle förstås ingen få

Frågan är om den verkligen är där av den anledningen. Borde vara nåt klistermärke över nån skruv eller så istället. Jag jobbar som pctekniker och tycker det sitter en massa tejp lite överallt i de flesta laptops, ganska ofta till synes helt utan anledning... Oftast helt vanlig frystejp/maskeringstejp vilket detta också ser ut att vara.
Har dock aldrig tänkt på att det skulle finnas någon sorts "intrångsdetektor" i någon dator jag öppnat, å andra sidan är det inget jag behövt reflektera över heller.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Det här låter lovande! Folk som faktiskt har fått datorn visar ju på att den har kommit, och jag är så glad över att slippa vänta ännu längre

Nu är då bara valet av vilken modell jag vill ha. Egentligen hade 8 gb och SSD varit nice direkt men eftersom det verkar ont om affärer som har dessa så får jag välja annan. Vilken av RX060V och RX163V skulle ni tycka vara bäst? De verkar ju ha någorlunda samma pris trots att innehållet skiljer.

Är 4 gb extra RAM något att föredra framför "endast" skillnaden mellan Mekanisk och Hybrid hårddisk?

Permalänk
Medlem

Skriver på min RX002V jag också.

Väldigt skön och bra laptop efter att man dragit in en ren version utav 7 och inte WindowsASUS-7. Helt sjukt vad mycket program som följer med.

Något jag stör mig på lite är att backspace knappen låter mer än alla andra tangenter, touchen hänger inte riktigt med alltid + touchknapparna låter för mycket när man trycker på dom.

Annars, riktig skön och vacker dator!
Rekommenderas!

Ska köra mekanisk HDD i någon vecka nu, sen blir det SSD.

EDIT: Såg just nu att jag hade 60 processer i taskmanger och innan ominstallation hade jag 96..

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Nån som vet när dom dyker upp i butik igen?
Går det att stänga av touchen på nåt enkelt sätt?

Permalänk
Skrivet av Dextan:

Skriver på min RX002V jag också.

Väldigt skön och bra laptop efter att man dragit in en ren version utav 7 och inte WindowsASUS-7. Helt sjukt vad mycket program som följer med.

EDIT: Såg just nu att jag hade 60 processer i taskmanger och innan ominstallation hade jag 96..

Hade du en annan windowslicens eller fick du tag på en fungerande recoveryskiva? Jag har två studentlicenser av Win7, men de används redan. Denna har ju en OEM licens, så det borde gå att installera en ren nyinstallation, men jag har ingen skiva att kopiera till USB-stickan...

Permalänk

Nu vill jag se lite äkta bilder på datorerna ni fått hem

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

Har nu testat dels Portal och dels Lost Coast-demot. Körde också benchmarken i Lost Coast.

Kan direkt säga att det var rätt hackigt om man inte drog ner ögongodiset. Jag prioriterade att köra i native-upplösning och fick, med standardinställningar( inget rört förutom upplösningen) 87.7 fps i Lost Coast-testet. Jag upplevde det dock som rätt hackigt när jag tittade på det.

Portal flöt inte heller på helt hundra, en del av lagg-upplevelsen kan ha berott på att jag inte hade någon mus inkopplad och använde touchpaden, det blir naturligt lite ryckigare då. Märkte dock även av en hel del microstuttering. Helt klart en arbetsmaskin och ingen speldator. Går nog bra att lira lite CS:S och sådant, om man stänger av allt ögongodis. Återkommer när jag testat i morgon.

Permalänk
Skrivet av LeovinceZX:

Nu vill jag se lite äkta bilder på datorerna ni fått hem

Jag tänkte göra en liten micro-review vid tillfälle, men nu är det sent och dottern sover i rummet bredvid. Ljuset lämpar sig inte så bra för bilder heller tyvärr.. blir så tråkiga foton med blixt i mörkt rum...