Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ser inte ut som den undre går att ta bort utan modifikation...

http://www.corsair.com/products/600t/600t_detail_ssdbays.png

Nedrans! Nå, det var kanske lite väl att hoppas på! Skulle vara kul med ett väldigt modulärt midtower men verkar inte finnas så mycket efterfrågan på det. Klarar mig utan hårdiskburar. Tack för svaret i alla fall, väntar på att det ska lite reviews!

Permalänk
Avstängd

Hade inte varit helt fel att göra som du säger, att kunna ta bort alla hårddiskburar. Blir nog ett köp om det blir så bra som jag tror det kan bli

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hade inte varit helt fel att göra som du säger, att kunna ta bort alla hårddiskburar. Blir nog ett köp om det blir så bra som jag tror det kan bli

Brukar ju bara vara nitat så man kan säkert få bort buren utan problem; det kluriga är väl att göra det utan att repa eller skada den där powdercoat liknande finishen. Är inte ute efter nytt chassi just nu; men 600T ser ut att kunna bli ett riktigt skönt chassi; än bättre efter nit-knipsande!

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligare/snyggare om chassiet var i endast m-atx standard (d.v.s "jättelitet") fast såg exakt ut som ett 800d!

Permalänk
Medlem

YouTube - Corsair 600T Graphite Mid Tower Case Review, by mnpctech.com

Review på 600T Verkar som att båda hårdiskburarna är löstagbara! Finns lite brister men i stora drag tycker jag att det verkar vara en sexig liten luftkylarlåda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av goralux:

YouTube - Corsair 600T Graphite Mid Tower Case Review, by mnpctech.com

Review på 600T Verkar som att båda hårdiskburarna är löstagbara! Finns lite brister men i stora drag tycker jag att det verkar vara en sexig liten luftkylarlåda.

Bra recension men skulle vilja haft en insugsfläkt även på botten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Bra recension men skulle vilja haft en insugsfläkt även på botten.

Jo skulle inte skada; men jag är rätt imponerad över att båda burarna är löstagbara; hoppas det blir en trend med det. Om man tar bort båda hårdiskburarna så kör blåser 200mm fläkten rakt in i lådan utan något i vägen, tror att det borde duga; men får se om någon får upp några verkliga tester.

Permalänk
Medlem

Synd bara att den ser ut som en plastig resväska. innehållet tilltalar mig iallafall..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krillin:

Synd bara att den ser ut som en plastig resväska. innehållet tilltalar mig iallafall..

Hehe stämmer precis att den ser ut som en resväska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Jo skulle inte skada; men jag är rätt imponerad över att båda burarna är löstagbara; hoppas det blir en trend med det. Om man tar bort båda hårdiskburarna så kör blåser 200mm fläkten rakt in i lådan utan något i vägen, tror att det borde duga; men får se om någon får upp några verkliga tester.

Sen så vore de bra om man tar bort de onödiga stansade gallret oxå så blir de ett bättre flöde och förmodligen så blir fläkten tystare samtidigt.

Hade de inte varit för att jag sitter med M-ATX moderkort och precis har skaffat ett Antec P180 mini så hade Corsair Graphite 600T med en H70 kylare varit nästa köp.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Kom igen alla 700d och 800d geeks. Vill ni ha en förminskad 800d, de är det de flesta säger. Vad fantasifullt det låter.

Corsair är som sagt inne på sitt treje chassi nu och alla chassi tillverkare har liknande drag.
Nu var det helt enkelt dags för corsair att göra en 600t

Ja vet att alla har olika smak, men många tycks ha fastnat i trenden Stilrent är snyggast. Men, det är bara mode.
vem vet, snart kanske alla vill packa upp sina regnbågs fläktar.

En till sak, Chassin är som bilar, eller ungdommar man ser på stan med hundra gummisnodar längst vaden för o tajta till byxorna.
Alla påminner om varandra

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

Kom igen alla 700d och 800d geeks. Vill ni ha en förminskad 800d, de är det de flesta säger. Vad fantasifullt det låter.

Corsair är som sagt inne på sitt treje chassi nu och alla chassi tillverkare har liknande drag.

Ja vet att alla har olika smak, men många tycks ha fastnat i trenden Stilrent är snyggast. Men, det är bara mode.

En till sak, Chassin är som bilar, eller ungdommar man ser på stan med hundra gummisnodar längst vaden för o tajta till byxorna.

Va snackar du om?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pennybridgarn:

DON´T SMOKE CRACK!

Permalänk
Avstängd

Den vita 600T är snart i lager hos Inet

http://www.inet.se/artikel/5315079/corsair-graphite-600t-vit

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Har Corsair 600T White ;D Riktigt nöjd med det köptet. Enkelt att koppla in, inga problem som inte gick att lösa direkt, Hade lite förstor CPU kylare så fick rycka ner den 200mm fläkten i toppen och sätta dit 2 st 120mm istället, men det gör inte så mycket, gav 1500 kr typ + frakt. Så ska aldrig mer köpa Cooler Master, Blir Corsair tills Cooler Master har lärt sig vad folk letar efter när det gäller chassi

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Vad är det för kylare som inte får plats tillsammans med toppfläkten?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Vad är det för kylare som inte får plats tillsammans med toppfläkten?

Just det ja, Det sa jag aldrig, En Cooler Master V6GT tror jag den heter ;D Det är iallafall V6:an från Cooler Master, Men vetefan om den hete GT eller inte Toppen slår i fläkten, Försökte på alla möjliga sätt att få den att passa, Men det går inte. Ska kolla sen om det verkligen inte går att sätta dit den fläkten med, Kan man ha både 2 st 120mm i toppen, Och sen under dom 200mm fläkten?

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Jag har inte chassit själv än, men jag funderar på att köpa det inom kort. Är det nån som vet ifall Noctua NH-D 14 får plats utan att man behöver ta bort takfläkten?

Förresten ifall kylaren slår i fläkten, går det inte flytta fläkten till utsidan istället?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Jag har inte chassit själv än, men jag funderar på att köpa det inom kort. Är det nån som vet ifall Noctua NH-D 14 får plats utan att man behöver ta bort takfläkten?

Förresten ifall kylaren slår i fläkten, går det inte flytta fläkten till utsidan istället?

Om du syftar på att du ska sätta den där uppe, Under det borttagbara gallret kan du vara glömma det, Isåfall får du göra en Ghetto lösning, och det är att skita i att sätta på gallret sen. Tror att din Noctua NH-D 14 bör få plats. Jämför på Komplett eller nåt mellan Cooler Master V6 och Noctua NH-D 14, Är Noctuan typ 2 mm kortare på höjden, så passar den in precis. Men som jag sa innan, Jag ska kolla om det inte går att få in den fläkten med lite våld kan man väl säga, Återkommer den 17

Visa signatur