Hur stoppar jag Steam och Origin från att startas när jag sätter på datorn?

Permalänk

Hur stoppar jag Steam och Origin från att startas när jag sätter på datorn?

Som sagt Hur?

Permalänk
Medlem

I Steam's settings har du en bock ruta ifall det ska starta med windows eller ej.
Gissar där är något liknande för Origin, annars kan du kolla autostart eller registret.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Steam: View -> Settings -> Interface -> Run Steam when Windows Start

Minns inte vad jag gjorde med Origin. Har för mig att jag tog bort det från Run i registret.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

klicka på start och skriv msconfig sen enter

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Minns inte vad jag gjorde med Origin. Har för mig att jag tog bort det från Run i registret.

När man installerar det får man frågan om man väljer anpassad installation, och kan kryssa av det. Men det går att ställa in även i klienten. Gå till "settings" (kugghjulsikonen), fliken "general" och bläddra längs ner med scrollbaren. Där finns en kryssruta för "Automatically start Orgin when Windows starts".

Permalänk

Sent svar... Du kan också installera ccleaner och smidigt hantera allt autostart-relaterat där.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk

msconfig -> uppstart -> bocka ur origin och steam och ev annan skit -> starta om datorn -> enjoy...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |