Ska vi här på swec skapa ett spel till pc tillsammans?

Permalänk

Ska vi här på swec skapa ett spel till pc tillsammans?

Hej jag har precis laddat ner cry engine 3 sandbox och då fick jag en idee kan inte vi här på swec skapa ett spel tillsammans eller bara skapa en liten mod. Jag har skälv nästan ingen erfarenhet av att skapa spel men om flera personer går ihopa så kan vi säkert skapa något roligt! jag har skälv ingen idee om vad spelet ska handla om men någon har säkert någon idee. Även om man inte vill vara med så är det alltid roligt med feedback (vad det nu betyder)

Alla är välkomna att vara med

det lutar just nu åt att vi kommer att skapa ett plattforms spel eller fps eller crysis mod

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag tror att du hittar fler intresserade i denna forumdel.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

Hej jag har precis laddat ner cry engine 3 sandbox och då fick jag en idee kan inte vi här på swec skapa ett spel tillsammans eller bara skapa en liten mod. Jag har skälv nästan ingen erfarenhet av att skapa spel men om flera personer går ihopa så kan vi säkert skapa något roligt! jag har skälv ingen idee om vad spelet ska handla om men någon har säkert någon idee. Även om man inte vill vara med så är det alltid roligt med feedback (vad det nu betyder)

Blev direkt skitsugen,och tror att det skulle vara kul.
Har dock ingen erfarenhet alls,men någon kanske har

Permalänk

Låter som en kul idé, dock inget jag har erfarenhet av. Gör inga ripoffs bara, utan var lite originella.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

Gör INTE ett spel som handlar om att man är på en ö och skjuter koreaner/ryssar, snälla
Men det låter kul, torr jag ska ladda ner cryengine sandbox och testa lite, även om jag inte har en aning om hur man gör

Permalänk
Medlem

Alltid skoj med kollaborativa initiativ. Tyvärr tror jag att det kan rinna ut i sanden. Det krävs en visionsbärare som kan dra ett visst lass för att vinna en kritisk massa av ytterligare personer som hjälper till. Sen tror jag att det kan rulla på fint.
Jag kan, under förutsättningen att någon person tar lead, stötta till viss del. Koda lite allt möjligt från grafik-, fysik- och/eller scriptmotor. Hjälpa med viss grafik och vara smakråd till musik.
Jag föreslår att inte använda en motor som cryengine utan istället göra ett enklare spel från "scratch". I alla fall tror jag att det är enklare att arbeta tillsammans med ett sådant projekt kring github eller dyl.

Ska bli skoj att se vad som händer

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

Kan man inte få välja om man vill skjuta ryssar, brasilianer, amerikaner eller svenskar?? Då borde ju alla bli nöjda

Låter intressant. Jag kommer gärna med förslag när jag kommer på något

EDIT: Kan tillägga att jag inte har någon erfarenhet som helst av kodning och sånt så att komma med idéer är nog det mesta jag kan göra

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Gör en ny spelmotor och något spel som bygger på det och håva in cashen till Swec
Spelar ju ingen roll om det skulle vara 2D motor (plattform: super mario stil | tilebaserad: pacman, zelda) eller 3D (RPG: nwn, FPS: CS, HL), går ju lira på telefoner, surfplattor eller stationära, bara spelet är kul så...

Tänker man på magicka & minecraft behövs det ju inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Med tanke på din relativt lösa formulering så är inte detta helt genomtänkt. Ett spel börjar främst med en idé, bollande samt brainstorming om vad det är man vill utveckla och hur det ska gå till att utveckla detta.

Har erfarenhet av planering, ledning och test i spel samt programvaruutveckling. Är dock ingen mästerprogrammerare.

Permalänk
Medlem

Har inte någon kunnskap om skapande, men jag är absolut med på detta! vilken strålande ide!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeeWee90:

Med tanke på din relativt lösa formulering så är inte detta helt genomtänkt. Ett spel börjar främst med en idé, bollande samt brainstorming om vad det är man vill utveckla och hur det ska gå till att utveckla detta.

Har erfarenhet av planering, ledning och test i spel samt programvaruutveckling. Är dock ingen mästerprogrammerare.

Så typiskt svenskt att bara klaga.:/ Kom på något bättre själv då?:P

Bra idé TS.^^ Detta forum är bl.a. ett ställe där man kan utbyta idéer och bolla med sina forumkollegor.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Bra idé TS.^^ Detta forum är bl.a. ett ställe där man kan utbyta idéer och bolla med sina forumkollegor.:)^^

Samt få toppenideer stulna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

Samt få toppenideer stulna

Ha ha...:) Inga ärliga "forumkollegor" då.:D

Till alla ärliga och moraliska forumkollegor säger jag bara: Mottag min hälsning den stolta galanta, tack kära ni!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Om ni får en bra idée så kan jag nog hjälpa med kodning alla fall, läst ett år programmering så kan lite alla fall Men jag ser helst att det blir något lättare spel som man kan bygga ut istället för att man skall ha med en himla massa från början, då blir det oftast inte bra. Ska det vara ett racing spel, skjutspel etc? Ska det vara kodat allt för hand lr ska ni använda en färdig motor. I så fall finns det ju några att välja mellan, CryEngine, UDK etc.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

OM det skulle bli ett fps eller liknande med storymode, snälla, använd inte USA som hemland. Det är så uttjatat. Kör typ EU vs någon påhittad afrikansk allians, eller Indien och Tibet vs Kina.

Jag kan iallafall ställa upp som testare och möjligtvis bollplank.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte konsolägare vara the "bad guys"?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

*Följer*

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vore häftigt, har dock inte så mycket erfarenhet när det gäller avancerade spel. Hjälper gärna till med vad jag kan även om det inte blir med ett eventuellt spel i sig

Permalänk

Intressant! Jag har skit mycket idéer men ingen erfarenhet, säger som ovan *Följer*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Kan inte konsolägare vara the "bad guys"?

HAHA! Så rätt. precis det alla datorspelare behöver. VArje datorspelare måste väl ta ut sin aggresion på konsolspelare! ^^

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacEnkronan:

Så typiskt svenskt att bara klaga.:/ Kom på något bättre själv då?:P

Jag tror att han bidragit med det mest konstruktiva i tråden hittills. Goda råd är inte alltid lyckobesked. Och jag vill nog inte säga att det är direkt svenskt att ha branschkunskaper gällande samordnade utvecklingsprojekt.

Många kommer vilja följa och stötta i detta projekt, men det blir inge av förrän någon tar på sig huvudansvaret för projektet. Om så bara för ett kort tag. För någon måste vara beslutsfattare. Vi får väl se om någon känner sig manad.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Musikälskare

Hinner inte vara med men det låter intressant, ska följa tråden och lycka till!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Jag tror att han bidragit med det mest konstruktiva i tråden hittills. Goda råd är inte alltid lyckobesked. Och jag vill nog inte säga att det är direkt svenskt att ha branschkunskaper gällande samordnade utvecklingsprojekt.

Många kommer vilja följa och stötta i detta projekt, men det blir inge av förrän någon tar på sig huvudansvaret för projektet. Om så bara för ett kort tag. För någon måste vara beslutsfattare. Vi får väl se om någon känner sig manad.

Jag förstår absolut vad du menar och jag håller med.:) Det som störde mig lite var att han kom med kommentaren att det var en "lös idé". Visst det kanske är en lös idé men någonstans måste man ju börja.^^ Lösa formuleringar och pusselbitar brukar ju bli till en idé så småningom.:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Kan man inte häla flyttakvävepå sin överklockade i7a?
eller försöka utrotta alla oem datorer?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Följer.

Kan inget om programmering, men kan hjälpa till så gått det går.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant. Är villig att hjälpa till om det skulle behövas, dock saknas erfarenhet inom programmering här också, men jag kan alltid göra mitt bästa

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem

Kom just på en as bra ide till spelet!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Skrivet av Pazooken:

Kom just på en as bra ide till spelet!

Dela med dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Vad sängs om ett survival spel med typ flood?
typ 5 pers ska skapa en flotta på 2 minuter innan flodvågen kommer och ska överleva?
i crysis sandbox finns ju tusentals objekt att leka med! ^^

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]