Bygg den bästa speldatron för max 7400

Permalänk
Avstängd

Bygg den bästa speldatron för max 7400

hej ska köpa ny dator bestämt mig nu efter många om o men. Har kommit fram med denna inköpslista e den bra kmr den att klara homefront bad company 2 alla andra nya spel på hög grafik utan lagg

http://www.inet.se/kundvagn/visa/740169/mub

Permalänk
Medlem

Du kan inte använda ett ensamt ramminne. Du borde klara dig på 500W med det grafikkortet.

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem

Klart man kan använda ett ensamt minne. Dock kan det ju vara svårt att kolla vad som är trasigt om det minnet går sönder, då man inte kan prova olika minnen var för sig.

Ta Ett XFX Core nätagg istället, resten ser bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuty:

Klart man kan använda ett ensamt minne. Dock kan det ju vara svårt att kolla vad som är trasigt om det minnet går sönder, då man inte kan prova olika minnen var för sig.

Ta Ett XFX Core nätagg istället, resten ser bra ut.

Det visste jag inte!

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Avstängd

vad menar du med ensam ram jag har ju 2

jag är lite nybörjare i bygge !!!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Det ser bra ut! Men jag hade bytt ut hårddisken mot en Samsung F3 1TB eller 500GB, snabbare och tystare.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Köp inte Gskill ram, dom är extremt dåliga.

Visa signatur

Repetition is The father of learning.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

men vilken ram hastighet 1333mhz 1600mhz vilken är bäst för gaming + om jag ska lyssna på spotify när jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

men vilken ram hastighet 1333mhz 1600mhz vilken är bäst för gaming + om jag ska lyssna på spotify när jag spelar

det är väl nästan självklart att det snabbaste (1600 MHz) är det bästa.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FGD:

Köp inte Gskill ram, dom är extremt dåliga.

säger inte att du har fel.
men vart har du fått det i från?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Avstängd

vilken moderkort är billigast o bäst

max pris 1300kr

men hur vet man vilket moderkort som är bäst till intel i5 2500k processor

bäst o billgaste

hur mycket % av datan gör moderkort

är det värt att lägga mycket pengar på ett bra moderkort i stället för ett grafikkort

2323332

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Permalänk
Medlem

Och helt värdelös för en 2500k

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

"hur mycket % av datan gör moderkort"

Say what??

Permalänk
Medlem

Men snälla ni, jag tror väll ändå att han är ute efter det mest prisvärda moderkortet, knappast billgaste som finns eller det bästa/dyraste.

Sedan, hurdan ett moderkort är bra eller dåligt avgörs inte i prestandan av datorn i sig. Utan snarare så brukare dyrare moderkort erbjuda fler finesser så som överklockningsmöjligheter, flera kontakter och så vidare.

Zeleni här verkar ha gett dig ett bra förslag. Lyssna på han.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Och helt värdelös för en 2500k

Han sa ju billigaste och bästa

Permalänk
Avstängd

BYGG DEN BÄSTA SPELDATRON FÖR MAX 7400

TJA är trött på alla tråder där man inte hittar nått svar har gjort trådar själv men aldrig fått nått riktigt svar så nu vänder jag till er. Bygg den bästa gaming datorn för 7400 o posta sedan era förslag tack

utan os

Permalänk

Med eller utan OS?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Tänk på att du inte får skapa flera trådar om samma sak, uppdatera istället din befintliga tråd när du kommer på nya frågor, detta gäller även sista kollen, det gör det dessutom lättare för andra att hjälpa dig då de kan se motiveringar till de olika komponentvalen.

*Trådtiteln redigerad*

Undvik trådtitlar med enbart versaler eftersom det anses vara dålig nätetikett och stör andra medlemmar.