Permalänk
Skrivet av Saber:

900 "strider" det är inte folk i strid. Det är strider så 900 x 30 = 27000. ;p

Blir en del ja:) kom på, när du beskrev det (hur det funkar). Men tycker väntskärmen är rensa grekiskan (dock synd den bara i ca 2 sek). Innan man kastas ut i strid.

Hade varit kul om man kunde få välja banna(oftast kör man samma banna hela tiden typ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

För efter att man konstant hamnar som långsammaste, klenaste tanken med minst eldkraft.
Ja då blir man riktigt trött.

Det är nästan värre när man hamnar högst och dör efter att man mött första tanken

Nåja, har haft en bra runda med M6:an iaf. 6 kills tror jag det var, 1K XP o 30K credits eller så. Tog till o med kål på en Panther II o en Tiger II som var dum nog att rikta röven mot mig.

Och ja, det var en förlust.

Permalänk
Skrivet av bjjb:

Problemet är väl att det inte brukar vara fler än några hundra spelare online på en och samma gång. Jag vill minnas att det före sommaren när jag spelade senast ofta var 300-400 online.

Då blir ju variationen självklart lidande, det finns helt enkelt för få spelare för att det ska gå att ha jämnare matcher.

Alternativet är ju att man under uttagningsdelen, innan matchen, väntar längre så att så många som möjligt väntar på sin nästa match. Då finns det ju fler att välja mellan för servern. Men jag tyckte det kändes segt redan när det gick 15 sekunder i den delen. Om man då skulle öka tiden till låt säga 2 minuter, vore det värt att vänta så länge? Och man skulle kanske ta till det ordentligt, att tillåta väntetider på 5 minuter innan man blir insorterad i en match, då börjar det ju bli riktigt illa.

Man skulle ju inte alltid behöva vänta hela maxtiden men de gånger det skulle hända skulle bli väldigt tråkiga.

Det bästa sättet att få jämnare matcher är att öka antalet spelare, då finns det vid varje given tidpunkt fler spelare som väntar på att bli tilldelade sin nästa match och då har servern ett större urval att välja ur.

Så tvinga alla ni känner att spela WoT

Jag hade gärna väntat den tiden för att slippa spela scout hela tiden.

Då jag gör mitt jobb som scout. Tex med en A-20. Så lever jag max en minut.
Oftast har jag inte hunnit se en fiende då jag dör. Då fienden har dubbla view distance mot mig. (tex tiger II)
Alltså är scout i min mening totalt meningslös.
Hade de höjt den, till iaf lika mycket, hade jag tyckt det hade funnits en liten mening med den.

Jag brukar landa på max 100 xp vid sådana tillfällen. (med premium) Men oftast lägre. Vilket gör att det ända sättet för mig att komma någonstans är att coverta xp från elite fordon.
Vilket kostar massa guld = kronor

Jag börjar förstå WoT marknads ide...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Måste fråga vart du spelar det är ju 20k+ pers om dan.

Hmm, det låter underligt, visserligen har jag inte haft möjlighet att spela sedan första veckan i juni men så mycket borde det inte ha ökat.

Och jag tycker mig bestämt minnas att det var 300-400 som visades. Vad jag vet så spelade jag på den normala europeiska servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Jag hade gärna väntat den tiden för att slippa spela scout hela tiden.

Då jag gör mitt jobb som scout. Tex med en A-20. Så lever jag max en minut.
Oftast har jag inte hunnit se en fiende då jag dör. Då fienden har dubbla view distance mot mig. (tex tiger II)
Alltså är scout i min mening totalt meningslös.
Hade de höjt den, till iaf lika mycket, hade jag tyckt det hade funnits en liten mening med den.

Jag brukar landa på max 100 xp vid sådana tillfällen. (med premium) Men oftast lägre. Vilket gör att det ända sättet för mig att komma någonstans är att coverta xp från elite fordon.
Vilket kostar massa guld = kronor

Jag börjar förstå WoT marknads ide...

När du scoutar är det suicide rush rätt in?
För det är helt fel sätt i min mening du ska snabbt fram till en buske gömma dig så folk kan se fienderna.

Skrivet av bjjb:

Hmm, det låter underligt, visserligen har jag inte haft möjlighet att spela sedan första veckan i juni men så mycket borde det inte ha ökat.

Och jag tycker mig bestämt minnas att det var 300-400 som visades. Vad jag vet så spelade jag på den normala europeiska servern.

Rött antalet spelare online, Blått antalet strider som pågår just nu.
1 strid = 30 spelare. så 900 strider = 27000 personer! O.o

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

För det är helt fel sätt i min mening du ska snabbt fram till en buske gömma dig så folk kan se fienderna.

http://i6.photobucket.com/albums/y241/Zerox_88/shot_389.jpg

Antingen försöker jag gå efter art.
Eller så göra jag som du säger.
Tyvärr hinner jag inte så ofta till den busen..
Och om jag gör det så ser jag ändå inget för min view distance är 250m. :/

Permalänk
Skrivet av Saber:

http://i6.photobucket.com/albums/y241/Zerox_88/shot_389.jpg

Tänkte en sak med att sitte i en buske.. måste "nosen" på tanken sticka ut för att man skall kunna upptäcka en fiende?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Tänkte en sak med att sitte i en buske.. måste "nosen" på tanken sticka ut för att man skall kunna upptäcka en fiende?

Du måste sitta bakom busken för att få stealth det andra är jag inte helt 100 på.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Skrivet av Saber:

Du måste sitta bakom busken för att få stealth det andra är jag inte helt 100 på.

Om man tittar på tanken framifrån så måste i princip hela täckas av busken för att det ska ge bonus i kamouflage, sedan så måste man kunna se genom busken i sniper mode för att kunna spotta genom den. Är busken halvt genomskinlig så ser du alltså igenom den, blockerar den sikten så kan du heller inte spotta genom den.

Tänkte f.ö. passa på att tipsa om en liten trevlig mod:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/47754-n0rdis-ti...

Istället för att se % så ser man exakta hp och när någon skadas så kommer den upp som en siffra ovanför. Lite lagom arkad-variant :). Faktiskt lite roligare när man ser hur mycket/lite skada man faktiskt gör. Sedan har man också en sekund-timer för reload som faktist underlättar när man kör med kanoner som tar lite längre tid på sig att ladda om.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Skrivet av Frispel:

Om man tittar på tanken framifrån så måste i princip hela täckas av busken för att det ska ge bonus i kamouflage, sedan så måste man kunna se genom busken i sniper mode för att kunna spotta genom den. Är busken halvt genomskinlig så ser du alltså igenom den, blockerar den sikten så kan du heller inte spotta genom den.

Tänkte f.ö. passa på att tipsa om en liten trevlig mod:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/47754-n0rdis-ti...

Istället för att se % så ser man exakta hp och när någon skadas så kommer den upp som en siffra ovanför. Lite lagom arkad-variant :). Faktiskt lite roligare när man ser hur mycket/lite skada man faktiskt gör. Sedan har man också en sekund-timer för reload som faktist underlättar när man kör med kanoner som tar lite längre tid på sig att ladda om.

Tack!

Permalänk
Medlem

T-29 börjar bli riktigt fin nu, fullt uppgraderad och 98% crew
Victory!
Battle: Ensk den 18 augusti 2011 22:48:35
Vehicle: T29
Experience received: 1 339
Credits received: 34 873
Battle Achievements: Steel Wall, Top Gun, Sniper <-- digga de där

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Kom också ihåg som scout skjuter man inte.
Om man inte är och stjärtar arty såklart. ;p

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite småsugen på att grinda till en E-50 men hur är de jämfört med T-54?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Lite småsugen på att grinda till en E-50 men hur är de jämfört med T-54?

T-54a spelare QQar på E-50n
Var någon på forumet som skrev
"E-50 ram damage is overpowered!" i en tråd och som första svar fick han "I see you drive a t-54"
Fullfart mot en T-54 i en E-50 kan du ta bort 40%+ från den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

T-54a spelare QQar på E-50n
Var någon på forumet som skrev
"E-50 ram damage is overpowered!" i en tråd och som första svar fick han "I see you drive a t-54"
Fullfart mot en T-54 i en E-50 kan du ta bort 40%+ från den.

Haha
Värt att grinda upp en då gissar jag.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Haha
Värt att grinda upp en då gissar jag.

Yus riktigt kul tank att spela.
Körde full E-50 platoon andra dagen då den var ute rammade ner en IS-7a med 5 e-50s.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Yus riktigt kul tank att spela.
Körde full E-50 platoon andra dagen då den var ute rammade ner en IS-7a med 5 e-50s.

Ska skaffa en och måla den grön med stor röd text med "Waaaagh!" på.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Saber:

Kom också ihåg som scout skjuter man inte.
Om man inte är och stjärtar arty såklart. ;p

Nä ja vet.
Problemet är bara att jag knappt vet hur kartorna ser ut.
Så jag kör ofta fel å får folk i flanken.

Nästa tank: KV-3 eller KV-1S ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har för mig jag läste i wikin att alla buskar inom 15meter är genomskinliga för dig och inte hindrar din egna sikt.

Om nosen sticker ut så kan fienden se dig. Enda del av tanken som får sticka ut ur/framför busken är kanonrör då jag har för mig att sikt inte kollas mot dessa.

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Har för mig jag läste i wikin att alla buskar inom 15meter är genomskinliga för dig och inte hindrar din egna sikt.

Om nosen sticker ut så kan fienden se dig. Enda del av tanken som får sticka ut ur/framför busken är kanonrör då jag har för mig att sikt inte kollas mot dessa.

Där ser man. Bra att veta!
Tackar

Permalänk
Medlem

Hur får man n0rdis Timex modden att fungera? Var ska man packa upp den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Nä ja vet.
Problemet är bara att jag knappt vet hur kartorna ser ut.
Så jag kör ofta fel å får folk i flanken.

Nästa tank: KV-3 eller KV-1S ?

Vill du ha pansar eller fart? Jag gillade min KV-1S mycket mer än sega KV-3. Nackdel för KV-1S är dock att du tvingas till D-2-5T kanonen, medans KV-3 kan välja ID10T kanonen (eller samma 5T). Det är en bra kanon, men den känns lite seg utan bra crew/modules. Fördel med KV-1S är att börja på medium trädet förstås. KV-1S är egentligen en pseudo-medium med kanon som en heavy. Då båda leder till IS så stoppar ju ingen dig från nästa heavy... Och KVn är oftast en bättre moneymaker än båda dessa så det är inget direkt att spara.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Vill du ha pansar eller fart? Jag gillade min KV-1S mycket mer än sega KV-3. Nackdel för KV-1S är dock att du tvingas till D-2-5T kanonen, medans KV-3 kan välja ID10T kanonen (eller samma 5T). Det är en bra kanon, men den känns lite seg utan bra crew/modules. Fördel med KV-1S är att börja på medium trädet förstås. KV-1S är egentligen en pseudo-medium med kanon som en heavy. Då båda leder till IS så stoppar ju ingen dig från nästa heavy... Och KVn är oftast en bättre moneymaker än båda dessa så det är inget direkt att spara.

Ja det är ju det jag funderat över.
Jag kan behålla 107mm från KV´n om jag väljer KV3an.
Samtidigt vill jag så fort som möjligt nå IS.
Vilken tycker du ger mest XP?

Tack för infon, jag får fundera vidare.

Permalänk

Har upptäckt en sak.
Ju senare på dygnet. Ju längre ner på "listan" hamnar jag.
Så här dags är det knappt mening att spela då jag i princip alltid befinner mig mellan sista/fjärde sista plats med min KV/T34.

Är det någon som känner igen sig?
Eller ligger ni alla i högre tier och tänker inte på det kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Ja det är ju det jag funderat över.
Jag kan behålla 107mm från KV´n om jag väljer KV3an.
Samtidigt vill jag så fort som möjligt nå IS.
Vilken tycker du ger mest XP?

Tack för infon, jag får fundera vidare.

Jag gillar KV3, 107an funkar utmärkt på den, är nog inte värt att skaffa de andra gunsen (eller ifs, så kommer man väl få använda 122an på IS sen).
Händer att man är högsta tier med KV3 och då har man roligt, allting bouncar typ.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Jag gillar KV3, 107an funkar utmärkt på den, är nog inte värt att skaffa de andra gunsen (eller ifs, så kommer man väl få använda 122an på IS sen).
Händer att man är högsta tier med KV3 och då har man roligt, allting bouncar typ.

Ok.
Ja det lutar liksom mer å mer åt KV3an.
Den verkar mer som en logisk fortsättning på KV´n.

Permalänk

Nått tråkigt jag stört mig allt mer på är avsknaden av riktig "fysik" i WoT.
Saker rör inte på sig på rätt sätt.
En pansarvagna som åker över ett gupp ser tex väldigt stelt ut.

Dödar lite känslan.
Hoppas de gör nått åt det.

Även "batte smoke" borde de försöka få till. Som tex i Bad Company 2 eller Empire: Total War. De gör detta jävligt bra.
Röken liksom ligger kvar lite längre. Vid många explosioner i ett område och det blir liksom lite disigt.
Ser mycket övertygande ut.

I WoT existerar knappt rök. Vilket är lite bisarrt med tanke på så mycket grov kaliber som avfyras.
Sedan lite "statister" i form av flyg som drar förbi över huvudet.
Ljud från strider långt i fjärran.

Sådant skulle ge detta spel ett kliv upp i "mmo" genren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har upptäckt en sak.
Ju senare på dygnet. Ju längre ner på "listan" hamnar jag.
Så här dags är det knappt mening att spela då jag i princip alltid befinner mig mellan sista/fjärde sista plats med min KV/T34.

Är det någon som känner igen sig?
Eller ligger ni alla i högre tier och tänker inte på det kanske?

instämmer, om man spelar på natten tex, så verkar det som att det är flest högrankade tier (9-10) man spelar med.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Nått tråkigt jag stört mig allt mer på är avsknaden av riktig "fysik" i WoT.
Saker rör inte på sig på rätt sätt.
En pansarvagna som åker över ett gupp ser tex väldigt stelt ut.

Dödar lite känslan.
Hoppas de gör nått åt det.

Även "batte smoke" borde de försöka få till. Som tex i Bad Company 2 eller Empire: Total War. De gör detta jävligt bra.
Röken liksom ligger kvar lite längre. Vid många explosioner i ett område och det blir liksom lite disigt.
Ser mycket övertygande ut.

I WoT existerar knappt rök. Vilket är lite bisarrt med tanke på så mycket grov kaliber som avfyras.
Sedan lite "statister" i form av flyg som drar förbi över huvudet.
Ljud från strider långt i fjärran.

Sådant skulle ge detta spel ett kliv upp i "mmo" genren.

Har du skrivit din önskemål på deras forum? Om inte gör så, alltid bra att devs får höra från folket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har du skrivit din önskemål på deras forum? Om inte gör så, alltid bra att devs får höra från folket.

Avancerad fysik är på väg men det blir inte förens efter att franska tanks etc har kommit.
Då blir det inte några fler "cliffhanger mediums"

Visa signatur