Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Nä vanlig match faktiskt.. våra mediums campade i basen medans dina polare och resten av deras lag tog kullen på Mines..

Su-152 suger har polaren berättat.. ISU'n med BL-10 är nog riktigt sköj

Yus den suger... Ibland får man in en OMG derp sen .... miss miss miss.... Nästan så man free expar förbi den...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Men vadå ska jag skita i att spara mitt crew i början tills jag kommer till typ tier5-6 ? förstod inte riktigt vad ni menade där

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

Men vadå ska jag skita i att spara mitt crew i början tills jag kommer till typ tier5-6 ? förstod inte riktigt vad ni menade där

Om crewn inte når 80+% då brukar det inte vara värt att flytta dem + det kostar 20k credits att flytta dem och få dem till 90% från 100%, Så man väntar tills man börjar komma upp i tier och kan använda 100k credits för en crew transfer utan att förlora ner dem till 80% eller ngt.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Yus den suger... Ibland får man in en OMG derp sen .... miss miss miss.... Nästan så man free expar förbi den...

Ah jag körde precis fram su-100 och jämfört med su-85 så suuuger den.. tappade helt lusten.. kör US TD nu istället.. T-82 med derp kanonen är sååå kul!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

btw någon som vet vad "modifiers" är på ens crew? Har inte med +5% modul för tank, commander bonus eller dylikt att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

btw någon som vet vad "modifiers" är på ens crew? Har inte med +5% modul för tank, commander bonus eller dylikt att göra.
http://i.solidfiles.net/18dd9.png

Tror dem inte har infört modifiers än är nog en kommande feature.
Och vilken tråkig crew du har. ;D

Min maus crew.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha är det du som är DarkSaber? då körde vi nog en eller annan runda samtidigt i helgen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

haha vissa spelare är så jävla emo i det här spelet. Mitt eget lag blev pissed för att vi vann och jag med min panther med 7,5cm shitcannon hade mest kills och fortfarande levde.

Jo alla spel har en bunta grinkukar, givetvis, skit i dom.!
Själv så garvar jag när sånt händer, det behövs lite humor i spelet också ibland.

Jag lyckades plinka sönder 3-4 T7 tanks när min PzIV var i botten i laget (killshot, inte som att jag matade ner dom från 100% eller nåt), och det fick nån stackars liten nisse att klaga också, sånt händer.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tror dem inte har infört modifiers än är nog en kommande feature.
Och vilken tråkig crew du har. ;D
http://i6.photobucket.com/albums/y241/Zerox_88/shot_394.jpg
Min maus crew.

Jag hade ju min egna Sora no Woto crew innan dem pajade så man inte kunde byta namn, går det att ändra igen eller?

Permalänk
Medlem

Usch vad taskig man känner sig mot utvecklarna Lirade lite hos polarn igår på hans halvdana laptop, så satt och rotade runt bland filerna för att banta ner grafiken så mycket vi kunde. Vi 'plockade bort' mapp efter mapp mer eller mindre för att få bort rök på alla möjliga ställen, bombnedslag, träd som faller, hus/murar som faller, etc. Så sjukt segt när man kör inzoomat i nån liten by och nån fiende kommer i full fart igenom ett par hus och spelet blir ospelbart pga all rök >_<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag hade ju min egna Sora no Woto crew innan dem pajade så man inte kunde byta namn, går det att ändra igen eller?

Går att byta men spara din editade namn fil för efter patches ändras namnen tillbaka, Sen är det bara att kasta in din fil igen efter en patch.

Skrivet av nidas:

Haha är det du som är DarkSaber? då körde vi nog en eller annan runda samtidigt i helgen

Jasså vad heter du ingame då?

Hoppa in på swec chatten i spelet gott folk den är ganska tom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Jag kommer in lite senare i chatten.. kanske vi kan lira lite. Jag heter Frizzo.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Intressant sak nu när man har sin T-54 är vad folk gnäller direkt på en om man inte har en bra omgång.
T-44 och innan så gnällde folk inte så hårt om man misslyckades som medium på kartan men när man kör en T-54 och råkar göra dåligt ifrån sig oj oj vad folk klagar...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Saber:

Hoppar mellan sniper mode?
Använder du scrollen till något?
Typ TS?

Både scrollen och shift.
Zoomar in på ett mål. Skjuter. Medan jag laddar om tar jag en snabb blick runt tanken genom att klicka shift. (utan att röra siktet/musen)
Då landar mitt sikte på ett hus bakom tanken. (det är knappt så man ser det) Så jag trycker shift ovetanandes igen så ligger siktet 180 grader bort från mitt mål.

Finns det nått sätt att stänga av så den dumma kameran slutar diktera vad jag tittar på inifrån tanken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Jasså vad heter du ingame då?

Folkarme är jag.. mest ojämna spelaren i WoT som helhet tror jag

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Både scrollen och shift.
Zoomar in på ett mål. Skjuter. Medan jag laddar om tar jag en snabb blick runt tanken genom att klicka shift. (utan att röra siktet/musen)
Då landar mitt sikte på ett hus bakom tanken. (det är knappt så man ser det) Så jag trycker shift ovetanandes igen så ligger siktet 180 grader bort från mitt mål.

Finns det nått sätt att stänga av så den dumma kameran slutar diktera vad jag tittar på inifrån tanken?

Håll in höger musknapp så låser du kanonen på det ställe där du siktar

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Håll in höger musknapp så låser du kanonen på det ställe där du siktar

Eller tanken du siktar på. ;D
Men man kan ta bort lock genom att sikta på något annat och klicka eller en knapp som jag inte kommer på just nu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det nån sm vet om det finns någon chatlogg i spelet? Ibland skriver ju folk så mycket att man inte hinner läsa de två-tre rader som finns mitt i striden.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Är det nån sm vet om det finns någon chatlogg i spelet? Ibland skriver ju folk så mycket att man inte hinner läsa de två-tre rader som finns mitt i striden.

Nej tyvärr inte vill själv ha en...
Tror det blivit postat på förslags listan ett par gånger, Sega vodka pimplande ryssar. ;o

Visa signatur

Permalänk
Medlem

va fan nu tappade jag och alla mina clankompisar connection.. nån mer som gjorde det?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

va fan nu tappade jag och alla mina clankompisar connection.. nån mer som gjorde det?

Inte jag iallafall, men artileri tappar mycket shells på mina tanks idag... så segt det går med mycket artilleri.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Nej tyvärr inte vill själv ha en...
Tror det blivit postat på förslags listan ett par gånger, Sega vodka pimplande ryssar. ;o

Faktiskt så Belarus, men dem är trogna mot kommunismen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Nepp har bara haft en random ctd idag.

Skrivet av Gascogne:

Inte jag iallafall, men artileri tappar mycket shells på mina tanks idag... så segt det går med mycket artilleri.

Jag har bombat saker med min 261 idag. Har fin win rate på den nu.

Faktiskt så Belarus, men dem är trogna mot kommunismen

Vitryssland så det är näääästan samma sak. ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja nu är man i valet och kvalet ifall man ska fixa E-50, Patton eller T-54 först.
Sitter med Panther II, Pershing och T-44 i garaget.
Blir nog E-50, är bara drygt att när man köper högsta tieren av allt annat än heavys så måste man fortfarande ut med ca
150k exp för att få den fullt uppgraderad...

Permalänk

Ser att dom har ändrat ryska tanksen nu i alla fall. Jävlar vilket ax BF 7 har nu:) t 34 har också fått fart. Eller är de bara min dator som har segat efter förut och dom har optimerat spelet mer?

Laggar lite nu när jag blåser på i 50-60 med bf-7:) ligger runt 70-75% cpu belastning (men hårdisk är inget vidare längre, men verkar funka hyfsat). Dock har min cpu legat där under dom veckorna jag spelat spelet.

Den bästa match ever (gjorde tre kill en gång förut, men inte så här mycket pengar fick jag då):

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hej hej, Jag undrar om de finns Svenska kanaler på World Of Tanks för tråkigt för mig ser massa tyskland, osv som skriver jag inte förstår
nåt Klan kanske ..

Permalänk
Medlem

Nån här som kör World of Tanks på macbook pro (via bootcamp)?
Funderar på att skaffa en, vore ju trevligt om det fungerar bra med WoT på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Nån här som kör World of Tanks på macbook pro (via bootcamp)?
Funderar på att skaffa en, vore ju trevligt om det fungerar bra med WoT på den.

Kolla World of tanks forumet kan finnas någon där som kör via bootcamp, Och btw varför en mac? :3

Skrivet av Castiel91:

Hej hej, Jag undrar om de finns Svenska kanaler på World Of Tanks för tråkigt för mig ser massa tyskland, osv som skriver jag inte förstår
nåt Klan kanske ..

Finns Swec chatten, Sen finns den svenska klanen svea osso ska det finnas någon mer svensk klan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Både scrollen och shift.

Yes håll in höger-musknapp och panorera med musen så kan du titta runt, behöver inte låsa siktet på en viss tank för detta

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Som TD kan man trycka X och på så sätt "låsa" tanken i en viss riktning. Sen kan man fritt titta sig omkring med musen.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300