behöver lite råd
ska försöka förkorta situationen.
1. köpte en komplett gamers från komplett, slutade på ca 20 000 plus kr.( två år+ sedan )
2. redan vid inkomsten, luktade datorn lite konstig, tänkte att det var så,
3. efter ca 1 vecka började jag märka random BSOD och att datorn hängde sig då och då.
4. var inte så irriterande då jag hade en dator till, för arbete och spel, köpte denna för tjejens skull.
5. efter ca 14 månader börjar den gå oss på nerverna, ringer till komplett, får höra att man ska formatera om och installera si o så ( som ni vet)
6. under tiden har jag av något anledning glömt att man har 3 års garanti, och när jag tagit kontakt med komplett så nämner de inte det heller.
7. för ca två månader sedan jag ger upp, beställer nya grafik kort, nytt moderkort, nytt CPU, SSD, och minnen
8. bägge grafikkorten beter sig konstig redan vid inkomsten och det förvärrar datorns beteende ännu mer, nu krashar datorn ännu mer.
9. ringer till komplett och då säger de "du har garanti, skicka in datorn", jag skickar in bägge grafikkorten, samt min komplett gamer.
10. det vissar sig att det var fel på de 2 nya korten, de tas bort, sedan börjar problemet med min dator
nu börjar komplett gå mig på nerverna.
11. vid ankomst, bekräftas att det är fel på datorn, ( ingen dator kunnig med kunde ha varit agg som slagit ut/skadat resten av datorn), väll inne på komplett så byter de allt typ, fast en/två åt gången ( fick varierade information av deras support)
12. gång på gång, när jag tar kontakt med de , säger de annourlunda grejer till mig, ena gång säger de att det var fel på g-korten, ena gång att det var moderkortet osv, slutligen för ca 16 dagar sedan säger de så här:
- din dator är klart, ska testas under helgen skickas på måndag, på tisdag jag ringer och frågar hur det går, då säger du" vi beställt nytt agg till den"
- åter igen ringer jag och då säger du att de nya grejer som beställdes fungerade inte, och då får jag väntar ett par till.
13, gång på gång, säger deras support helt och hållet annat till mig, ena gång att den är REDAN PACKAT, ena gång säger de till min kollega att datorn är SKICKAT ( samt ett mejl är skickat till oss med allt info), sånt mejl dyker inte upp och något dator är inte skickat.
14. tar kontakt med "mikael" här på SWEc, ansvarig för Komplett, för 11 dagar sedan säger han att datorn skall vara klart inom 1-2 dagar och sedan skickas till mig,
15. det går ett par dagar och jag ringer upp, bara för att höra " nej men vi kunde inte fixa din dator, så hm. vi får komma överens om något, då lägger de ett nytt beställning på ett "likvärdig" dator, ( ca 7tusen kr). visst tack säger jag MEN, när får jag datorn? ju innan på ONSDAG ( 25e) har du datorn.
16. Varje gång jag har tagit kontakt med de, ( förutom här på SWEC) så har jag sagt att jag behöver datorn INNAN 22e Agusti, då jag jobbar i Norge, och måste åka, det förklarade jag klart för deras personal under flera gång, att jag har ingen som kan ta ut datorn om jag åker, och åker jag så kommer jag inte tillbaka till julen. då berättade killen att ( hm vi hinner nog inte med det, ) och då förklarade jag åter igen för han. jag tar ledigt 3 dagar från jobbet, mån-ons, men då får datorn ha kommit till mig senast på ONSDAG eftermiddag för att då måste jag åka, och jag tar gärna datorn med mig.
okej säger killen och vi har en "deal". ( med tanken på att jag går rejäl minus för varje dag jag inte jobbar).
17. Ringer idag då datorn ska ha skickats idag om jag ska kunna få det på onsdag, och gissa vad jag får höra? ju datorn blir klart nog på slutet av veckan eller mitten av nästa vecka, och då har du det i slutet av nästa vecka eller veckan därpå.
18. Ringer och pratar igen med samma kille jag kom överens med, han säger att han ska kolla upp saken och höra av sig till mig under dagen, vilket han inte gör. ( så j*vla låg )
nu har jag helt enkelt haft nog av de, deras "status rapport" stämmer inte överens med varan, ena säger att datorn är skickat medan den andra säger att det ska beställas nytt si och så, ena säger att jag ska ha datorn efter 2 dagar, den andra säger ett par veckor. nu har jag ingen dator ( min första dator är såld), har en moderkort,cpu,grafikkort, minne som bara ligger där och dammar, och deras slarv kostar mig dagligen pengar.
vad kan jag göra i detta fall?
när de själva ska ha nåt, eller betalt då ska det fasen betalas i TID, är det ett par dar försenad då skickas det påminnelse o bla bla, men när de ska fan ge mig ett vettig svar och tid punkt så drar de på det utan några som helst problem.
ber om ursäkt för allt stavningsfel/grammatik fel, är så sent och jag är extremt trött
Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.