Permalänk

behöver lite råd

ska försöka förkorta situationen.

1. köpte en komplett gamers från komplett, slutade på ca 20 000 plus kr.( två år+ sedan )

2. redan vid inkomsten, luktade datorn lite konstig, tänkte att det var så,

3. efter ca 1 vecka började jag märka random BSOD och att datorn hängde sig då och då.

4. var inte så irriterande då jag hade en dator till, för arbete och spel, köpte denna för tjejens skull.

5. efter ca 14 månader börjar den gå oss på nerverna, ringer till komplett, får höra att man ska formatera om och installera si o så ( som ni vet)

6. under tiden har jag av något anledning glömt att man har 3 års garanti, och när jag tagit kontakt med komplett så nämner de inte det heller.

7. för ca två månader sedan jag ger upp, beställer nya grafik kort, nytt moderkort, nytt CPU, SSD, och minnen

8. bägge grafikkorten beter sig konstig redan vid inkomsten och det förvärrar datorns beteende ännu mer, nu krashar datorn ännu mer.

9. ringer till komplett och då säger de "du har garanti, skicka in datorn", jag skickar in bägge grafikkorten, samt min komplett gamer.

10. det vissar sig att det var fel på de 2 nya korten, de tas bort, sedan börjar problemet med min dator

nu börjar komplett gå mig på nerverna.
11. vid ankomst, bekräftas att det är fel på datorn, ( ingen dator kunnig med kunde ha varit agg som slagit ut/skadat resten av datorn), väll inne på komplett så byter de allt typ, fast en/två åt gången ( fick varierade information av deras support)

12. gång på gång, när jag tar kontakt med de , säger de annourlunda grejer till mig, ena gång säger de att det var fel på g-korten, ena gång att det var moderkortet osv, slutligen för ca 16 dagar sedan säger de så här:
- din dator är klart, ska testas under helgen skickas på måndag, på tisdag jag ringer och frågar hur det går, då säger du" vi beställt nytt agg till den"
- åter igen ringer jag och då säger du att de nya grejer som beställdes fungerade inte, och då får jag väntar ett par till.

13, gång på gång, säger deras support helt och hållet annat till mig, ena gång att den är REDAN PACKAT, ena gång säger de till min kollega att datorn är SKICKAT ( samt ett mejl är skickat till oss med allt info), sånt mejl dyker inte upp och något dator är inte skickat.

14. tar kontakt med "mikael" här på SWEc, ansvarig för Komplett, för 11 dagar sedan säger han att datorn skall vara klart inom 1-2 dagar och sedan skickas till mig,

15. det går ett par dagar och jag ringer upp, bara för att höra " nej men vi kunde inte fixa din dator, så hm. vi får komma överens om något, då lägger de ett nytt beställning på ett "likvärdig" dator, ( ca 7tusen kr). visst tack säger jag MEN, när får jag datorn? ju innan på ONSDAG ( 25e) har du datorn.

16. Varje gång jag har tagit kontakt med de, ( förutom här på SWEC) så har jag sagt att jag behöver datorn INNAN 22e Agusti, då jag jobbar i Norge, och måste åka, det förklarade jag klart för deras personal under flera gång, att jag har ingen som kan ta ut datorn om jag åker, och åker jag så kommer jag inte tillbaka till julen. då berättade killen att ( hm vi hinner nog inte med det, ) och då förklarade jag åter igen för han. jag tar ledigt 3 dagar från jobbet, mån-ons, men då får datorn ha kommit till mig senast på ONSDAG eftermiddag för att då måste jag åka, och jag tar gärna datorn med mig.
okej säger killen och vi har en "deal". ( med tanken på att jag går rejäl minus för varje dag jag inte jobbar).

17. Ringer idag då datorn ska ha skickats idag om jag ska kunna få det på onsdag, och gissa vad jag får höra? ju datorn blir klart nog på slutet av veckan eller mitten av nästa vecka, och då har du det i slutet av nästa vecka eller veckan därpå.

18. Ringer och pratar igen med samma kille jag kom överens med, han säger att han ska kolla upp saken och höra av sig till mig under dagen, vilket han inte gör. ( så j*vla låg )

nu har jag helt enkelt haft nog av de, deras "status rapport" stämmer inte överens med varan, ena säger att datorn är skickat medan den andra säger att det ska beställas nytt si och så, ena säger att jag ska ha datorn efter 2 dagar, den andra säger ett par veckor. nu har jag ingen dator ( min första dator är såld), har en moderkort,cpu,grafikkort, minne som bara ligger där och dammar, och deras slarv kostar mig dagligen pengar.

vad kan jag göra i detta fall?

när de själva ska ha nåt, eller betalt då ska det fasen betalas i TID, är det ett par dar försenad då skickas det påminnelse o bla bla, men när de ska fan ge mig ett vettig svar och tid punkt så drar de på det utan några som helst problem.

ber om ursäkt för allt stavningsfel/grammatik fel, är så sent och jag är extremt trött

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem

Jag lider med dig, kan verkligen inte vara lätt. Med tanke på att du beställde de nya delarna för ca två månader sen räknar jag med att datorn har varit inne hos Komplett i minst en månad vilket är extremt, om du hade fått ett hundraprocentigt svar på när du har datorn (denna veckan senast) hade jag kunnat se det som skälig tid men med tanke på hur kundtjänsten har betett sig kan jag inte rättfärdiga tiden du har fått vänta. Vad gäller "likvärdig" ersättning så tycker jag verkligen inte att du borde acceptera en dator för 7000:- när din dator för lite över ett år sen kostade 20.000:-, inköpspris.

Så som jag förstår det kommer du inte vara hemma efter onsdag heller vilket är jävligt synd men du bör ändå stå på dig och kräva ersättning för den usla kundtjänsten och servicetiden samt önska att de ersätter datorn på ett mer korrekt sätt.

Jag skulle i veckan beställa två styck ASUS P8Z68-V PRO från Komplett men jag avvaktar och ser hur Komplett löser detta, kan alltid köpa det från Inet för 50:- mer.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Köpte en bärbar dator jag inte är nöjd med, blir intressant att se hur de behandlar sina kunder i Återköpsfall. DAL ska gälla. Dessutom var plomberingen defekt på produkten men valde att ta hem och pröva den. Återkommer.

Permalänk
Skrivet av arganis:

Jag lider med dig, kan verkligen inte vara lätt. Med tanke på att du beställde de nya delarna för ca två månader sen räknar jag med att datorn har varit inne hos Komplett i minst en månad vilket är extremt, om du hade fått ett hundraprocentigt svar på när du har datorn (denna veckan senast) hade jag kunnat se det som skälig tid men med tanke på hur kundtjänsten har betett sig kan jag inte rättfärdiga tiden du har fått vänta. Vad gäller "likvärdig" ersättning så tycker jag verkligen inte att du borde acceptera en dator för 7000:- när din dator för lite över ett år sen kostade 20.000:-, inköpspris.

Så som jag förstår det kommer du inte vara hemma efter onsdag heller vilket är jävligt synd men du bör ändå stå på dig och kräva ersättning för den usla kundtjänsten och servicetiden samt önska att de ersätter datorn på ett mer korrekt sätt.

Jag skulle i veckan beställa två styck ASUS P8Z68-V PRO från Komplett men jag avvaktar och ser hur Komplett löser detta, kan alltid köpa det från Inet för 50:- mer.

just när det gäller att om det är likvärdig eller ej, är inte största problemet, datorn är över två år gammal, det var efter 14 månader det började bli väldigt dåligt,

ber om ursäkt om jag inte var tydligt.

men själva problemet är hur de beter sig och vad de säger hela tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du borde få en bättre dator än den likvärdiga du skulle få, som kompensation för strulet alltså.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Du borde få en bättre dator än den likvärdiga du skulle få, som kompensation för strulet alltså.

jag är typ nöjd bara jag får min dator tillbaks, låt bli få nåt som kompensation :S det har tagit de nästan en vecka( imorn 1 vecka) bara för att "släppa ordern för plock"..

go figure it out

----Edit
åter igen skulle jag bli kontaktat av deras support under dagen, vilket jag inte blev, ringer och frågar efter killen som skulle ha ringt mig, " men han har åkt hem" han hade nog mkt och göra det var därför han inte hörde av sig, "

de tror att ingen annan har jobbat inom kundtjänst och support och tror man går på sånt, VILL man ringa en kund, så har man alltid en minut och göra det, samtalet skulle inte ens ta en minut och ändå "hinner de inte". men däremot så är de väldigt noga och gå till lunch prick vid 12 tiden.

Visa signatur

Permalänk

åter igen. ingen kontakt av de idag heller, ringer och åter igen de på " möte " och ska höra av sig när de är tillbaka, sedan ringer man igen och då har de gått "hem för dagen".

gick till KO i karlstad idag och berättade hela historian,

de påpekade ett par saker.
1. ersättning dators värde va låg, 7,4k för en som kostat mig över 17k(ca 25tusen pga finansiering) ,
2. de tyckte jag borde kräva skadestånd( då jag stannat hemma från jobbet så datorn kunde ha kommit fram men dag efter dag har de ändrat/försenat ordern) , sedan häva köpet och få pengarna som jag betalat hittills tillbaka.
3. vill jag inte "häva köpet och få pengarna tillbaka", så får jag hålla inne betalningen som jag betalar per månad " även för de andra prylar som är köpta från de och inte kan använda pga att datorn är inne hos de."'
fick nästan samma råd av "rådrummet" i karlstad

har ni varit i samma situation? vad ar ni gjort? vad har företaget gjort för er?
nu är jag inte en som vill eller tänker kräva skadestånd för förlorad arbetstid, jag vet inte ens hurdan är kompletts policy just gällande detta.

Visa signatur

Permalänk

pratade med killen idag. och hävde köpet.

så det löste sig efter allt.

ni kan låsa tråden/ om det nu önskas så

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SnigelMedTurbo:

pratade med killen idag. och hävde köpet.

så det löste sig efter allt.

ni kan låsa tråden/ om det nu önskas så

Hade du varit jag hade jag bett om skadestånd pga av all skit. Hade inte tagit det där då de låter som du blivit totalt **********!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Avstängd

Ok tack för varningen!:) Kommer undvika Inkomplett i största mån.:S Visst jag kan erkänna att jag köpte en HDD därifrån, men när man läser denna tråden så skäms man nästan över att ha köpt HDD:n därifrån.:P:$

Usch TS, stackars jävel.:)<3 Lider med dig. Skönt att det löste sig för dig dock.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Nu började det ju bli intressant! Du hävde köpet? Vad hände då? Slapp du betala resten av avbetalningen eller fick du alla pengar tillbaka?

Tycker att de verkade lösa det ganska juste iaf isf!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10