Visa signatur
Core i5, gtx660
Det finns en del dacar för ungefär samma pengar som STX också om det är så det ska vara.
Jag tror du har snöat in lite väl mycket på Asus och just STX. Det är ett bra kort men det är bara bäst om man tittar på interna ljudkort designade för hörlurar.
Dac: processorn som omvandlar digitala signaler till analoga.
Opamp LM4562 en ny operationsförstärkare gjord för bra ljud, de allra flesta ljudkort har dåliga hörlursanpassade sådana.
modifierad x-fi xtreme music med opamp 4562 med Dac cirrius logic 4382 låter bättre än E-MU 1820 (4500kr 2008) med cirrius logic 4398 som är en bättre dac
Essence st med opamp 4562 som standard; redan nu märkt som audiofil som skapt för dyra anläggningar.
exempel två bra hifi cd-spelare, opamp 4562 finns också triumfierandes på bild i yamahas broschyr.
Yamaha cd2000 nu 11.000:- samma dac och opamp som essence, jag tror essence låter bättre.
Marantz cd6003 med cirrius logic 4398 som Dac.
källa angående jämförelsen mellan X-fi och EMU 1820 http://www.head-fi.org/t/226975/hotrodding-the-x-fi-a-layman-... ser jag högst tillförlitlig då mina modifieringar av opamp och filter mod vars förändring i ljudsignaturen jag hörde stämmer väl in på kommentarer från forumet.
Core i5, gtx660
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.