Permalänk
Medlem

Snart dags för datorköp!

Snart dags för datorköp! Någon som kan sätta ihop ett Inet paket?

Kriterier:

• Intel Core i5 2500K 3,3GHz

• Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

• Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB

• Fractal Design Define R3, Svart

• Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1

Resten är HELT upp till er. Vill ha ordentlig prestanda till en budget av 7-7.5k.
Kylning ska också väljas av er, ni ska helt enkelt använda er av mina kriterier och sätta ihop ett riktigt bra paket

Med vänliga hälsningar, Syntak.

Permalänk
Medlem

kommer du köra sli senare?

Bara så jag vet vad jag ska plocka för nätagg:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

kommer du köra sli senare?

Bara så jag vet vad jag ska plocka för nätagg:)

Har ingen koll på vad SLI är xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntak:

Har ingen koll på vad SLI är xD

det är att du kör med 2 grafikkort på samma gång för att få mer prestanda:)

Dock så måste det vara samma (dvs 560 ti):)

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

det är att du kör med 2 grafikkort på samma gång för att få mer prestanda:)

Dock så måste det vara samma (dvs 560 ti):)

Planerar inte på att göra det än, men möjligtvis sen Pris skillnaden mellan aggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntak:

Planerar inte på att göra det än, men möjligtvis sen Pris skillnaden mellan aggen?

Jag såg en lite trevlig grej för ett tag sen på misco, och det är man får tillbaka 500 kr för köpt win 7:)
http://www.misco.se/ExtraContent/4/4544/P426_onlinekupong_win...

Ska du klocka nått också?:)

här är paketet so far, dock utan os men man kan pressa priset lite och få med det också:)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/749625/2011-08-17

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag såg en lite trevlig grej för ett tag sen på misco, och det är man får tillbaka 500 kr för köpt win 7:)
http://www.misco.se/ExtraContent/4/4544/P426_onlinekupong_win...

Ska du klocka nått också?:)

här är paketet so far, dock utan os men man kan pressa priset lite och få med det också:)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/749625/2011-08-17

Tack Antar att jag ska klocka. Då det lär gå lite finare

Kan man pressa ned moderkortet, eller har det några konsekvenser?
Hur är det med CPU kylning?
Och till sist, är det värt att snåla på Nätagget tills man ska köra SLI och köpa ett nytt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntak:

Tack Antar att jag ska klocka. Då det lär gå lite finare

Kan man pressa ned moderkortet, eller har det några konsekvenser?
Hur är det med CPU kylning?
Och till sist, är det värt att snåla på Nätagget tills man ska köra SLI och köpa ett nytt då?

Okej, då har du nästan perfekt saker utom kylare nu:)
Jag skulle kört på en kylare, antingen nu eller när du vill börja klocka (köpa nu om du ska börja direkt):)
Det som är det största minuset med att snåla på agg nu, och köpa ett nyare senare är ju att du går runt 500 kr back.
Så kör på ett redigt agg nu (möjligt att det räcker med 650W), och kör med prollekylare så ska jag se hur mycket jag kan få ned priset:)

Och skulle du ha OS? (med eller utanför budget isåfall?)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Det är en tråd per datorköp som gäller - allt annat kallas korspostning och strider mot våra regler!