Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sarevok:

Aaah publicspelare, de har lyckats se till att 3 st av mina tangentbord har hamnat i soptunnan!

Jag tror faktiskt att armor-reg kommer att ticka väldigt sakta utanför combat, så pass att det är inte värt att backa undan hela tiden. Dessutom så lär det ju endast funka vid en viss % av din armor samt att man får räkna med stora öppna terräng, helikoptrar och flygplan som gör det svårt campande fordon.

Annars får man väl hoppas att Dice balanserar saker och ting.

Jag tror också att det kommer ticka långsamt, vilket är bra, men det jag irriterar mig på är att jag inte kan se några uppenbara fördelar med systemet? Det finns många beslut i många spel som jag personligen inte gillar, men oftast kan man ju förstå hur utvecklarna har tänkt, men i detta fallet har jag lite problem.

Så länge inte den vansinniga patch-"buggen" med expanderande patch-storlekar finns kvar från BC2 (vilket vore helt otroligt) så litar jag på att DICE kommer att balansera spelet riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Ett potentiellt problem blir ju då att folk just inte vågar avancera för att de lika gärna kan backa och "regga". Om jag känner public-lirare rätt så kommer många tyvärr att backa istället för att avancera och kanske offra sig för lagets framfart.

Skrivet av Sarevok:

Aaah publicspelare, de har lyckats se till att 3 st av mina tangentbord har hamnat i soptunnan!

Jag tror faktiskt att armor-reg kommer att ticka väldigt sakta utanför combat, så pass att det är inte värt att backa undan hela tiden. Dessutom så lär det ju endast funka vid en viss % av din armor samt att man får räkna med stora öppna terräng, helikoptrar och flygplan som gör det svårt campande fordon.

Annars får man väl hoppas att Dice balanserar saker och ting.

I feel you guys.

Speciellt rush är ju absolut roligast när ens team verkligen strävar efter att ta objektiv.

Permalänk
Medlem

Bara jag som ser fram emot singleplayer? Kommer givetvis spela multiplayer också men "animationerna" av de andra soldaterna blir ju mycket ryckigare än om de vore bots

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Bara jag som ser fram emot singleplayer? Kommer givetvis spela multiplayer också men "animationerna" av de andra soldaterna blir ju mycket ryckigare än om de vore bots

jag är sjukt sugen på sp, blir nog det jag spelar först

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag tror också att det kommer ticka långsamt, vilket är bra, men det jag irriterar mig på är att jag inte kan se några uppenbara fördelar med systemet? Det finns många beslut i många spel som jag personligen inte gillar, men oftast kan man ju förstå hur utvecklarna har tänkt, men i detta fallet har jag lite problem.

Så länge inte den vansinniga patch-"buggen" med expanderande patch-storlekar finns kvar från BC2 (vilket vore helt otroligt) så litar jag på att DICE kommer att balansera spelet riktigt bra.

Jo, jag håller fullständigt med har själv väldigt svårt att förstå varför man kör med det systemet. De har ju gått ut med varför de vill använda det systemet men tyvärr så biter det inte riktigt på mig.

Och eftersom det är ett Battlefield spel så får man ju räkna med ett par månader innan buggar fixas och balansering ordnas.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy0:

I feel you guys.

Speciellt rush är ju absolut roligast när ens team verkligen strävar efter att ta objektiv.

Jag har lovat mig själv att aldrig mer lira Rush blir nog endast Conquest i BF3.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Är lika sugen på SP som MP!

Älskar när man sugs in i storyn och att det känns som man spelar en film..

Och med Frostbite 2 lär det bli en dröm!

Nu är det inte långt kvar, längtar så sjukt mycket!!

Permalänk
Medlem

Exakt vad är en public-spelare?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andre_H:

Jag önskar att jag kunde säga att SP lockar, men tyvärr. För min del kunde de lika gärna ha skippat SP helt. Jag tycker helt enkelt inte att det ger någonting att spela FPS-spel såsom CoD och BF solo, för i slutändan är det ändå urdumma bottar du spelar mot, vars varenda rörelse är skriptad i förväg.

Förhoppningsvis slänger DICE in en gnutta kreativitet i SP-läget, och det kanske faktiskt kan överraska i och med möjligheterna till förstöring av miljöer som kommer med Frostbite 2, men jag är skeptisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Är lika sugen på SP som MP!

Älskar när man sugs in i storyn och att det känns som man spelar en film..

Och med Frostbite 2 lär det bli en dröm!

Nu är det inte långt kvar, längtar så sjukt mycket!!

Var försiktig med vad du säger, du kanske får vad du önskar.

Skrivet av KKay:

Exakt vad är en public-spelare?

Public spelare är en som spelar på public (eller en vanlig server överlag öppen för allmänheten) som spelar själv och oftast endast för egen vinning
inte för att laget ska vinna, endast för att själv poäng/kills och högsta plats på poänglistan i slutändan av mathcen.
= Oftast är en Public Spelare en som inte bryr sig hur det går för laget och endast bryr sig om hur det går får honom/henne själv.

(Det finns ju också dem som spelar för att ha kul och fördriva tid, sen också dem som gör allt för att de ska gå bra för laget men också ovanligare)

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Singleplayer lockar inte alls och det kunde dom skippat och lagt krutet på en bra multiplayer del med ordentligt stöd för teamplay. Kan ju iof vara så även om dom i bf2 gjorde teamplay svårare och svårare (eller iaf annorlunda) efter patcher då tex squadjumping togs bort.

Näe ser bara fram emot att få hoppa in i TS med gubbarna och ut och lira online.
Och att spelet överaskar och bjuder på härlig känsla och inte bara en massa balla effekter.

Effekter tröttnar man på men känslan gör att man kan spela samma spel år efter år...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jag har lovat mig själv att aldrig mer lira Rush blir nog endast Conquest i BF3.

vill du berätta varför?

edit: vad är nu billigaste stället ni hittar BF3 på? har int koll på sånt då ja kör mest via steam, g2play 33€ cdon 45€.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheGiant:

Singleplayer lockar inte alls och det kunde dom skippat och lagt krutet på en bra multiplayer del med ordentligt stöd för teamplay. Kan ju iof vara så även om dom i bf2 gjorde teamplay svårare och svårare (eller iaf annorlunda) efter patcher då tex squadjumping togs bort.

Näe ser bara fram emot att få hoppa in i TS med gubbarna och ut och lira online.
Och att spelet överaskar och bjuder på härlig känsla och inte bara en massa balla effekter.

Effekter tröttnar man på men känslan gör att man kan spela samma spel år efter år...

Skrivet av lithen:

vill du berätta varför?

DICE vill dra en väldigt bred publik, singleplayer läget är till för att sälja samma motor till de som gillar SP kampanjer och att samtidigt dra över dem till multiplayer spelande. DVS utöka BF poolen med spelare. Likaså är Rush mode designat för att dra in CS, COD spelare med otroligt hög och snabb gunplay action. 32 spelare i en mob, framåt framåt framåt. Visst finns det taktik och möjlighet till teamplay men det är begränsat tack vare storleken på kartorna.

Conquest är sannolikt det enda som drar de gamla BF2 spelarna och skulle tippa på att det är därför som några sagt att de inte gillar Rush eller längtar efter just conquest mode. Om DICE är sanna mot tidigare utgåvor så skall det ju finnas utrymme för strategisk manövrering, teamplay tvärs över hela 32 spelar laget.

Jag skiljer på begreppen taktik och strategi, det är helt enkelt två olika kartor med olika gameplay som tilltalar olika spelare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Då har jag och kollegan tagit ledigt ifrån jobbet 27-28e. Game fucking on

Permalänk
Medlem

Ska ni ha det på dator? Har ni inte läst Origin's EULA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mojave:

Battlefield spelar man på PC.

Permalänk
Medlem

Någon som hört nåt om betan? Vi som köpt på origin ska ju få tillgång 48h tidigare och jag såg i någon tråd att det skulle vara tidigt i september vilket som betyder att det borde vara dags snart

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Någon som hört nåt om betan? Vi som köpt på origin ska ju få tillgång 48h tidigare och jag såg i någon tråd att det skulle vara tidigt i september vilket som betyder att det borde vara dags snart

11 September står det på vissa sidor, detta är väl inte säkert så klart då det är 1up och någon.. BF3online hemsida men vi får väl se, denna månad iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mojave:

Bevisligen har inte du. Ta en kik på den en gång till.

Liknande EULA har du säkerligen accepterat ett par gånger.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Orkar inte med folk som klagar på eula på origin, VEM fan bryr sig??

Permalänk
Skrivet av xarl:

Om du värnar om din personliga integritet så bör du. Naiviteten här på forumet förskräcker mig. Dock så har dom som ovanstående säger ändrat sin policy till en "mindre kränkande" sådan, vad det betyder när det kommer till kritan återstår att se.

Permalänk
Medlem

usch har letat fram bfbc2 nu och skall våldnöta det! bara tilöl att avinstallera blops nu och försöka bli en medelmåttig battlefieldspelare , men lär bli svårt för är "cod skadad"

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Skrivet av brajonk:

usch har letat fram bfbc2 nu och skall våldnöta det! bara tilöl att avinstallera blops nu och försöka bli en medelmåttig battlefieldspelare , men lär bli svårt för är "cod skadad"

Avinstallerade blops gjorde jag i januari

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Skrivet av xarl:

Och jag orkar inte med alla tolvåringar som skulle kunna gå med på vilka avtal som helst bara för att få spela spelet.

Folk är tyvärr generellt sett väldigt lättköpta.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lithen:

vill du berätta varför? :).

Anledningen för att jag inte kommer att lira Rush är för att det är för mycket CoD/CS stuk i det hela dvs camping och för snabbt gameplay. Allt detta i smala trånga banor där flankning knappt existerar och ett campande attack lag eller non-defusing defenders. Andra Rush banor så är det mest frontkrig med en massa mortal och rpg/cg mot mcoms byggnader. Minimal strategi och taktik är inget som lockar mig.

Jag säger inte att CS och CoD är dåliga spel men om jag vill lira fast paced fps så kör jag hellre de spelen än Rush i BF.

Skrivet av Lan:

DICE vill dra en väldigt bred publik, singleplayer läget är till för att sälja samma motor till de som gillar SP kampanjer och att samtidigt dra över dem till multiplayer spelande. DVS utöka BF poolen med spelare. Likaså är Rush mode designat för att dra in CS, COD spelare med otroligt hög och snabb gunplay action. 32 spelare i en mob, framåt framåt framåt. Visst finns det taktik och möjlighet till teamplay men det är begränsat tack vare storleken på kartorna.

Conquest är sannolikt det enda som drar de gamla BF2 spelarna och skulle tippa på att det är därför som några sagt att de inte gillar Rush eller längtar efter just conquest mode. Om DICE är sanna mot tidigare utgåvor så skall det ju finnas utrymme för strategisk manövrering, teamplay tvärs över hela 32 spelar laget.

Jag skiljer på begreppen taktik och strategi, det är helt enkelt två olika kartor med olika gameplay som tilltalar olika spelare.

Precis som du säger. I Conquest så har jag möjligheten att ta en annan väg, en annan flagga, annan taktik och lira med bättre teamplay. De stora banorna ger mig fler möjligheter och låser mig inte till få vägar. När jag pratar om Conquest så pratar jag om riktiga Conquest banor och inte BC2s smala, långa banor med 3 flaggor.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ny battlefield 3 trailer! http://www.youtube.com/watch?v=G-ukxgldpOo&feature=feedu
Ser riktigt nice ut!

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Ny battlefield 3 trailer! http://www.youtube.com/watch?v=G-ukxgldpOo&feature=feedu
Ser riktigt nice ut!

DICE är fan mästarna på hur man gör en trailer

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Var försiktig med vad du säger, du kanske får vad du önskar.

Hur menar du?

Permalänk
Skrivet av PsykOs:

Hur menar du?

Ett spel som följer filmretoriken för strikt blir lätt för mycket av ett korridor-shooter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ett spel som följer filmretoriken för strikt blir lätt för mycket av ett korridor-shooter.

Mena just känslan av att se en riktigt fet krigsfilm fast man själv styr lite vad som händer..