Hörlursförstärkare/ljudkort till Sennheiser HD 595

Permalänk
Medlem

Hörlursförstärkare/ljudkort till Sennheiser HD 595

Hej,

Har under ett par dagar försökt bilda mig en uppfattning om vad jag ska köpa för extra utrustning till mitt Sennheiser HD595 men utan större framgång. Jag frågar nu er vad ni tycker jag bör köpa. Jag har kollat på följande produkter:

Asus Xonar Essence STX ca pris: 1500kr
FiiO E7 ca pris: 700 kr

Vill försöka komma undan så billigt som möjligt men jag vill ändå kunna utnyttja all kraft i lurarna.

Tack i förväg!

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

du borde skaffa e7/e9 combo ist för bara e7, för e7 funkar med som en lite portabel dac/hörlursförstärkare medans e9 är bara förstärkare.

tycker du borde kika på head-fi.org där finns det mycke om diverse förstärkare och dac's

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

du borde skaffa e7/e9 combo ist för bara e7, för e7 funkar med som en lite portabel dac/hörlursförstärkare medans e9 är bara förstärkare.

tycker du borde kika på head-fi.org där finns det mycke om diverse förstärkare och dac's

Känns som om att de kan bli väldigt dyrt om jag både ska köpa e7 och e9. Ska kika in på head-fi.org och se om jag kan hitta något som passar.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Hej jag har letat efter samma sak som dig ett tag nu, Var också inne på Fiio e7 + e9 men hittade i sista stund denna
http://www.mav-audio.com/store/index.php/tube-magic-dac-d1-56...

Väldigt bra omdöme på head-fi, Bra med kräm, snygg och med många anslutningsmöjligheter för ett mycket rimligt pris. Jag beställde en sådan igår, tror jag kommer bli väldigt nöjd

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!