Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur mycket squad är en squad i BC2?
Är det bara en grupp spelare som lajar runt i största allmänhet? En bekväm spawn-punkt och inget annat?
Eller kan olika squad-leaders kommunicera med varandra för att dra upp lite större planer?
Kan en squad-leader ge ordrar till sina medlemmar?

Finns inga gruppchefer i BFBC2, det enda "ordern" man kan ge är vilken "flagga"man ska attackera/försvara genom att, som allt annat, trycka Q.
Så om man inte har några polare man spelar med blir gruppen ofta "En bekväm spawn-punkt och inget annat" i BFBC2... tyvärr.

Hoppas verkligen att det är något liknande system för gruppchefer i BF3 som i BF2 med tydliga linjer o skit på kartan...

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk

Hejsan intro18,

Den del i n BF2 som hade störst...."utvecklingspotential" var väl just den så kallade pricksäkerheten i vapnena. Eller snarare fullständig avsaknad av pricksäkerhet. Hur många gånger har man som Supply inte brassat 50+ skott mot någon som står ~3 meter framför en, och dött?

Men om man sätter sig eller lägger sig, och siktar, och undviker långa salvor så träffas man oftare...
Problemet är bara att tänka på och hinna med allt detta...

Jag är av den åsikten att pricksäkerheten ofta är för hög i BFBC2, speciellt för prickskyttegevären och avsaknaden av andning gör det hela värre. I verkligheten så är det väldigt svårt att skjuta med precision och vetskapen att någon annan skjuter tillbaks mot dig gör inte det hela bättre. Kort sagt, automatvapnen och pistolerna har aningen för hög pricksäkerhet och skyttegevären är löjligt pricksäkra. Det spel som tidigare haft relativt bra simulation av rekyl är dom tidigare nämnt CS.

EDIT: Ett annat spel som lider av detta är COD-serien, dock så har dom faktiskt ganska bra hantering av prickskyttegevär med andning medan resterande vapen är löjligt pricksäkra, dock så är ju COD-spelen ofta av en mer arkad-liknande natur.

Permalänk

Hur är det igentligen med betan? Har den dratt igång, fattar inte

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Betan är inte öppen än. Det enda vi vet är att den öppnas någon gång under den här månaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Nej, betan har inte dragit igång.

Permalänk

Blir ju ett par besök på battlelog varje dag om mam så säger. Den här väntan är olidlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R3 | MSI P67A GD55 REV B3 | I5 2500K | 8GB 1600Mhz CL8 | MSI GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair HX 850W 80+ | Antec KÜHLER H2O 920 | Intel SSD 510 120GB | 1TB Western Digital Caviar |
BenQ TFT 24" XL2410T 120hz | Samsung 22" | QPAD 5K Pro Gaming Mouse | Razer Lycosa Gaming Keyboard | Logitech 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag är av den åsikten att pricksäkerheten ofta är för hög i BFBC2, speciellt för prickskyttegevären och avsaknaden av andning gör det hela värre. I verkligheten så är det väldigt svårt att skjuta med precision och vetskapen att någon annan skjuter tillbaks mot dig gör inte det hela bättre. Kort sagt, automatvapnen och pistolerna har aningen för hög pricksäkerhet och skyttegevären är löjligt pricksäkra. Det spel som tidigare haft relativt bra simulation av rekyl är dom tidigare nämnt CS.

EDIT: Ett annat spel som lider av detta är COD-serien, dock så har dom faktiskt ganska bra hantering av prickskyttegevär med andning medan resterande vapen är löjligt pricksäkra, dock så är ju COD-spelen ofta av en mer arkad-liknande natur.

Håller med dig, det värsta vapnet utav alla är ändå AN-94 Abakan, man kan skjuta över hela banan, och den sätter nästan alltid alla 3 skotten i bursten.
Dessutom är pistolerna sjuka... Jag topfraggade en 24 spelar server (på pc) med bara m1911, tror det blev 50/15 i KD säger ju sig självt att något är fel då
Detta var inte heller rambo rush och skjuta folk på nära håll utan normalt spel och skjuta folk på långa avstånd också.

Ser hellre att bf2's vapenhandling används men att de fixar så att man faktiskt reggar när man skjuter folk

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ni är för unga, det behövs inte blinkade julgranar för att nåt ska explodera

Jag spelade en jäkla massa CS 1,6 förut, bland det bästa spel jag spelat iaf. Men BF2 känns bara konstigt.

Hejsan KKay,

För mig var det tvärtom! Jag såg ljuset! Lagarbete som det skall vara.
Tre matcher är alldeles för lite. Gå in på '2F4Y.com - Karkand & Vehicles!!' och spela Strike at Karkand i åtminstonde 25 matcher.
(jag läste någonstans att man behöver ha ungefär 1000 deaths och 500 kills innan man kommer in i en FPS, stämmer nog ganska bra för BF2)
Prova spela alla olika klasserna i minst tre matcher i rad för att förstå styrkor och svagheter och hur du skall spela dem.

Jag köpte BF2 CC för några månader sedan, och jag blev förvånad över hur väl genomtänkt allt var "back then".
Spelet är ifrån 2005...

Även om du sedan inte gillar BF2 så har du fått värdefull träning på en av banorna som kommer att bli rysligt populär i BF3.

Får väl ge det en till chans Vill gärna se något bra i det spelet.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hej. Förstår inte riktit det här med betan, jag har köpt MoH Tier 1 edition till xbox360. Var och hur skall jag få min invite till betan? Kommer den som meddelande till mitt xbox account eller till min Email som är linkad till mitt EA konto? Vet nån hur det fungerar på xboxen?

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

Hejsan intro18,

Den del i n BF2 som hade störst...."utvecklingspotential" var väl just den så kallade pricksäkerheten i vapnena. Eller snarare fullständig avsaknad av pricksäkerhet. Hur många gånger har man som Supply inte brassat 50+ skott mot någon som står ~3 meter framför en, och dött?

Men om man sätter sig eller lägger sig, och siktar, och undviker långa salvor så träffas man oftare...
Problemet är bara att tänka på och hinna med allt detta...

Det är det som är så jäkla bra med det, att man inte prickar hur lätt som helst, framförallt inte på längre avstånd.
Till er som aldrig pangat loss med en riktigt karbin/kulspruta kan jag meddela att träffa något stort som en fullvuxen man på ex. 300 meters avstånd är lättare sagt en gjort, inte minst under stress. Jag tror t.o.m. att om man jämför "verkligen" med bf2 så är det betydligt enklare att träffa varandra i bf2.

EDIT: Om du inte tror mig, så testa att skjuta ståendes med en KSP 58 på 300 meters håll... Sätter du en av tio bulor är du en riktigt duktig skytt kan jag lova.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Hur tror ni att X360-versionen kommer stå sig grafiskt mot PC versionen? Jag kommer, om jag väljer att köra PC-versionen, att spela den på en gamer-PC (ej ännu inköpt) för drygt 10 000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av etornebo:

Hur tror ni att X360-versionen kommer stå sig grafiskt mot PC versionen? Jag kommer, om jag väljer att köra PC-versionen, att spela den på en gamer-PC (ej ännu inköpt) för drygt 10 000 kr.

zh1nt0 svarade på den frågan för nån vecka sen på Twitter. Hittade inte igen svaret. Men han skrev att det är stor skillnad, men att det kommer se bra ut på konsol med

Tycker du borde köpa det till PC, 64 players ftw

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

zh1nt0 svarade på den frågan för nån vecka sen på Twitter. Hittade inte igen svaret. Men han skrev att det är stor skillnad, men att det kommer se bra ut på konsol med

Tycker du borde köpa det till PC, 64 players ftw

Låter vist.

10 000 är mkt dock =P

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Jag spelade en jäkla massa CS 1,6 förut, bland det bästa spel jag spelat iaf. Men BF2 känns bara konstigt.

Får väl ge det en till chans Vill gärna se något bra i det spelet.

Leta i moddarna. Project Reality till exempel;

[YOUTUBEhttp://www.youtube.com/watch?v=g3uZpVWCZts&NR=1[/YOUTU...]

http://www.realitymod.com

EOT

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Det är det som är så jäkla bra med det, att man inte prickar hur lätt som helst, framförallt inte på längre avstånd.
Till er som aldrig pangat loss med en riktigt karbin/kulspruta kan jag meddela att träffa något stort som en fullvuxen man på ex. 300 meters avstånd är lättare sagt en gjort, inte minst under stress. Jag tror t.o.m. att om man jämför "verkligen" med bf2 så är det betydligt enklare att träffa varandra i bf2.

EDIT: Om du inte tror mig, så testa att skjuta ståendes med en KSP 58 på 300 meters håll... Sätter du en av tio bulor är du en riktigt duktig skytt kan jag lova.

det är ju bra att man inte träffar hur bra som helst kanske fast det är ju löjligt hur kasst man siktar i BF2.
har haft spelat BF2 ganska mycket fast jag tycker inte det kan tävla mot moderna spel längre.
jag tycker inte att det finns något spel som riktigt lyckats med pricksäkerheten tycker jag faktist.
antingen skjuter man som en kratta eller så kan man springa och skjuta som om man stog still....
COD är ju ett exempel på det
om man alltid springer i cod så får man mycket bättre K/D än om man står still.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av etornebo:

Har du jämfört Gta Iv?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Kollat lite på denna mod, ska nog testa den

Såg på Twitter att en anställd gnäller över att dom sista buggarna är drygast. Det är nog nära nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

personligen tycker jag iofs om spel med hög pricksäkerthet, fast med mycket rekyl, så att man får dotta som det så fint heter, tillexempel CS, bf2 eller ET:QW, spel som cod / bf blir ibland störande då det är för jävla stor spridning på skotten samtidigt som man springer, istället uppmanas man till att sitta still och sikta in, det ska vara mycket rekyl, fast ändå bra pricksäkerhet. Siktar man i huvudet ska skotten gå i huvudet och inte random-spridas över för stort område, optimal skill är egentligen som det är i Promod till Enemy Territory, skotten går EXAKT där man siktar, vilket gör att den som siktar bäst helt enkelt vinner striderna

Permalänk
Medlem

Den stora frågan angående betan; sluten eller öppen?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Jag tror att näst intill ingen av er som disskuterar hurvida vapnen agerar "rätt" eller "fel" har någon praktisk vapenerfarenhet. Vare sig på bana eller i en skarp strid. Så snälla, sitt inte och påstå vad som är rätt eller fel när ni inte har någon som helst koll

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Har det inte kommit ut någon info alls om betan än? Den måste ju dra igång ganska snart känns det som om spelet ska släppas 25 oktober. De måste ju hinna finputsa slutprodukten med infon från betan

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Den stora frågan angående betan; sluten eller öppen?

Sluten i 48h, därefter öppen...

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem

Angående betadatum:
http://www.vg247.com/2011/09/06/battlefield-3-beta-%E2%80%93-...

Någonstans mellan nu och slutet av September!

Dold text
Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Jag tror att näst intill ingen av er som disskuterar hurvida vapnen agerar "rätt" eller "fel" har någon praktisk vapenerfarenhet. Vare sig på bana eller i en skarp strid. Så snälla, sitt inte och påstå vad som är rätt eller fel när ni inte har någon som helst koll

Vet inte exakt till vilka du riktar detta, men hur vet du vilka som har erfarenhet av vapen och inte?
Datornördar har väl fler intressen?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av BoofnBafn:

Har det inte kommit ut någon info alls om betan än? Den måste ju dra igång ganska snart känns det som om spelet ska släppas 25 oktober. De måste ju hinna finputsa slutprodukten med infon från betan

Skulle tippa på att öppna betan släpps mellan den 14:e och 28:e, eftersom dice aldrig släpper patcher o sånt precis innan helg.
Alltså bör den stängda betan börja 12e, 19e eller 26e...

Detta är ju dock ren spekulation

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Helt rätt, det är nog många som har yttrat sig som inte tex har gjort lumpen.

En annan som har gjort lumpen, vet hur en AK5 el AK4 sparkar en i axeln när man trycker på avtryckaren. Som någon ovan skrev så med en KSP58 kan man ju försöka sätta 10 skott på 300m i en tavla, stående dessutom..... DET är nästan helt omöljigt man måste bursta ut kulorna.

om man sedan räknar in att man är andfådd efter lite fys träning med, så kan man istället lägga sig ner och gömma sig en stund tills man fått tillbaka andan.

Man kommer ju ihåg en del övningar som tex strid i bebyggelse (Urban warfare) som man kallar det "over there".. haha det var inte många kulor som satt i pappfigurerna

AK5 är riktigt jäkla pricksäker på upp till 300m om man ligger ner och kan krama av skotten så sitter dem där de ska.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Skrivet av A_Müller:

Nu kan jag bara tala för mig själv, dom gevär jag sköt när jag var med i skytteklubb vara inte direkt lätt att sikta med på långa avstånd, det med singelskott/repetergevär och dom jag känner som lirar BFBC2 (och liknande spel för den delen) som också gjort lumpen håller med om att skjuta prick med ett automatvapen (AK5-C i deras fall) är betydligt svårare i verkligheten än vad det är i de flesta spel. Visserligen så kan dom ju inte eftersträva total realism heller då spelet troligtvis inte skulle bli så kul för de flesta, det är ju trots allt ett spel.

En sak kan vi nog alla enas om, precisionen i spel överstiger ofta den i verkligheten, hur vida man tycker det är bra eller dåligt är väl upp till en själv. Jag tycker att man skulle kunna dra ner ett litet snäpp på den i alla fall.

Permalänk

För er som är oroliga över att ni inte fått något mail om betan:

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/111102384930955264

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

det enda jag vill få ut från bf3 är:

slippa latency deaths, dvs att man springer bakom en vägg och dör en sekund efter
ingen prone mode, med denna kartstorlek etc är prone sjukt op för longrage spelare med ökad pricksäkerhet etc.
minskad träffsäkerhet på ALLA vapen motför bc2. älskar när man står på andra sidan mapen och blir dödad av en jävla abakan...
slippa den jobbigt "mjuka" rekylen som är i bc2, känns som man drar runt vapnet i en sjö med sirap. mycket knasigt (andra som samtycker?)
Ett KRAV på teamplay på vissa servers. Stats players kan ha special servrar så vi som vill spela objective kan lira.

nu är det mycket att önska men drömma kan man alltid

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Det spelar ju ingen som helst roll om man har erfarenhet av vapen eller inte? ett fps spel behöver inte byggas för att vara så realistiskt som möjligt, man kan fortfarande bedöma känslan och egenskaperna hos bössan ingame oavsett om man kan ett skvatt om det IRL eller inte...