Permalänk
Medlem

Datorköp, hjälp sökes!

Kan man prispressa något här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/835818/kojo utan att få mindre prestanda?
Dvs, moderkort? Nätaggregat?
Ser paketet bra ut i övrigt?

You get my point

Vore väldigt snällt om någon kunde hjälpa mig litegranna

Permalänk
Medlem

Kan bli svårt att få det billigare..

Några reflektioner bara.
Hårddisken är ju kanske inte någon vidare bra systemdisk (5400rpm), utan en disk som man använder för backup eller d: disk.
Bättre att ha en mindre disk som är snabbare till systemdisk och senare skaffa en sådan du tänkt nu.. till backup/film/musik.......
Nätagget på 650w kanske är lägsta laget då gf-kortet bör ha 600w.. du kanske vill bygga ut datorn senare och allt tar ström.
Chassit har väl inte fått sådär jättebra kritik.. kanske ska kolla på detta istället? Något större dock.. och lite dyrare.
http://www.inet.se/artikel/6901231/cooler-master-dominator-69...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Ja alltså, de är klart att du kan prispressa om du vill.

Moderkortet är säkerligen jättebra, men att tänka på är ju behöver du de funktioner det innehåller och är du beredd att betala för dessa. De skiljer trots allt typ 350 spänn till ett Asus P8P67 LE, och med den dator du byggt ihop lär det funka precis lika bra. Du tappar möjligheten till sli, lite extra usb3 osv så det är ett val man får göra men prestandan blir ju densamma. Jag hade valt LE-kortet, men jag är ständigt emot "det kan vara bra i framtiden" - då köper jag nytt när den dagen kommer - jag är helt övertygad om att det blir billigare i längden.

Ska du använda hdd som systemdisk så skulle jag inte valt en 5400 rpm. Plocka valfri 7200 rpm istället, kostar väl ungefär lika.

EDIT:
Angående chassit så är det i mina ögon ett väldigt bra chassi för det priset. Som alltid kan man givetvis få bättre om man är beredd att betala mer, men ligger man på en begränsad budget tycker iaf jag att det är ett mycket bra val och inget du behöver oroa dej över.

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem

Om du är student med CSN kort så kan du få windows 7 billigt tror jag.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Fjärde korspostade tråden - användaren har fortfarande sin första tråd aktiv och skall använda den när han kommer tillbaka. Man får inte fortsätta skapa nya trådar efter tillsägelse.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers