Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

det enda jag vill få ut från bf3 är:

slippa latency deaths, dvs att man springer bakom en vägg och dör en sekund efter
ingen prone mode, med denna kartstorlek etc är prone sjukt op för longrage spelare med ökad pricksäkerhet etc.
minskad träffsäkerhet på ALLA vapen motför bc2. älskar när man står på andra sidan mapen och blir dödad av en jävla abakan...
slippa den jobbigt "mjuka" rekylen som är i bc2, känns som man drar runt vapnet i en sjö med sirap. mycket knasigt (andra som samtycker?)
Ett KRAV på teamplay på vissa servers. Stats players kan ha special servrar så vi som vill spela objective kan lira.

nu är det mycket att önska men drömma kan man alltid

Prone KOMMER finnas i bf3, och det är bara bra enligt mig. Det gav jävligt mycket i en squad i bf2 när man hade en support som låg och sköt understödseld medan resten av gruppen ryckte fram, sedan att den användes i varenda närstrid är en annan sak...

Permalänk
Skrivet av Lewander:

Prone KOMMER finnas i bf3, och det är bara bra enligt mig. Det gav jävligt mycket i en squad i bf2 när man hade en support som låg och sköt understödseld medan resten av gruppen ryckte fram, sedan att den användes i varenda närstrid är en annan sak...

Samt förbättringen på understödseld är helt underbart tycker jag. Nu är det mycket lättare att täcka större områden i och med "förvirringen" som spelarna under eld får

Permalänk
Medlem

hm hur kan man inte vilja ha prone, saknar det som bara den i bc2 tex, o då är jag inte bara sniper utan kör alla klasser. det tillhör och det används även på riktigt att folk ligger ner, det är ju KRIG,,dö elr dödas, pallar du inte med det, då kanske inte såna spel passar alla

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Public spelare är en som spelar på public (eller en vanlig server överlag öppen för allmänheten) som spelar själv och oftast endast för egen vinning
inte för att laget ska vinna, endast för att själv poäng/kills och högsta plats på poänglistan i slutändan av mathcen.
= Oftast är en Public Spelare en som inte bryr sig hur det går för laget och endast bryr sig om hur det går får honom/henne själv.

(Det finns ju också dem som spelar för att ha kul och fördriva tid, sen också dem som gör allt för att de ska gå bra för laget men också ovanligare)

En "Public-spelare" är en spelare som spelar på publika servrar, och inte tävlar mot andra klaner. No more no less.
Någon som spelar för egen vinning och endast bryr sig om hur det går för den själv o skiter i hur det går för laget mm. De kallas "Noobs". (inte att blandas ihop med "Newbe's", New beginners).

Skrivet av Andyah:

hm hur kan man inte vilja ha prone, saknar det som bara den i bc2 tex, o då är jag inte bara sniper utan kör alla klasser. det tillhör och det används även på riktigt att folk ligger ner, det är ju KRIG,,dö elr dödas, pallar du inte med det, då kanske inte såna spel passar alla

Som att spela MMO/RPG utan att kunna hoppa.

Permalänk
Medlem

Jag tycker pricksäkerheten skulle kunna dras ner lite, men inte lika mycke som BF2 1.5 där är de löjligt svårt att pricka.

Enda ordentliga vapen ja har skjutit med är ju Hagelbrakare och STG (Borde ha ett silvermärke nånstans för det senare)
Men det är ju inte så svårt att pricka nåsånär endå som i *Host*Hollywood*harkel* där huvudpersonen springer genom ett hagelregn av kulor
som ser ut att bestå av 30 skytteplutoner.

Men inte är det så enkelt som i CoD (iofs där är det ju rätt korta distanser) och BC2, där blir det lite väl pricksäkert
men jag tycker det finns lite ferlmarginal ibland med M14 eller så är det bara Lag

Edit: Sen kan man ju ta i beaktande springer du på och pangar Pappersfigurer (or other targets) i Urban/semiUrban/öppetfält samma utrsäckning som i ett FPS
så kommer du förr eller senare skjuta mer än 50% Träffar

Edit2:

Skrivet av Anzen:

En "Public-spelare" är en spelare som spelar på publika servrar, och inte tävlar mot andra klaner. No more no less.
Någon som spelar för egen vinning och endast bryr sig om hur det går för den själv o skiter i hur det går för laget mm. De kallas "Noobs". (inte att blandas ihop med "Newbe's", New beginners).

Missa inte att ja använder ordet "Oftast" rigoriöst. men det blir inte sämre av att du poengterar.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

Sluten i 48h, därefter öppen...

Awesome! Nån susning om hur man joinnar betan sedan när den väl startat?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Awesome! Nån susning om hur man joinnar betan sedan när den väl startat?

Lär dyka upp information på battlefieldbloggen

EDIT: http://blogs.battlefield.ea.com/

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Missa inte att ja använder ordet "Oftast" rigoriöst. men det blir inte sämre av att du poengterar.

Men jag tror inte det stämmer, det är inte den största delen av människorna ute i världen som skiter i allt o alla och skriver som idioter i chatten ist för att faktiskt försöka göra någonting. Det är en rätt liten skara människor, men de hörs jäkla mycket.
Ungefär som oss Androidnördar som blir förbannade om bootloaders är låsta.

Permalänk
Skrivet av snejbelsax:

Skulle tippa på att öppna betan släpps mellan den 14:e och 28:e, eftersom dice aldrig släpper patcher o sånt precis innan helg.
Alltså bör den stängda betan börja 12e, 19e eller 26e...

Detta är ju dock ren spekulation

Fast kommer dice hinna modifiera spelet tillräckligt med informationen från betan och sedan hinna komma ut med spelet efter 1 månad. Spelet måste ju vara slutgiltigt 1-2 veckor innan realase så man hinner testa lite samt fixa med leveranser etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Fast kommer dice hinna modifiera spelet tillräckligt med informationen från betan och sedan hinna komma ut med spelet efter 1 månad. Spelet måste ju vara slutgiltigt 1-2 veckor innan realase så man hinner testa lite samt fixa med leveranser etc.

Kommer förmodligen dag 1 patch om de inte skulle hinna ändra innan release.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Skrivet av BoofnBafn:

De största felen har nog fixats efter feedbacken dom fick under den långa alpha-perioden. Nu för tiden så brukar beta vara synonymt med demo så jag tror vi kan vänta oss ett relativt färdigt spel redo att visas för den stora massan. Sen så är det ju allmänt känt att vissa buggar kan vara långdragna och ta flertalet patcher efter release för att fixas.

TL;DR: BETA är i princip DEMO, många fel fixas även långt efter lansering.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

De största felen har nog fixats efter feedbacken dom fick under den långa alpha-perioden. Nu för tiden så brukar beta vara synonymt med demo så jag tror vi kan vänta oss ett relativt färdigt spel redo att visas för den stora massan. Sen så är det ju allmänt känt att vissa buggar kan vara långdragna och ta flertalet patcher efter release för att fixas.

TL;DR: BETA är i princip DEMO, många fel fixas även långt efter lansering.

Du tog orden ur min mun!
Dice har faktiskt gått ut och sagt att betan till stor del är till för att sälja fler spel.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

Du tog orden ur min mun!
Dice har faktiskt gått ut och sagt att betan till stor del är till för att sälja fler spel.

När har de sagt det?
http://www.vg247.com/2011/09/06/battlefield-3-beta-%E2%80%93-...

“Again, to the beta question, we are releasing the beta before the game and we are actually changing stuff based on that before we ship the game, even though you could argue that that’s very late close to the ship of the game, we will still have time to do, for instance, day one patches and changes to the Battlelog that will actually be game-changing.”

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Ehh, Ak 5:an har väl ingen direkt rekyl??? Funkade utmärkt att "meja" från axeln i stående sist jag sköt i alla fall. Ak 4:an däremot...

Visa signatur

be quiet! Dark Base 700 | Seasonic Focus+ 750W | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | Corsair Hydro H150i PRO | Palit GeForce RTX™ 2080 Ti GamingPro OC | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB | Samsung 970 EVO 500GB | Windows 10 Home| Synology Diskstation 918+, 2 x Seagate IronWolf 8 TB

Permalänk
Skrivet av micwen:

Ehh, Ak 5:an har väl ingen direkt rekyl??? Funkade utmärkt att "meja" från axeln i stående sist jag sköt i alla fall. Ak 4:an däremot...

Nu har inte jag skjutit en AK-5 eller någon automatkarbin alls för den delen men nog är väl precisionen sämre i verkligheten än i de flesta nyare spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuDis:

Helt rätt, det är nog många som har yttrat sig som inte tex har gjort lumpen.

En annan som har gjort lumpen, vet hur en AK5 el AK4 sparkar en i axeln när man trycker på avtryckaren. Som någon ovan skrev så med en KSP58 kan man ju försöka sätta 10 skott på 300m i en tavla, stående dessutom..... DET är nästan helt omöljigt man måste bursta ut kulorna.

om man sedan räknar in att man är andfådd efter lite fys träning med, så kan man istället lägga sig ner och gömma sig en stund tills man fått tillbaka andan.

Man kommer ju ihåg en del övningar som tex strid i bebyggelse (Urban warfare) som man kallar det "over there".. haha det var inte många kulor som satt i pappfigurerna

AK5 är riktigt jäkla pricksäker på upp till 300m om man ligger ner och kan krama av skotten så sitter dem där de ska.

Ofttopic:
Jag måste ju bestämt argumentera emot att en ak5 sparkar en i axeln? En ksp visst, men Ak5 nja? den anses ju som väldigt mild i rekylen. M16 känns som att skjuta med en leksak. Gjort lumpen,har jägar ex och har en bekant som äger ett par exotiska vapen så det behöver vi inte ta in i diskussionen

Ontopic:
Jag tycker inte spelet ska vara för realistiskt som någon skrev, bf2 vapnena var väldigt random i hur de uppförde sig. Man kunde ha en gubbe 1 meter framför sig och lägger ett mag i magen medans han vänder sig om och burstar en 3 ggr i knät.
Har inte lirat bc2 så har inget att komma med där.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

När har de sagt det?
http://www.vg247.com/2011/09/06/battlefield-3-beta-%E2%80%93-...

“Again, to the beta question, we are releasing the beta before the game and we are actually changing stuff based on that before we ship the game, even though you could argue that that’s very late close to the ship of the game, we will still have time to do, for instance, day one patches and changes to the Battlelog that will actually be game-changing.”

Har för mig att KMT sa det under en intervju...
Men ja självklart kommer det att göras vissa ändringar, dock lär ju inte alla komma direkt och vid release

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Jag tror att näst intill ingen av er som disskuterar hurvida vapnen agerar "rätt" eller "fel" har någon praktisk vapenerfarenhet. Vare sig på bana eller i en skarp strid. Så snälla, sitt inte och påstå vad som är rätt eller fel när ni inte har någon som helst koll

har ingen stor vapen erfarenhet men dom få vapen jag skjutit med har jag skjutit bättre med IRL än vad jag lyckas med i BF2.
men jag hoppas verkligen att BF3 ger alla vapen bättre pricksäkerhet än vad dom har i BF2 fast det ska självklart inte vara för OP.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

I bf2 var ju vapnen så pricksäkra så man misstänkte tt ngn råkat klämma vapnet i en haubits....hehe, en kompis till mig gjorde det, han vågade dock aldrig avfyra det sen eftersom det var böjt...lol

Permalänk
Medlem

Om man skall "träna" inför betan och det klara spelet är det badcompany2 eller BF2 eller Medal of honor tier 1 2010 ??? har alla 3 har ej spelat bf2 någonsin dock , suger som satan på bfbc2 dödas 2ggr för varje kill, nu installerade ja moh och redan direkt så går det rätt bra

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Min kommpis skicka ett sms. Om att han hade läst i pcgamer att bf3 inte skulle ha dedikerade server kan det vara sant?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Min kommpis skicka ett sms. Om att han hade läst i pcgamer att bf3 inte skulle ha detektiv sever kan det vara sant?

BF har aldrig haft detektiv servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

det är ju bra att man inte träffar hur bra som helst kanske fast det är ju löjligt hur kasst man siktar i BF2.
har haft spelat BF2 ganska mycket fast jag tycker inte det kan tävla mot moderna spel längre.
jag tycker inte att det finns något spel som riktigt lyckats med pricksäkerheten tycker jag faktist.
antingen skjuter man som en kratta eller så kan man springa och skjuta som om man stog still....
COD är ju ett exempel på det
om man alltid springer i cod så får man mycket bättre K/D än om man står still.

Jo du framför en del bra poänger, men håller dock inte med om att det är för svårt att träffa i bf2..
Håller med om att det är svårt jämfört med ex. cs eller cod, men kan man hantara sitt vapen så är de flesta väldigt effektiva. (Förutom vissa vapen som medvetet ska vara dåliga för att jämna ut nivån mellan olika klasser) med support,medic,sniper,assault:s vapen går det väldigt fort att döda med, även på långt håll.

@Dave88 Klart att den har viss rekyl, men självklart är den inte lika kraftig som en ksp 58 eller ett gevär. Sprejja 10 bulor på 5 meters håll är självklart inget problem, det är det inte ens för en ksp58 stående, men jag kan lova att du inte träffar mer än 10% av kulorna om du "sprejjar" med en ak5 på 150 meter. Stor anledning till det (om man jämför med de flesta dataspel) är att eldhastigheten på de flesta karbiner är MYCKET högre än vad de är i (vad jag vet) alla spel.

Om du nu är f.d. jägare känner du också till varför man tillämpar "jägarskott" (Skjutar alltid två bulor, altså två klick på avtryckaren, för skjutar man fler träffar man ingenting endå)

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Skrivet av Andyah:

Spelar du spelstilen Rush är det väl ganska uppenbart varför man inte ska ha prone. BFBC2 lider tillräckligt av sniperidioti. Prone skulle enbart uppmuntra dem att vara ännu mer värdelösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Spelar du spelstilen Rush är det väl ganska uppenbart varför man inte ska ha prone. BFBC2 lider tillräckligt av sniperidioti. Prone skulle enbart uppmuntra dem att vara ännu mer värdelösa.

Vad jag kan påminna mig ifrån BF2 så var snipers inte ett jätteproblem. Problemet var väl att prone utnyttjades vid närstrider.

Hoppas bara att spelarens position påverkar accuracy så att spridning minskar. Stående>Sittande>Liggande (Spridning utav skott)

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Min kommpis skicka ett sms. Om att han hade läst i pcgamer att bf3 inte skulle ha detektiv sever kan det vara sant?

Skrivet av Lullebulle:

BF3 "LA NOIRE" Edition :D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Jo du framför en del bra poänger, men håller dock inte med om att det är för svårt att träffa i bf2..
Håller med om att det är svårt jämfört med ex. cs eller cod, men kan man hantara sitt vapen så är de flesta väldigt effektiva. (Förutom vissa vapen som medvetet ska vara dåliga för att jämna ut nivån mellan olika klasser) med support,medic,sniper,assault:s vapen går det väldigt fort att döda med, även på långt håll.

@Dave88 Klart att den har viss rekyl, men självklart är den inte lika kraftig som en ksp 58 eller ett gevär. Sprejja 10 bulor på 5 meters håll är självklart inget problem, det är det inte ens för en ksp58 stående, men jag kan lova att du inte träffar mer än 10% av kulorna om du "sprejjar" med en ak5 på 150 meter. Stor anledning till det (om man jämför med de flesta dataspel) är att eldhastigheten på de flesta karbiner är MYCKET högre än vad de är i (vad jag vet) alla spel.

Om du nu är f.d. jägare känner du också till varför man tillämpar "jägarskott" (Skjutar alltid två bulor, altså två klick på avtryckaren, för skjutar man fler träffar man ingenting endå)

Är fortfarande jägare ;P men visst jag håller med dig. Men det jag menar på är som jag skrev lägger jag ett mag i magen på någon från 3 m, då ska han va död. Någon som sprayar på 150m kan ju knappast klaga på pricksäkerheten i bf2 om vi drar en jämförelse i bf2, avstånd ~100 m 2 killar, en kör sniper en kör m16. sniperskottet går rakt igenom huvudet utan att det händer något medans m16 duttar han ~3 skott och han dör. sniper gevär var ju väldigt orealistiskt i bf2 enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Dave88 skrev jägar ex, jag tror att han menar att han har gjort jägarexamen och inte gjorde lumpen som jägare. Tycker iaf att dom skall göra automatkarbinerna mindre pricksäkra, när jag körde alphan så försökte man alltid att göra "jägarskott" men det blev mest meningslöst när folk kunde spreja från några 100m utan problem.

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Skrivet av Lullebulle:

Vad tusan är detektiv server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Vad tusan är detektiv server?

det är en server som letar upp andra dedicated servers som försvunnit eller blivit kidnappade ;);)

OnT: någon som vet om det kommer finnas typ smoke/flashbangs eller liknande?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.