Headset eller hörlurar+mic, budget 5k?

Permalänk

Headset eller hörlurar+mic, budget 5k?

Tja, söker nu ett schyst headset som fungerar bra primärt till spelande men som även kan användas till musik och film. Micen bör vara bra. Jag har en budget på runt 5k. Det jag läst är väll mest att headsets inte är prisvärda när man kommer upp i priser och undrar då om jag bör köpa hörlurar+mic istället? Ska man lägga pengar på en förstärkare eller ljudkort? Har ni något ni rekommenderar så skriv gärna!

Permalänk
Permalänk

Tackar! Verkar ha fått riktigt bra recensioner, väntar tills på måndag innan jag lägger beställningen så om någon har några synpunkter om detta paket skriv, annars beställs förmodligen detta :).

edit: är det värt att lägga ut extra för detta headphone med det ljudkortet? http://www.inet.se/artikel/6308500/sennheiser-hd-650, ska tilläggas att jag sällan kan använda högtalare så vill slå på "stort", kan eventuellt gå upp lite i pris.

Permalänk
Medlem

med hd650 så behöver du nästan en dedikerad hörlursförstärkare även om stx har det så vette tusan om den klarar att driva dom fullt ut.
fast med extra high gain så ska du kunna lyssna med stx iaf

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Borde gå o driva Hd650 med ASUS STX, de hörlurarna har en impedans på 300ohm och STX kan enligt spec dra upp till 600ohm. Jag kör AH-D1100 som har en impedans på 32 ohm. Utan någon inställd gain brukar jag köra runt 10-15% volym, är aldrig uppe i 100%.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

whaat? jag kör typ på 40-50% på mina ath-m50s med 32ohm, om jag kör med high gain så brukar jag ligga på 20% :/

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

Hmm, har googlat men inte blivit mycket visare. Skulle detta fungera? Jag tänkte köpa hd 650 och ett Auzentech X-Fi Forte 7.1 ljudkort då det ska vara bättre till gaming (http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=766494) till att börja med, då jag primärt är ute efter att de ska fungera bra till spelande(vill höra vart motståndarna är osv) och senare när jag har pengar över köpa en extern hörlursförstärkare så jag kan använda dessa ordentligt till musik?