Permalänk
Medlem

Kommer nätagget palla?

Ny dator ska inköpas och jag har valt delar.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/889992/natagg

Har tänkt att klocka processorn efter nåt år, min fråga är dock: Är nätagget tillräckligt bra? Kommer den kunna strömförsörja denna dator och sedan med klockad processor? Kanske även blir inköp av en liten SSD i framtiden.

Permalänk
Medlem

Köp inte en CX serie til en spel dator. Så enkelt är det.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Okej, vad ska man köpa då?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Köp inte en CX serie til en spel dator. Så enkelt är det.

Vilken meningslös kommentar. Även om det är Corsairs billigaste serie så är dessa nätagg fortfarande bra. Dock bör det påpekas att dessa nätagg är specade till att leverara 600W vid enbart 30C tempratur. Går den upp till 40c, som är mer realistiskt särskilt vid spelande kommer den leverera betydligt mindre, snarare närmare 500W. Med det sagt, tror jag inte ditt system som du plockat ihop kommer få några problem. Börjar du stoppa i flera grafikkort och överklocka dock, så blir det nog problem.

Satsa då hellre på FSP, eller FractalDesign (som är FSP komponenter i grunden)

tex detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=813817

Det är väldigt prisvärda nätagg. Notera att FSP-agget jag länkade till är 80+ Gold vilket betyder att den leverar 88% effektivitet vid 100% belastning, vilket är grymt bra. Kort och gott, det är 600riktiga watt och inget annat.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

En sak till... Du ska nog tänka till en gång till innan du ger dig på att överklocka en 2500K med orginalkylaren...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | P8P67-M Pro| Intel Core i7 2600K| Corsair H60| Corsair 16GB Dominator 1600MHz| be Quiet 650 MW | XFX Radeon HD 5830 1GB GDDR5

Permalänk
Medlem

Tack! Datorpaketet blir dock lite för dyrt med ett sånt, men kanske man får stå ut med.

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Vilken meningslös kommentar. Även om det är Corsairs billigaste serie så är dessa nätagg fortfarande bra. Dock bör det påpekas att dessa nätagg är specade till att leverara 600W vid enbart 30C tempratur. Går den upp till 40c, som är mer realistiskt särskilt vid spelande kommer den leverera betydligt mindre, snarare närmare 500W. Med det sagt, tror jag inte ditt system som du plockat ihop kommer få några problem. Börjar du stoppa i flera grafikkort och överklocka dock, så blir det nog problem.

Satsa då hellre på FSP, eller FractalDesign (som är FSP komponenter i grunden)

tex detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=813817

Det är väldigt prisvärda nätagg. Notera att FSP-agget jag länkade till är 80+ Gold vilket betyder att den leverar 88% effektivitet vid 100% belastning, vilket är grymt bra. Kort och gott, det är 600riktiga watt och inget annat.

Tack för ditt svar! Jag vet inte så mycket om nätagg, men det låter ju rimligt. Vill helst inte lägga ut mer pengar på datorn än vad jag redan gjort, men om det krävs dyrare agg så får jag väl ta och köpa det.
Ska inte hålla på och pula med flera grafikkort, men somsagt, överklockning av processor kommer nog på fråga om 1-2 år. Kommer självklart byta kylare på prollen då också. Finns ingen chans att nätagget räcker då eller?

Skrivet av Mani01:

En sak till... Du ska nog tänka till en gång till innan du ger dig på att överklocka en 2500K med orginalkylaren...

Haha, ja självklart har jag tänkt byta fläkt på processorn när det blir dags att överklocka om nåt år. Men har inte råd att köpa det i dagsläget bara

Permalänk
Medlem

Om du inte ska ha flera grafikkort (vilket du kanske inte vet om nu, men sen kommer på att du vill ha sen, vilket hände mig) så håller nog det nätagget för det mesta. Men du kommer vara glad om 2 år att du la ner 300kr extra på ett bättre nätagg som du kan ha med dig till nästa uppgradering osv. Jag sitter t.ex. ganska mkt fast med mitt nätagg i signaturen. Blir inte mkt mer uppgraderingar än såhär utan att byta nätagg, vilket är ganska surt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm