Spela in vad som händer på skärmen

Permalänk
Inaktiv

Spela in vad som händer på skärmen

Tjena!

Jag undrar om det finns något gratis/lagligt program att ladda ner som man kan recorda vad man gör på skärmen?
Vill ha något som inte laggar.

Permalänk
Medlem

Om det finns någon gratis version av Camtasia Studio fungerar den utmärkt! Borde om inte annat finnas en 30 dagars provversion!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Menar du i spel eller i t.ex Windows?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinecraftZ:

Om det finns någon gratis version av Camtasia Studio fungerar den utmärkt! Borde om inte annat finnas en 30 dagars provversion!

Skrivet av gwanto:

Menar du i spel eller i t.ex Windows?

Tackar, ska kolla upp det!
Skulle helst vilja ha ett program som kan spela in både spel och bara windows

Permalänk
Medlem

Hej !har du win 7 så finns ju problemregisteraren,
spelar in o skapar en zip fil med html filer.
annars finns ju ett microsoft program :

http://www.microsoft.com/expression/products/Encoder4_Overvie...

//Goerana

Permalänk
Inaktiv

Har testat programmet Taksi nu, är bra förutom att det inte fungerar.....

Permalänk
Medlem

Har själv provat Fraps och CamStudio. Tycker fraps är bra. Fin bild möjligheten att ställa in hur många FPS inspelningen ska ha. Det negativa är att filerna blir okomprimerade och riktigt stora. Och låt säga att jag spelar WoW o har låsta 60fps. Så fort jag trycker på record dropar den till 40. CamStudio va riktigt usel bild.

Så hittar ni nåt med Fraps bild kvalite och som komprimerar bilden on the fly hojta till..

Ska testa 3 program imon...återkommer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredd_3:

Har själv provat Fraps och CamStudio. Tycker fraps är bra. Fin bild möjligheten att ställa in hur många FPS inspelningen ska ha. Det negativa är att filerna blir okomprimerade och riktigt stora. Och låt säga att jag spelar WoW o har låsta 60fps. Så fort jag trycker på record dropar den till 40. CamStudio va riktigt usel bild.

Så hittar ni nåt med Fraps bild kvalite och som komprimerar bilden on the fly hojta till..

Ska testa 3 program imon...återkommer

Funkade programmen fint?

Permalänk
Avstängd

CamTasia tycker jag är riktigt bra. Nackdelen är ju såklart att det inte är gratis.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon170340:

Ej tillåtet, tänk på att alla har lika rätt att synas. Att bumpa är att tränga sig före i kön. Alla inlägg ska vara meningsfulla och läsvärda.

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Msi afterburners video funktion funkar extremt bra och tycker att den faktiskt är bättre än fraps, så testa den och kolla vad du tycker;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Inaktiv

Testade MSi afterburner, fungerade väldigt bra. Dock hittade jag programmet Bandicam som kör med samma upplägg som Fraps, men med möjligheten att minska filstorleken.

Bandicam rekommenderar jag starkt!

Permalänk
Medlem

Fraps fungerar bra, men det tar rätt mycket på datorn :/

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

Debut Video Capture Software - Känns som ett klockrent program (för mig åtminstone), som även fungerar fint med vanlig webcam och mic. Är ingen expert på området så detta kanske inte håller enligt er

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)