skillnad mellan sennheiser mx400 och mx500

Permalänk

skillnad mellan sennheiser mx400 och mx500

Nu är det så att jag kanske sticker å köper ett par sennheiser lurar när studiebidraget kommer, och undrar då vad skillnaden är mellan dessa 2, förutom volymkontrollen, svar uppskattas.

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt lite skilda meningar om det, vissa påstår att lurarna är identiska medan andra säger att MX500 är lite bättre. Men den allmänna uppfattningen verkar ändå vara att skillnaden, om den finns, är ganska liten. Så skaffa de du vill ha beroende på ifall du vill ha volymkontrollen eller inte.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

tack för svaret.
Vet inte exakta priser men sennheisers egna priser är : mx400 189kr , mx500 255kr, eftersom jag inte har så stort behov av volymkontroll så kanske de blir 400:an om inget annat dyker upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarbrorGaffel
tack för svaret.
Vet inte exakta priser men sennheisers egna priser är : mx400 189kr , mx500 255kr, eftersom jag inte har så stort behov av volymkontroll så kanske de blir 400:an om inget annat dyker upp.

Du hittar MX500 på elgiganten för 195:-.
Jag har ett par sånna, tycker dom e halvhyfsade.
Dom glider ur öronen lätt, vilket är väldigt irriterande.

Om det är "hörsnäckor" du är ute efter så rekommenderar jag dig philips basswave på elgiganten för ungefär 165:-.
Dom sitter bättre i öronen än vad mx snäckorna gör.
Dock har dom ingen volymkontroll på sladden, men det klarar man sig utan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueWave

Om det är "hörsnäckor" du är ute efter så rekommenderar jag dig philips basswave på elgiganten för ungefär 165:-.
Dom sitter bättre i öronen än vad mx snäckorna gör.
Dock har dom ingen volymkontroll på sladden, men det klarar man sig utan.

De låter ju kalas, de är hörsnäckor jag är ute efter men basswave låter läskigt, låter inte bra alls , får se.........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarbrorGaffel

De låter ju kalas, de är hörsnäckor jag är ute efter men basswave låter läskigt, låter inte bra alls , får se.........

Hehe, dom låter nog värre än vad dom egentligen är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueWave

Inte om du använder överdragen som kommer med lurarna. För övrigt låter dom faktiskt bättre med såna överdrag, i synnerhet om man skaffar några lite tjockare än dom som man får med.

Visa signatur

Att spela är mänskligt