PC-Konsulten/Clevo, nån som äger en sådan ? rek på likvärdiga speldator önskas också.
Tjenare moss.
Har lite funderingar inför nästa Laptop inköp
Tittat runt en del o hamnat hos PC-Konsulten som bästa alternativ.
Självklart tittat på AW men det är et jävla prishopp för samma prestanda.
Så då har jag lite funderingar ang Clevo systemet.
Om man bestämmer sig för att ta en Clevo genom PC-Konsulten :
1. Hur är ljudnivån på datorn vid vanligt användande ?
Dvs, låter den som ett reaplan när man enbart surfar o fördriver tiden eller är den tyst som dagens datorer ?
2. Vilket chassi bör man välja ?
x768 el x2560, ser att 2560 innehaver en desktop CPU, men hur mycket förlust är det att köra en mobile CPU ?
x2560 verkar ha en jädrans massa fläktar på undersidan av datorn, dock sitter man med burken i knät o då är ju frågan om dom gör nån vidare nytta
o om inte en x768 är ett bättre alternativ.
O hur är dom storleksmässigt jämfört med varandra mon tro ?
3. Hur verkar kvaliten på datorn i sig själv ?
Har egentligen varit enormt sugen på en asus GR burk såsom 74'an, dock är ju grafikkortet klent i jämförelse med vad man får av en Clevo.
4. Har fått för mig att ett GTX580 är ett bättre alternativ än 6990. Är jag ute o cyklar eller är 580'n det bästa alternativet ute på marknaden just nu ?
5. Har nån provat en SLI uppsättning o hur är då ljudnivån på denna vid normalt användande ?
Vill helst ha en burk som inte låter som f vid surfning osv, att dom blåser på vid spelande är helt ok.
6. i7 eller i5 ? pengarna bortser vi ifrån.
vilken är mest prisvärd inom dom 2 olike segmenten pris/prestanda.
Finns det nåt annat bra alternativ till Clevo egentligen ?
Som sagt, tittat på AW's MX17 o det blir snabbt tio lakan extra för samma konfiguration o det veta fasen om det är värdt,el ?
Tacksam för svar o synpunkter.