Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Bästa platserna på Dreamhack?

Permalänk

Bästa platserna på Dreamhack?

Hejsan!
jag och en kompis har köpt biljetter till dreamhack, men vet inte riktigt var vi ska välja platser.
Det står mellan antingen B eller C-hallen, och just nu har vi platser i B-hallen...
Det jag funderar mest över är att om man sitter för långt fram i B-hallen är att man måste vrida av huvudet för att kunna se på skärmen? är det bättre att sitta lite mer i mitten? och finns det pelare någonstans som är ivägen?
Sen om ni har några andra tips om vad man kan ta med sig så uppskattar jag allt!!
Tack på förhand :>

Permalänk
Medlem

Hej, är erfaren Dh-are med 6 ggr (4 år, missade några).
Allt jag kan säga är att om man ska till DH måste man minst sitta i D-hallen en gång bara för uplevelsen Inget bra humor man har efter 3 dagar där, men det är ett måste.
Som sagt, B-hallen är ju D-hallen fast nedchillad, inte lika stor, inte lika hög musik osv. Skärmen ser man mer eller mindre från alla håll och kanter, finns inte en enda pelare någonstans alls i någon hall.
Sist till C-hallen, om det är som vanligt (utgår jag ifrån) så är det där den seriösa gamingen händer. mer eller mindre så är det ingen musik, mindre folk och allmänt bättre förhållanden för den seriöse.

Jag skulle starkt rekommendera D-hallen om det är er första gång, bara för att man måste
annars skulle jag säga att B-hallen är ett säkert kort, om ni inte överväger full seriös gaming.

Att ta med sig:
Förgreningssladd
Nätverkssladd (dock inte 10 m eller vad fan dom säger, max 5 och då har ni otur
Dator och tillbehör
Sovsäck för eventuellt sovande...
Dricka (rekommenderar vatten)
godis ofc
och så lite löst och dyrt som möjligt, jag lämnar alltid kvar allt mitt och jag har aldrig fått något stulet, men chansen finns ju.
Ett sista tips, lär känna någon granne så ni kan hjälpas till med allt möjligt skit, allt från att hämta billys till att vakta grejerna

Hoppas jag var till hjälp, o ha det gött på Dh :=)
kanske syns där ^^

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Mobo: ASUS Sabertooth P67 rev b-3 Processor: Intel Core i7 2600K Internminne: Corsair Vengence 1600MHz 8GB GPU: XFX Radeon HD 6990 CF PSU: Corsair AX 1200W 80+ GOLD CPU-Kylare: Corsair hydro Series H80 Lagring: SSD Force Series 120GB, 500GB WD Black

Permalänk

En fråga bara till spykel när är DH winter för få ny data till vintern och vill veta om jag hinner med det med

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk

Ah, vad roligt att höra från en erfaren människa!
vettefan om vi kommer orka D-hallen, tror jag kommer få damp på musiken efter 15 minuter :>
bra att man ser skärmen från alla håll iallafall, då behöver man inte oroa sig för det!

vatten, trodde folk drack häftigare saker än så.
mm, man kanske ses där! tack så mycket för svaret! :>

Permalänk
Skrivet av KrabbaRöd:

Ah, vad roligt att höra från en erfaren människa!
vettefan om vi kommer orka D-hallen, tror jag kommer få damp på musiken efter 15 minuter :>
bra att man ser skärmen från alla håll iallafall, då behöver man inte oroa sig för det!

vatten, trodde folk drack häftigare saker än så.
mm, man kanske ses där! tack så mycket för svaret! :>

Sitt i D-hallen, eller i värsta fall i B.
C är inte att tänka på om du inte skiter i vad allt vad kul heter och vill koncentrera dig på att vinna pengar på koreaner i starcraft i stället

Permalänk
Medlem

Säger bara gamla underbara tider jag har alltid varit i D -hallen då jag inte är jätte seriös när jag lirar, och händer mycket saker där
Sedan ett stort tips är att ha väldigt bra koll på era små saker som mobil, plånböker externa-hd och liknande det försvinner på 2 sekunder om man har otur.

Sedan när ni tar in era saker se alltid till att någon vaktar det ni tar in för när man lastar in och packar upp saker så försvinner allt möjligt även när ni skall hem sedan.
(Dom snodde min skärm första gången då jag lämnade sakerna obevakat)

(Tråkigt att alla kompisar är "Vuxna" så man inte har någon att åka med)

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Sitt i D-hallen, eller i värsta fall i B.
C är inte att tänka på om du inte skiter i vad allt vad kul heter och vill koncentrera dig på att vinna pengar på koreaner i starcraft i stället

hmm... eller få konstant migrän i tre dagar...

Skrivet av Stark.Jr:

Säger bara gamla underbara tider jag har alltid varit i D -hallen då jag inte är jätte seriös när jag lirar, och händer mycket saker där
Sedan ett stort tips är att ha väldigt bra koll på era små saker som mobil, plånböker externa-hd och liknande det försvinner på 2 sekunder om man har otur.

Sedan när ni tar in era saker se alltid till att någon vaktar det ni tar in för när man lastar in och packar upp saker så försvinner allt möjligt även när ni skall hem sedan.
(Dom snodde min skärm första gången då jag lämnade sakerna obevakat)

(Tråkigt att alla kompisar är "Vuxna" så man inte har någon att åka med)

//S.Jr

aah :> jaa vi vill spela en hel del och titta på matcher så då kanske B-hallen är bäst :>
säkerhet har jag alltid varit noga med så jag hoppas att jag inte slarvar bort något :x

snodde din skärm? fan vad svårt/osmidigt att sno en sån stor sak :x förstår inte varför folk ska sno saker, jävla onödigt

du får skaffa nya kompisar/åka dit och skaffa nya..

Permalänk
Medlem

Jag satt i C-hallen i vintras och planerar att göra det igen!
Man har nära till allt och det är go stämning. Dock är vi några stycken som sitter. Inte dör att vi är det minsta seriösa men gött endå.
BAra min åsikt. Tex så är det en öppen port in till D-hallen så det tar ju ingen tid att gå dit samtidigt som man slipper den liiite för höga musiken därifrån

Permalänk
Medlem

Jag har suttit i A och B. Tycker personligen att D-hallen är alldeles för stökig och allmänt irriterande. B var i princip perfekt.

Permalänk
Medlem

Ska man ändå till dh är det lika bra att vara där ordentlig imo. Alltså d-hallen B-hallen är väl ok, men inte samma känsla. Allt händer liksom i rummet brevid. Och c-hallen är väl inte att tänka på om man inte vill spela seriöst och ha tyst så att man kan koncentrera sig. Och i så fall kan man väl lika gärna arrangera att lan hemma? Jag betalar inte 900 kr för att stänga mig ute från allt kul Dock så kan säkert b-hallen vara bra om man vill ta det lungt lite, men ska man åka dit kan man väl lika gärna ta emot allt som det bjuds på. Och det är ju faktiskt tillåtet att sova också

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Har bara en snabbfråga till er DH "pro"s
Hur ofta händer det att folk snor en hela dator eller skärm som står på bordet?
Jag menar, låt säga att man är själv där och måste dra på toa eller ut och röka or whatever, händer det att folk går till ett bord och bara sliter med sig en dator/skärm/tangentbord?

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Ska man ändå till dh är det lika bra att vara där ordentlig imo. Alltså d-hallen B-hallen är väl ok, men inte samma känsla. Allt händer liksom i rummet brevid. Och c-hallen är väl inte att tänka på om man inte vill spela seriöst och ha tyst så att man kan koncentrera sig. Och i så fall kan man väl lika gärna arrangera att lan hemma? Jag betalar inte 900 kr för att stänga mig ute från allt kul Dock så kan säkert b-hallen vara bra om man vill ta det lungt lite, men ska man åka dit kan man väl lika gärna ta emot allt som det bjuds på. Och det är ju faktiskt tillåtet att sova också

Tillåtet att sova, o så kunde man inte de för att man satt i D-hallen
Ne men det kan säkert vara kul att sitta di D med men då får man ta med madrass och sova i sovsalen/ ha extremt bra öronproppar

Skrivet av evil1:

Har bara en snabbfråga till er DH "pro"s
Hur ofta händer det att folk snor en hela dator eller skärm som står på bordet?
Jag menar, låt säga att man är själv där och måste dra på toa eller ut och röka or whatever, händer det att folk går till ett bord och bara sliter med sig en dator/skärm/tangentbord?

Inte vanligt skulle jag säga, de runtom brukar ju ha lite koll på vem som sitter vart och inte så många som går iväg med en dator bara sådär mitt under eventet.
Vanligare med tex headsets som ofta ligger lättillgängligt att ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Inte vanligt skulle jag säga, de runtom brukar ju ha lite koll på vem som sitter vart och inte så många som går iväg med en dator bara sådär mitt under eventet.
Vanligare med tex headsets som ofta ligger lättillgängligt att ta.

Ah tack för det
Jo fattar ifall folk tar headsets och möss typ, men bra då kanske man inte nojjar för mycket att förlora datorn
Headset och möss och sånt kan man ju klammra fast med kattstrypare på nå fiffigt sätt!

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk

Respons

Angående att sova rekommenderar jag att ha bra hörlurar.
Spela vad som enligt dig är behaglig musik på en sån nivå att du stänger ute det mesta övriga ljudet så somnar man fint, tillslut...
(Om man nu inte tar med maddrass som föregående skribent nämnde.

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Medlem

Dh winter är 24-27 november så jag skulle säga ja till att du hinner bygga ihop din dator
Om du inte ska köra hd 6990 cf elle ngt sånt ^^

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Mobo: ASUS Sabertooth P67 rev b-3 Processor: Intel Core i7 2600K Internminne: Corsair Vengence 1600MHz 8GB GPU: XFX Radeon HD 6990 CF PSU: Corsair AX 1200W 80+ GOLD CPU-Kylare: Corsair hydro Series H80 Lagring: SSD Force Series 120GB, 500GB WD Black

Permalänk
Medlem

Visst dricker folk "coolare" saker men det är dom som somnar också ^^
har dygnat 3 st Dh's på enbart vatten och bra mat mycket bättre upplevelse och man är inte alls trött efter om man gör rätt ^^
om du har mer frågor är det bara att skriva, tur du har som har fått så mycket svar, la ut en post idag angående vattenkylning på min nya burk till Dh, inga svar än så länge

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sam sagt. C-hallen för seriöst spelande. D-hallen är där allt händer. B-hallen är mitt i mellan. Så jag tycker du ska ta B-hallen. Nära till sovsalen. En trappa ner till lobby syd och in/utgången under eventet. Nära till expon och Dreamstore samt bankomaten som brukar stå innan gången till sovsalen i B-hallen.

Så tycker jag som DH crew i nu 7 år.

Men som en del säger så måste man setat i D-hallen en gång iaf.

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 7800X3D - ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC - ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI Moderkort - Phanteks Glacier One 360M25 - Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB - 2xKingston NV3 SSD 2TB - Corsair RMe Series RM850e PSU
--------------------------------------------------------------------------------------
AMD® Ryzen 7 1700 - Asus TUF Gaming Radeon RX 5800 XT - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Tillåtet att sova, o så kunde man inte de för att man satt i D-hallen
Ne men det kan säkert vara kul att sitta di D med men då får man ta med madrass och sova i sovsalen/ ha extremt bra öronproppar

Är det tillåtet att sova i B? Det är inte det i D i alla fall så sovsalen blir det nog ändå om man inte vill bli väckt av personal varannan timma Det är ju inte förbjudet att lämna sin plats och gå och titta sig runt lite heller

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av VEmpire:

Sam sagt. A-hallen för seriöst spelande. D-hallen är där allt händer. B-hallen är mitt i mellan. Så jag tycker du ska ta B-hallen. Nära till sovsalen. En trappa ner till lobby syd och in/utgången under eventet. Nära till expon och Dreamstore samt bankomaten som brukar stå innan gången till sovsalen i B-hallen.

Så tycker jag som DH crew i nu 7 år.

Men som en del säger så måste man setat i D-hallen en gång iaf.

A-hallen? vad jag vet så finns bara tre hallar tillgängliga och det är c, d och b

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

A-hallen? vad jag vet så finns bara tre hallar tillgängliga och det är c, d och b

Förlåt. My bad. Jag menar så klart C-hallen isf A.

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 7800X3D - ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC - ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI Moderkort - Phanteks Glacier One 360M25 - Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB - 2xKingston NV3 SSD 2TB - Corsair RMe Series RM850e PSU
--------------------------------------------------------------------------------------
AMD® Ryzen 7 1700 - Asus TUF Gaming Radeon RX 5800 XT - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på elmia som elektriker så har byggt den där mässan några gånger... Som dom flesta säger d hallen är nog roligast men sen är det helt klart b hallen.. och pelare är inte i vägen...
A hallen brukar vara tillgänglig som antingen tävlings hall eller sovsal..

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Är det tillåtet att sova i B? Det är inte det i D i alla fall så sovsalen blir det nog ändå om man inte vill bli väckt av personal varannan timma Det är ju inte förbjudet att lämna sin plats och gå och titta sig runt lite heller

Det är inte tillåtet att sova någonstans förutom på bestämda platser, men om man dock är lite smart och sätter på en film och använder hörlurar och chillar i stolen eller på bordet (INTE GOLVET) så räknas det som man kollar på filmen och därför utgör man ingen sk "brandfara" :=D
//erfaren Dh'are

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

h

aah :> jaa vi vill spela en hel del och titta på matcher så då kanske B-hallen är bäst :>
säkerhet har jag alltid varit noga med så jag hoppas att jag inte slarvar bort något :x

snodde din skärm? fan vad svårt/osmidigt att sno en sån stor sak :x förstår inte varför folk ska sno saker, jävla onödigt

du får skaffa nya kompisar/åka dit och skaffa nya..

Jo lite nya polare hade inte suttit fel som man kan lana någon gång om året och dra till Dh med, men problemet är att folk runt 20år skall ju ofta vissa sig "vuxna" och då ingår inte data-spel och lana tyvärr men har funderat på att kanske söka till att få jobba på DH för tror det hade passat mig haha
men om det är några 20åringar som skall ditt som gillar att lira lite olika spel, tanka och slöa lite så är det ju bara att skicka mig ett pm

//S.Jr

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W

Permalänk
Medlem

Nu när man ändå frågat allt annat i den här tråden, ifall man skulle vara sugen på att nån gång jobba på DH, hur går man tillväga?
Då kan det vara vad som helst, typ flytta i ordning, som vakt, som hjälpassistent eller ja vad som helst.
Vars ska man höra av sig då?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av spykel:

Dh winter är 24-27 november så jag skulle säga ja till att du hinner bygga ihop din dator
Om du inte ska köra hd 6990 cf elle ngt sånt ^^

Tackar då får det bli DH 2012 istället har sett till att päronen hjälper mig med cash till datan haha jorå 6990 skulle va nått lite för högljutt och som en bastu i chassit

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil1:

Nu när man ändå frågat allt annat i den här tråden, ifall man skulle vara sugen på att nån gång jobba på DH, hur går man tillväga?
Då kan det vara vad som helst, typ flytta i ordning, som vakt, som hjälpassistent eller ja vad som helst.
Vars ska man höra av sig då?

Om du inte har kontakter inom som kan fixxa det lite enkelt får du gå genom crew's hemdisa, https://crew.dreamhack.se/

Visa signatur

Permalänk

oj, vad massa svar man fick
har fortfarande en fundering, hur gör ni med stolar? andvänder ni dom som finns där eller tar ni med er något? såg några bilder på folk som köpt sånnadär ihopfällbara campingstolar som dom andvänt... är det bra grejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

oj, vad massa svar man fick
har fortfarande en fundering, hur gör ni med stolar? andvänder ni dom som finns där eller tar ni med er något? såg några bilder på folk som köpt sånnadär ihopfällbara campingstolar som dom andvänt... är det bra grejer?

Dom finns där från första början, så ingen stol behövs sedan rekommenderar jag dig att ta med typ två kuddar en att sitta på och en för ryggen om du skall ha campingstolarna

//S.Jr

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Stark.Jr:

Dom finns där från första början, så ingen stol behövs sedan rekommenderar jag dig att ta med typ två kuddar en att sitta på och en för ryggen om du skall ha campingstolarna

//S.Jr

aha, ok hur är "originalstolarna" då? purknar ryggen ihop helt efter 1-2 dagar? :>

Permalänk
Medlem

Satt i D-Hallen förra winter. 5-6 rader från scenen. Älskar upplevelsen. Vill man sova så gör man det i sovsallen nuff said, och musiken är inte SÅ hög att man direkt stör sig på den.

Detta året blev det D9.. också rätt nära scenen. ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -