Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dskjono:

jamen frågan är hur dom ska hinna klart allt på en månad. Battelog krånglar hela tiden för mig, har avinstallerat skiten.

Nu menade jag själva spelet mer än battlelog, och jag tror att dom kan fixa mycket på en månad.

Visa signatur

Meow

Permalänk

En lite försiktig förfrågan om någon vänlig själ har en liten nyckel över? Skulle vara trevligt att spela i kväll!

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/5fa7c8b3_bf3%202011-09-28%2...

En av mina roligare rundor, shit trodde aldrig vi skulle lyckas vinna. Kändes som jag höll bombplatserna själv ganska ofta. De han komma till stage 3, a var bombad och b kvar. Körde p2000 som engineer (hade precis börjat klassen). Gillar de vapnet skarpt, speciellt när man har extendet mag. Grymt i stage 2+3.

Håller med dig det vapnet e fint nere i tunnlarna har ej extended mags till den än men det vor nice för det är ju inte många kulor i magget

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Mitt system drar iaf ca 4 gb ram när jag kör, hur ser de ut för resten? Kör på high, men måste nog dra ner för jag ligger bara runt 50 fps ;p

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Håller med dig det vapnet e fint nere i tunnlarna har ej extended mags till den än men det vor nice för det är ju inte många kulor i magget

Jo, de är en jäkla skillnad faktiskt. Men jag laddar om automatiskt fast jag har typ 30 kulor i magasinet just pga de bara var 21 som max förut.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

En snabb fråga, börjar Open beta nu efter 00:00 eller blir det senare imorrn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkz:

Är det bara för mig granaterna fastnar i buskarna?

haha nej ja har granaterat mig själv ett antal ggr tycker det är fel de där jävla löven skall stoppa en handgranat så lätt tycke för övriogt handgranaterna känns som riktiga i detta, inte som frigolit bollar i bfbc2 och inte järndankar man sylar 60meter i blops , skulle dock vilja ha dom längre :/ även mina c4 throws är väl omkring 1-1.50meter

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av Rillepille:

En snabb fråga, börjar Open beta nu efter 00:00 eller blir det senare imorrn?

15:00 imorgon enligt källa på forumet. Det är bara den plågsammaste korta väntan kvar nu.

Visa signatur

Styrketränande nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

En snabb fråga, börjar Open beta nu efter 00:00 eller blir det senare imorrn?

ryktas om 14.00 imorrn

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av The Becoming:

15:00 imorgon enligt källa på forumet. Det är bara den plågsammaste korta väntan kvar nu.

Ahh okej jag som hoppades kunna spela lite inatt, iaf få installera det ;/

Permalänk
Medlem

JAG SÄGER BARA CASPIAN BORDER, helt galet mäktigt!!!!

Permalänk
Medlem

Nu, när ni har spelat 48 timmar extra (som jag skulle ha gjort men FICk det aldrig), vad är ert första intryck på spelet? Ni behöver inte skriva med alla buggar och sådant, menar mer hur tyckte ni det såg ut det första ni spelade, hur kändes det att gå omkring osv... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Nu, när ni har spelat 48 timmar extra (som jag skulle ha gjort men FICk det aldrig), vad är ert första intryck på spelet? Ni behöver inte skriva med alla buggar och sådant, menar mer hur tyckte ni det såg ut det första ni spelade, hur kändes det att gå omkring osv... ?

Jag har även spelat alphan och jag tycker spelet är riktigt bra. Har inte spelat bf2 innan egentligen utan mest bc2 samt alla cod's. Tycker spelet är riktigt bra gjort och för mig (kanske inte så kräsen som de flesta) är grafiken riktigt bra.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Ingen som kan hjälpa mig?

Spelet startar inte upp, står endast "joining server" hela tiden....

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Jag har även spelat alphan och jag tycker spelet är riktigt bra. Har inte spelat bf2 innan egentligen utan mest bc2 samt alla cod's. Tycker spelet är riktigt bra gjort och för mig (kanske inte så kräsen som de flesta) är grafiken riktigt bra.

Okej glatt att höra! Grafiken är ju alltid lite roligt att ha men det är gameplayet som är hjärtat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Ingen som kan hjälpa mig?

Spelet startar inte upp, står endast "joining server" hela tiden....

Starta om datorn, installera om pluginet är första sakerna du bör testa iaf. Sedan så testa att joina någon med minst 15 platser så de inte är något sådant.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av basseofc:

Nu, när ni har spelat 48 timmar extra (som jag skulle ha gjort men FICk det aldrig), vad är ert första intryck på spelet? Ni behöver inte skriva med alla buggar och sådant, menar mer hur tyckte ni det såg ut det första ni spelade, hur kändes det att gå omkring osv... ?

Är inget stort fan av serien men det känns än så länge helt OK för att bara BF imo, personligen har jag lite svårt för motorn som känns lite seg även när man har >120 fps, men tycker den känns mindre seg än motorn i BC2/MOH.

Tycker de skulle struntat i battlelog och istället kört på något mer beprövat system och lagt mer fokus på att göra spelet så bra som möjligt istället. Allt kan hända till releasen om drygt en månad men i nuläget känns det snudd på otroligt att de ska hinna fixa allt till en färdig produkt till dess.

Kommer nog köpa det iaf

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hoppas du skrivi på dice forum på deras bugg avdelning om den saken så dom får reda på det.

Har du någon länk?

Visa signatur

NZXT Phantom Svart | NZXT HALE90 850W 80+ Gold | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II SLI

Microsoft Sidewinder X4 | Mionox Naos 5000 | Razer Tiamat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Ingen som kan hjälpa mig?

Spelet startar inte upp, står endast "joining server" hela tiden....

Använd inte quick match den har aldrig funkat för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Är inget stort fan av serien men det känns än så länge helt OK för att bara BF imo, personligen har jag lite svårt för motorn som känns lite seg även när man har >120 fps, men tycker den känns mindre seg än motorn i BC2/MOH.
Tycker de skulle struntat i battlelog och istället kört på något mer beprövat system och lagt mer fokus på att göra spelet så bra som möjligt istället. Allt kan hända till releasen om drygt en månad men i nuläget känns det snudd på otroligt att de ska hinna fixa allt till en färdig produkt till dess.

Okej, vi får hoppas på att de är riktigt snabba på att fixa produkten tills dess. Skönt ändå att du tycker det är helt ok (fast du tycker det är lite segt)

Permalänk
Medlem

Nu var det slut på det roliga.. RIP Caspian Border

Permalänk
Medlem

Har någon mer än jag råkat ut för att tanken slår en flip och fastnar i marken på caspian?
En gång satt den fast och snurrade typ 10 varv

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

För de som testat betan, hur tror ni min rigg i signaturen kommer klara bf3 @ ultra @ 1680x1050?

/Chili

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Medlem
Skrivet av chiliboy:

För de som testat betan, hur tror ni min rigg i signaturen kommer klara bf3 @ ultra @ 1680x1050?

/Chili

bra

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Nya Caspian border passet ska tydligen vara Appletini

Visa signatur

i7 860 @ 4 GHz | Corsair H70 | Corsair AX850 | Corsair Dominator 4GB 1600Mhz | ASUS P7P55D-E PRO | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 2-way SLI | 128 GB KINGSTON SNV425S2 | 2 x 500GB Western Digital. | Fractal Define XL

Permalänk
Medlem

Vad är HBAO?

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Har Crysis 2 32-spelars multiplayer där ALLT går att ta sönder, samt tanks/jets/helikoptrar som hårdvaran måste ta hänsyn till? Visst skulle DICE kunna köra 100% på grafiken i x360 i stället så kan ni spela med 1 vapen per klass och inga fordon eller destruction.

Battlefield har 24 spelare till xbox?

Nu nämnde jag ju bara hur själva spelet såg ut, inte hur mycket förödelse jag kan skapa?

Permalänk
Skrivet av Kresimir:

Vad är HBAO?

Ta en titt här http://www.yougamers.com/forum/showthread.php?t=124384 så ser du vad det gör.

Visa signatur

i7 860 @ 4 GHz | Corsair H70 | Corsair AX850 | Corsair Dominator 4GB 1600Mhz | ASUS P7P55D-E PRO | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC 2-way SLI | 128 GB KINGSTON SNV425S2 | 2 x 500GB Western Digital. | Fractal Define XL

Permalänk
Medlem

någon som har en nyckel över?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kresimir:

Vad är HBAO?

Samma som det är i BC2 googla.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|