Behöver lite tips och råd.
God Morgon allihopa!
Det är dags för mig att köpa en ny gaming laptop, och jag har några funderingar på saker och ting och jag skulle bli väldigt tacksam för alla synpunkter.
Till att börja med vill jag säga:
- Prestanda väger rätt så tungt i valet av laptop.
- Den kommer sitta hemma hos mig största delen av tiden, så vikten spelar ingen större roll.
- Hade tänkt att den får kosta mellan 18-25,000 SEK, nån tusenlapp över är inte hela världen.
- Den får gärna se snygg ut med som sagt prestanda är det jag värdesätter mest.
Krav som laptopen minst ska uppfylla:
- Starcraft II - Max Grafik
- Battlefield 3 - High, kommer spelas på 1440x990 alternativt 1920x1080 medium-high [STÖRST PRIORITET]
- Diablo 3 - High
- Modern Warfare 3 - High
Den laptop jag har kikat på nu finns här:
http://kobaltcomputers.co.uk/g970x_overview.html
Hade tänkt mig den med:
i7 Quad Core HT 3.2GHz 8MB Cache
8GB Corsair DDR3 1333MHz CAS9 2x 4GB
64GB Crucial® RealSSD M4 - 415MB/sec R / 95MB/sec W
500GB Western Digital 7,200rpm with 16MB Cache
Och sen till det svåra beslutet:
NVIDIA® GeForce® GTX 580M 2GB GDDR5
eller
2x NVIDIA® GeForce® GTX 580M 2GB GDDR5 (Är detta SLI?)
Min kunskap om hårdvara är lite begränsad men jag tror att med detta så skulle detta klara mina mål. Frågan är om det är värt att skaffa 2st GTX 580M eller räcker det med 1? Jag har en bekant som spelar BF3 betan på GTX 560M och han säger att det flyter på riktigt fint på Medium-High.
Jag är inte akut behov av en ny dator, så det kan (helst inte) vänta till efter BF3 släppts, men jag vill ju helst ha den före.
Anledningen till att jag vill ha en laptop är för att jag har inte plats för en stationär, så inga kommentarer som "För dom pengarna kan du skaffa en grym stationär" etc etc Tack!