Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Visst, spelet är fortfarande i betastadiet, men tycker fortfarande att det är riktigt kul! Tycker om alla små effekter de lagt till, som när man är på väg att vinna/förlora, så spelas en passande musik i bakgrunden. Stämningsfullt!

Tycker även om att de lagt till att man får poäng för supression osv. Det gör ju att en KSP-skytt nu spelar en större roll än tidigare, speciellt med supression-perken som gör det än mer intressant. Detta spel ska garanterat köpas!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Har märkt att oavsett hur man spelar hamnar ens spel på wins i battlelog.

Jo men kolla hans win/loss ratio 21.0 jag har ca 1.25 kan säga att han rusha på öppna fält och fick typ 5-6 pers per mag när han spraya

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Hej igen Tobblish,

Skrivet av Mimematis:

Det är bara att den väntar på svar från dig, kan vara brandvägg.
Kryssa i Europe och tryck på "ping" i server browsen så ska du nog hitta ett par server under 60ping

Tack för svar!
Hmmm, kör Win7 med vanilla FW och kan väl inte säga att jag kan något om den, eller gjort något i den.
Nåväl då vet jag vad jag gör ikväll

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Jo men kolla hans win/loss ratio 21.0 jag har ca 1.25 kan säga att han rusha på öppna fält och fick typ 5-6 pers per mag när han spraya

Kan ej komma åt Battlelog där jag är nu, men det låter ju helt klart suspekt. Rapportera spelaren?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Kan ej komma åt Battlelog där jag är nu, men det låter ju helt klart suspekt. Rapportera spelaren?

Som sagt detta ser rätt suspekt ut. Jag har maxat 500score/min när det gick verkligen super bra han har över 2000.

Unishred
Kill - 1658
Deaths - 293
K/D Ratio - 5.659
Score/Min - 2433

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Unishred

• Kill - 1658

• Deaths - 293

• K/D Ratio - 5.659

• Score/Min - 2433

Han stötte vi på igår shit antagligen bäst i världen eller fuskar ;> 21.0 i Win/loss och han hade allt 40+ kills och aldrig över 5 deaths han campade inte utan rushade runt med UMP och fick alla som var i närheten av honom.

EDIT: Hittade honom på ett hacker forum där han skrev lite fusk till AVP. Tycker han är lite suspekt.

hehe jo en solklar fuskare ^^

Var inte helt omöjligt för mig att nå 30 - 0 nämligen i Alphan så vet att det inte behöver vara fusk

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonPulpito:

Wow, hela 27 kilobyte per sekund? Du menade 27 megabyte per sekund va? Annars sitter du och trolololololar eller har nyligen uppgraderat från 56k

27 kbit/sec står det :]

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

eller så kan man bara använda chrome och trycka ctrl-shift-s och sen skriva

launcher.verifyPassword = function(game, gameServerGuid, plaintextPassword, callback) { callback(true); }

och sen lämna passwordet blankt på servrarna så kommer man in ändå om det inte är fullt

Är exakt det pluginet gör.

Permalänk
Medlem

Här är lite gameplay från mig. Med GTX 560 Ti och i5 2500k.
Ignorera att vi pratar om ni finner det störande! xD
http://www.youtube.com/watch?v=QRU6AwPIdDo

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sozz:

Har du nvidia bf3 drivrutinen? isf så är det den, du får nergradera till 280.27 drivrutinen för att få det att sluta lagga

Nej sitter med ett ATI kort, senaste drivrutinerna, testat tidigare också, men samma sak.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

"Defenda bomben"

Du det här är inte CS detta!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig mest på är att om man kommer i combat och du lägger dig ner samtidigt som du blir beskjuten så dör man direkt. Då man är van att dropshotta från mw2 så är detta enormt störigt

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Inaktiv

Varför måste man hålla inne höger musknapp för att ha kvar siktet?
Sjukt segt. Kör ni med script då för att lösa detta lr

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Kolla Gameplay settings

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jag föreslår att du tar en titt i Options innan du börjar whina på internetforum.

Annars måste jag säga att jag är imponerad av hur väloptimerat det är. Jag förväntade mig att min hårdvara inte skulle kunna hänga med överhuvudtaget, men det flyter på riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Enkel inställning i options. Toggle zoom.

edit: tre inlägg under samma minut.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

*Lyssnar på dialekten* - * kollar på "Plats" på Sweclockers* - Jajjamen, Göteborg! Som jag misstänkte.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Är rätt säker på att jag såg någon inställning för detta i spelet. Någon toggle aim sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

"Defenda bomben"

Du det här är inte CS detta!

Jag är van vid Conquest på BF2 okej?
Rush är inte riktigt min grej!! xD

EDIT: Försvara mCom stationen som lagrar superhemlig information och även är placerad mitt i tunnelbanan för där är den säker! Den ska vi försvara!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doodle:

Enkel inställning i options. Toggle zoom.

edit: tre inlägg under samma minut.

Tack för ditt enkla svar, bästa svaret.

Hade missat det, vad bra då att det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

*Lyssnar på dialekten* - * kollar på "Plats" på Sweclockers* - Jajjamen, Göteborg! Som jag misstänkte.

Haha va?
Ja jag är från göteborg! xD Men var märkte du det? Fattade inte den delen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Det är vapenrenas karaktär som skiljer sig från BC2. SMG i BC2 (UMP45) kunde skjuta och döda över hela banans längd... Det känns nu som att AK74 inte fungerar bra i Close combat och vise versa med SMG med avstånd.
Inget vapen är det bästa utan det är läget som avgör mest vilket vapen som är bäst och det är jävligt nice. Man kör nu med olika vapen efter varje spawn och kart del. BF3 kommer nog hålla längre med den dynamiken än med BC2 "samma vapen hela tiden metod".

Dock så verkar stinger vara riktigt effektiv även mot flygplan. Någon som spelat Caspin Border och använt Stingern?

Håller med dig till fullo! Har faktiskt testat stingern och den var riktigt bra men missade även något skott.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag hade lite problem med origin första gången jag startade det... men sen funka det perfekt... älskar bf3!!!! flyter bra me min dator @ high me några på ultra...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Visst, spelet är fortfarande i betastadiet, men tycker fortfarande att det är riktigt kul! Tycker om alla små effekter de lagt till, som när man är på väg att vinna/förlora, så spelas en passande musik i bakgrunden. Stämningsfullt!

Tycker även om att de lagt till att man får poäng för supression osv. Det gör ju att en KSP-skytt nu spelar en större roll än tidigare, speciellt med supression-perken som gör det än mer intressant. Detta spel ska garanterat köpas!

Jag kör i princip bara support klassen och jag har fått ganska bra med poäng för detta. Gillar också de starkt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

BTW! Bästa inställningen in the history of settings! Man får välja vilken skärm som fullscreen ska går till!!

Spelar på plasman men måste i alla andra spel byta primär skärm innan jag startar spelet.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Antar du spelat Metro och inte Caspian.

Sen har vi inte ens fått se spelet maxat ännu, dom hösta texturerna etc finns inte i Betan.

(Du kommer möda Snipers, som CAMPAR OJ!)

Jodå, det är bara 3D som återstår

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har spelat nu Battlefield i ett par timmar men fick först ett error att jag måste logga ut och in igen för att min speltid har gått ut sen när jag gjorde det så fick jag error code 1 när jag klicka på "quick match" kan någon förklara detta?

Permalänk
Medlem

är det någon här som bara tar sig till "joining server" men tar sig inget längre? Så är det för mig nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Som sagt detta ser rätt suspekt ut. Jag har maxat 500score/min när det gick verkligen super bra han har över 2000.

Unishred
Kill - 1658
Deaths - 293
K/D Ratio - 5.659
Score/Min - 2433

Håller med solklart fusk å han e inte ensam tyvärr, men vad kan man vänta sig egentligen dom som gör fusk kommer alltid att ligga 3steg före..........

Permalänk

Hoppas de fixar squadsysemet. Tänker inte nöja mig med att tvingas spela med några äckliga, retaderade pubbie svins squad vid release. Dom kommer inte äns fatta vad "Magasin, täck mig" betyder... Folk fattar inte det nu iaf.

Skickades från m.sweclockers.com