570 SLI bara ena grafikkortet hittas?

Permalänk
Medlem

570 SLI bara ena grafikkortet hittas?

Jag har precis byggt ihop min nya dator med följande delar:

ASUS Maximus IV GENE-Z (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637603)
Corsair HX 1050W PSU
i7-2600K
Windows 7 64bit
2xPNY geforce 570 GTX

problemet jag har är att datorn bara hittar grafikkortet som sitter i main slotten på moderkortet (jag har prövat att byta plats på grafikkortena så båda funkar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jochirin:

Corsair HX 1050W PSU
i7-2600K
Windows 7 64bit
2xPNY geforce 570 GTX

problemet jag har är att datorn bara hittar grafikkortet som sitter i main slotten på moderkortet (jag har prövat att byta plats på grafikkortena så båda funkar)

Har du kopplat ihop dom med SLI-bryggan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kujanpaa:

Har du kopplat ihop dom med SLI-bryggan?

ja det har jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jochirin:

Corsair HX 1050W PSU
i7-2600K
Windows 7 64bit
2xPNY geforce 570 GTX

Det var så för mig med fast med GTX 580 SLI. Jag ominstallerade drivrutinerna så funkade det

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Det var så för mig med fast med GTX 580 SLI. Jag ominstallerade drivrutinerna så funkade det

verkar tyvärr inte ha någon effekt...

Permalänk
Medlem

finns det något sätt att kontrollera att slott numer två funkar på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Bara ett kort syns i enhetshanteraren alltså? Så hade jag med innan jag kom på att asus korten verkar väldigt känsliga och jag fick se till att ha msi kortet i undre porten och gigabyte i översta.. då funkade det av någon okänd anledning. Enda med det tipset verkar vara att du redan testat switcha plats på kortet så då.. vettefasiken vad nästa steg blir att testa med.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jochirin:

finns det något sätt att kontrollera att slott numer två funkar på moderkortet?

Det du kan göra är att ta bort ett av korten och köra det kvarstående kortet i slot nummer 2. Fungerar det då vet du att den slotten fungerar.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

har varit med om detta tidigare,, byt plats på korten, de brukar hjälpa.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag hittade felet, moderkortet var en gnutta krökt pga skruvarna, så det undre grafikkortet kom inte helt in i slotten. Lossade på en skruv och nu funkar det fin fint.