Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon157700:

Looking good, vad är det för fläktar du använder ?:)

2st Coolermaster Sickleflow 120mm

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har brukat gilla din projekt men att förstöra en radio i så fint skick är totalt helgerån, det är ett samlarobjekt du slaktat och förstört så det inte går att återställa utan mycket arbete, det här är lika illa som att bygga lowrider av en vintage Ferrari, helt totalt fel och respektlöst, du kunde utgått från ett slitet ex om om du ändå ska slakta den, och ändå vara oerhört varsam med delarna som demonterats och sparat dem så de kan användas som reservdelar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har brukat gilla din projekt men att förstöra en radio i så fint skick är totalt helgerån, det är ett samlarobjekt du slaktat och förstört så det inte går att återställa utan mycket arbete, det här är lika illa som att bygga lowrider av en vintage Ferrari, helt totalt fel och respektlöst, du kunde utgått från ett slitet ex om om du ändå ska slakta den, och ändå vara oerhört varsam med delarna som demonterats och sparat dem så de kan användas som reservdelar.

Finns inget av värde med en sådan pjäs, Högst några 100-ingar. Samlarobjekt ? Tja. Vissa samlar faktiskt på ombyggda (udda) saker. Tom ombyggda ferrari (Skitbil i mina ögon) faktiskt, Tro´t eller ej. Om nu dessutom elektroniken var helt kass så håller jag med [WP@]Wolverine att han gör eftervärlden en tjänst som ger apparaten ett nytt liv och användningsområde. Helgerån eller ej behöver vi inte diskutera här då vi alla har olika tyck och smak, Men av allt att döma så lär även denna modd bli något utöver det vanliga om man känner [WP@]Wolverine rätt och har sett vad han har skapat tidigare.

OT:

Ser fram mot att följa detta bygge. Kör hårt bara.

Permalänk
Proffsmobbare

Integrera rörförstärkarna som dekoration i datorn på något sätt så har du ett fan for life! Finns få teknikrelaterade saker som är vackrare än dessa pjäser.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mrqaffe:

Du verkar ha lite fel information här, för det första detta är INTE ett samlarobjekt det finns tusentals fungerande apparater av denna typen. Vad det gäller respektlöshet så har du helt rätt jag respekterar inte denna radion ett enda dugg eftersom den är en dussinvara som var helt och totalt död. Att jag skulle vara otroligt varsam med totalt havererat elektronikskrot skulle vara helt meningslöst. Jag gillar designen men där slutar det, jag har inget intresse av gamla radioapparater vare sig de funkar eller inte jag är moddare och gör dom projekt jag känner för när jag känner för det och med vilka råmaterial jag vill.

Självklart får man gilla eller ogilla mina projekt men den där kommentaren var helt och totalt fel. Detta är inte en museiepjäs och kommer aldrig att bli det så att jämföra den med en vintage Ferarri är bara löjligt.

Skrivet av JaZid:

Integrera rörförstärkarna som dekoration i datorn på något sätt så har du ett fan for life! Finns få teknikrelaterade saker som är vackrare än dessa pjäser.

Jag skulle gärna gjort det men tyvärr var alla komponenter i så dåligt skick att det kommer inte fungera. Det är bara en stor orgie i brända rör och rost.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

hur ser framstegen ut här då med lille radion nu

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Andyah:

hur ser framstegen ut här då med lille radion nu

Står still i väntan på hårdvara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar med förväntan på hur ditt bygge kommer att bli då jag själv har planer på en liknande modd på en radio jag haft ett tag.

Permalänk
Inaktiv

Hur går det med bygget?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon157700:

Hur går det med bygget?

Jo då det går framåt jag har nyligen fått ett P8H67-I Deluxe av Asus samt 8gb So-Dimm och en Force3 ssd av Corsair så snart kommer det updates Har även haft en hel del att göra med ombyggnaden av mitt garage till CNC verkstad men det är på g nu.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11417316']Jo då det går framåt jag har nyligen fått ett P8H67-I Deluxe av Asus samt 8gb So-Dimm och en Force3 ssd av Corsair så snart kommer det updates Har även haft en hel del att göra med ombyggnaden av mitt garage till CNC verkstad men det är på g nu.

Ojoj låter bra längtar spänt på update

Permalänk
Proffsmoddare

Ok dags för en update. Fronten har omdesignats totalt och ett bakstycke här designats. Nu när jag har fått cnc verkstaden i fungerande skick så körs naturligtvis dessa i maskinen.

Front och baksida

5mm Acryl har lackats scart på ena sidan och monterats i fräsen

steg ett på baksidan

framsteg

sakta men säkert jobbar maskinen på

Här har ni ett par videos på fräsen in action

Fortsättning följer!

Visa signatur

Permalänk

Tokigt nice! Inte utan att man blir lite sugen på att skaffa sig en verkstad och en fräs själv! XD

Permalänk
Proffsmoddare

All done

Nu ska jag bara montera röd plexi i mitten av fronten och en powerknapp i mitten med röd led. Ska även lacka baksidan med någon lämplig färg som passar ihop med resten av chassit.

det kommer mera...

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Mmmm.. CNC fräs. *gurgle*

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

lite mer jobb gjort

Och så får ni en liten bild på det lilla krutpaketet från Asus P8H67-I Deluxe som blir hjärtat i denna lilla dator

Visa signatur

Permalänk

Mysigt! :3

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Proffsmoddare

Fick ett av två väntade myspaket från Corsair idag

Nu väntar jag bara på minnet från corsair och Nätagget från Fractal Design (fortfarande ingen info om cpu dock men det kommer)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11447266']Fick ett av två väntade myspaket från Corsair idag

http://img838.imageshack.us/img838/6160/retro27.jpg

Nu väntar jag bara på minnet från corsair och Nätagget från Fractal Design (fortfarande ingen info om cpu dock men det kommer)

Snålt att bara skicka en 60 gig, dom skulle skickat 4x 240gb att ha i Raid0 (skämt å sido). Vad är det för cpu du ska ha ?

Permalänk
Proffsmoddare

Andra paketet från corsair har nu anlänt

Nu hoppas jag på nätgget från Fractal Design imorgon så att jag kan fortsätta bygga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11454773']Andra paketet från corsair har nu anlänt
http://img521.imageshack.us/img521/8814/retro28.jpg

Nu hoppas jag på nätgget från Fractal Design imorgon så att jag kan fortsätta bygga.

finfint! fick ju även jag ett paket från corsair som innehöll ett par dominator GT 2000mhz 8gb till project chocolate temptation :), checka gärna inte det och släng gärna en komentar, just nu väntas delar som skall cncfräsas

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

finfint! fick ju även jag ett paket från corsair som innehöll ett par dominator GT 2000mhz 8gb till project chocolate temptation :), checka gärna inte det och släng gärna en komentar, just nu väntas delar som skall cncfräsas

Jag har full koll på ditt bygge Är väldigt kass på att kommentera bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11455033']Jag har full koll på ditt bygge Är väldigt kass på att kommentera bara

roligt o höra mannen :), tänkte angående sponsorloggor, något du skulle kunna tänka dig att fräsa på en bit/fräsa ut till mig?

Permalänk

Diggar stilen du kör! Ser "high-tech" ut! xD
btw, Vad är det för cnc fräs?

Permalänk
Proffsmoddare

HAr nu fått tag i en 2600K till bygget så cpu problemen är lösta Vill även nu passa på att ge ett enormt stort tack till mina sponsorer som gjort bygget möjligt

Stort tack till
Asus som stod för ett underbart litet P8H67-I Deluxe
Corsair som hjälpte till med 8gb so-dimm, 60gb Force3 ssd och dessutom en 2600K
Fractal design ska även dom har ett stort tack för PSUn en Tesla 550W 80 PLUS
Coolermaster som hjälpte till med 2x120mm fläktar och en Hyper 212 EVO cpukylare

Psu och cpu anländer snart och då kommer bygget sätta fart ordentligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11422258']

Här har ni ett par videos på fräsen in action
http://www.youtube.com/watch?v=gnbRARLa34M

http://www.youtube.com/watch?v=DcR1H2LWKV8

Fortsättning följer!

Varför är det ingen skärvätska på ?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ygd3n:

Varför är det ingen skärvätska på ?

Kylvätska behövs bara när man kör metall när man kör plexi räcker det med en stråle tryckluft.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11470250']Kylvätska behövs bara när man kör metall när man kör plexi räcker det med en stråle tryckluft.

aha, läste inget, såg bara på videon.. trodde det var alu

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Sjukt kul projekt. Men tycker du skulle sparat tyg-fronten inget säger Art Deco som radio inställningsbrickan och yllevävt tyg. Men det är min smak.

Förövrigt om radiorören fungerar kan du sälja dom för en hundring styck. Jag räknar 5 st eventuellt 7 under de där värmesköldarna. Det är upp till 700 kr. Transformatorn kan man få en hundring för den med.

Hur vet jag nu detta? Jo, jag har byggt förstärkare och rörförstärkare och vet att det finns en väldigt stor marknad för NOS(new-old-stock) och begangnade rör i bra skick. Särskilt om det är rör ifrån europa eftersom det är närmast omöjligt att hitta NOS ifrån europa. Det mesta kommer ifrån ryssland eller usa och i princip allt som är nytillverkat kommer ifrån kina.

Så bara ett tips är att kolla marknaden innan du kastar/kastat sakerna. Sett ombyggda rörförstärkare ifrån radio apparater som inte haft chassi som gått löst på 1500 kr.

Ser fram emot mer bilder och uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

aha, läste inget, såg bara på videon.. trodde det var alu

Man bearbetar inte aluminium med skärvätska heller då använder man sprit istället för annars "kletar" det...