Permalänk
Medlem

Coolt bygge

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11547945']Då har man hållare till rören hoppas bara att mina leds anländer idag så jag kan få rören monterade.

http://img9.imageshack.us/img9/8386/retro45e.jpg

nu börjar det likna retro!
GJ!

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen kom mina dioder från Autema !!

Dessa monterades genast i hållarna och hållarna monterades på plats och BAM!! tube goodness

Jag upptäckte att den vita belysningen på vattenblocket INTE ser bra ut så den ska kopplas bort därefter ska jag organisera upp kablarna en del eftersom det ser för jävligt ut på insidan just nu så det är en del kvar att fixa men det börjar tamefan närma sig slutet

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Nice! Mysigt ljus
F*n va stora dioderna var
Ser ut att vara över 5cm i "chassit"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Nice! Mysigt ljus
F*n va stora dioderna var
Ser ut att vara över 5cm i "chassit"

hahaha neej, det är elektronrören som är upplysta av den dioderna som han köpte

Ser jävligt snyggt ut! Är det inte lättare att fräsa ut en bit som täcker vattenblocket med din signatur/logo på tex ?

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Sjukt kul projekt. Men tycker du skulle sparat tyg-fronten inget säger Art Deco som radio inställningsbrickan och yllevävt tyg. Men det är min smak.

Förövrigt om radiorören fungerar kan du sälja dom för en hundring styck. Jag räknar 5 st eventuellt 7 under de där värmesköldarna. Det är upp till 700 kr. Transformatorn kan man få en hundring för den med.

Hur vet jag nu detta? Jo, jag har byggt förstärkare och rörförstärkare och vet att det finns en väldigt stor marknad för NOS(new-old-stock) och begangnade rör i bra skick. Särskilt om det är rör ifrån europa eftersom det är närmast omöjligt att hitta NOS ifrån europa. Det mesta kommer ifrån ryssland eller usa och i princip allt som är nytillverkat kommer ifrån kina.

Så bara ett tips är att kolla marknaden innan du kastar/kastat sakerna. Sett ombyggda rörförstärkare ifrån radio apparater som inte haft chassi som gått löst på 1500 kr.

Ser fram emot mer bilder och uppdateringar.

satan det där va ju ingen kul läsning haha. jag slängde nyss en bärkasse med såna i kartong när vi rensade vinden på garaget!! Tänka att det där är ju bara gammalt skit som liggre o tar plats.

Riktigt fin bygge Wolverine

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Proffsmoddare

Blev helt perfekt med rören. Så najs!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Börjar se riktigt bra ut. Förstår att kanske inte rörens original glödfärg kan passa med din vision. Men min åsikt är att det hade varit snyggare med en orange LED med en svag gul för att komplettera färgen så den blir mer elektronrör glöd över det.

Skrivet av Tommy_enstaberga:

satan det där va ju ingen kul läsning haha. jag slängde nyss en bärkasse med såna i kartong när vi rensade vinden på garaget!! Tänka att det där är ju bara gammalt skit som liggre o tar plats.

En mans skräp är en annan mans guld som det heter. Men förstår att man inte orkar ligga och lumpsamla... ja är själv en som hellre kastar än sparar också... xP

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arazand:

Börjar se riktigt bra ut. Förstår att kanske inte rörens original glödfärg kan passa med din vision. Men min åsikt är att det hade varit snyggare med en orange LED med en svag gul för att komplettera färgen så den blir mer elektronrör glöd över det.

En mans skräp är en annan mans guld som det heter. Men förstår att man inte orkar ligga och lumpsamla... ja är själv en som hellre kastar än sparar också... xP

Saken är den att glöden inte alls är så intensiv som bilderna ger sken av utan betydligt softare. Det är ett elände att fota svagt ljus så att det faktiskt ser ut som svagt ljus, hur fan jag än gör ser det ut som 1200watt tokbelysning. Folk som glider förbi Corsairs bås på DHW kommer se att den inte alls lyser så vansinnigt mycket som det ser ut på bilderna.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@:

Wolverine;11564577]Saken är den att glöden inte alls är så intensiv som bilderna ger sken av utan betydligt softare. Det är ett elände att fota svagt ljus så att det faktiskt ser ut som svagt ljus, hur fan jag än gör ser det ut som 1200watt tokbelysning. Folk som glider förbi Corsairs bås på DHW kommer se att den inte alls lyser så vansinnigt mycket som det ser ut på bilderna.

Intensiteten tyckte jag inte var felet, utan själva färgen. Men det är en smaksak...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arazand:

Intensiteten tyckte jag inte var felet, utan själva färgen. Men det är en smaksak...

Skickades från m.sweclockers.com

Iofs är färgen inte alls så intesivt röd heller utan en betydligt softare ton men visst röd det är den.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11565259']Iofs är färgen inte alls så intesivt röd heller utan en betydligt softare ton men visst röd det är den.

åååh, jag vill ha nakenbilder på rören med ljus, men det bryter väll mot § 1.4....

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Proffsmoddare

Weeee Nu vart man visst nominerad i bit techs Mod Of The Month

http://www.bit-tech.net/modding/mod-of-the-month/2011/11/16/m...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Grattis!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Hoppas nu att ni ger mig en röst

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11611008']Hoppas nu att ni ger mig en röst

Redan gjort :D!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11611008']Hoppas nu att ni ger mig en röst

Will do! Får man se de färdiga resultatet på DH?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Will do! Får man se de färdiga resultatet på DH?

Absolut !! Denna datorn kommer att stå i Corsairs bås på dh. Jag samt ett graverat 840 och en massa graverade speglar kommer att finnas i coolermasters bås

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11613188']Absolut !! Denna datorn kommer att stå i Corsairs bås på dh. Jag samt ett graverat 840 och en massa graverade speglar kommer att finnas i coolermasters bås

Då kommer jag förbi och hälsar på!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Då var man hemma från Dreamhack igen där denna lilla datorn visades upp i Corsairs bås. Nu sitter jag och stirrar på mitt Cosmos II och funderar på vad jag ska göra med den

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11654237']Då var man hemma från Dreamhack igen där denna lilla datorn visades upp i Corsairs bås. Nu sitter jag och stirrar på mitt Cosmos II och funderar på vad jag ska göra med den

Var riktigt fint bygget ditt, större än jag trott också. Såg nya Cosmos där alltså, sjukt nice de såg ut!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC