Permalänk
Medlem

Tt eSport Shock

Hejsan. Det är såhär att jag är ute efter ett par hyfsade gaminglurar för omkring 400-kronor. Jag är inte särskilt petig när det gäller ljud eftersom jag inte kommer ha dem till att lyssna på musik genom (har bra högtalare till det).

Jag har blivit lite intresserad av Tt eSport Shock från Thermaltake. 399kr på Kjell & Company. Jag vet att designen är ganska avtändande för många men jag tycker faktiskt de ser helt ok ut och ljudet ska väl vara ganska så hyfsat enligt vad jag har läst.

Vad jag vill veta är om det finns någon som har ett par eller eventuellt har provat dem? Skulle ni rekomendera dem (för det priset givetvis) eller är de ingenting att ha?

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk

Aldrig testat dem men jag vet att Tt gör väldigt bra saker till billiga priser. Tror inte att du kommer att bli besviken!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Advanced Big Tower | PSU: Corsair HX 750w
CPU: Intel Core i7 2600k @ Stock (3,4) | GPU: XFX Radeon 6950 'Dual Fan' 2GB
Moderkoret: MSI P67A-GD65 | RAM: Corsair Vengeance 8 GB CL9 1600 Mhz

VILL DU HAR SVAR FRÅN MIG SÅ CITERA!

Permalänk
Medlem

Det låter ju lite betryggande, faktiskt.
Bumpar lite skamlöst!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Hejsan. Det är såhär att jag är ute efter ett par hyfsade gaminglurar för omkring 400-kronor. Jag är inte särskilt petig när det gäller ljud eftersom jag inte kommer ha dem till att lyssna på musik genom (har bra högtalare till det).

Jag har blivit lite intresserad av Tt eSport Shock från Thermaltake. 399kr på Kjell & Company. Jag vet att designen är ganska avtändande för många men jag tycker faktiskt de ser helt ok ut och ljudet ska väl vara ganska så hyfsat enligt vad jag har läst.

Vad jag vill veta är om det finns någon som har ett par eller eventuellt har provat dem? Skulle ni rekomendera dem (för det priset givetvis) eller är de ingenting att ha?

Tack på förhand.

Har ett par sådana just nu - miccen var dok rätt låg för motparten, men jag tror det är mitt nya moderkort, då mitt gammla headset inte heller funkade , så inget att oroa sig för ! ^^

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannen:

Har ett par sådana just nu - miccen var dok rätt låg för motparten, men jag tror det är mitt nya moderkort, då mitt gammla headset inte heller funkade , så inget att oroa sig för ! ^^

Du gillar dem annars då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Du gillar dem annars då?

Japp, jag har väldigt stort huvud men dem passar tack vare att dem är justerbara :D, Miccen var väldigt smart, man märker inte av att den finns där när den är uppfäld ( fattade inte vart fan miccen var först blev nästan galen ) Bra Ljudissolering passade mina öron, som även dem är större än normalt

// Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannen:

Japp, jag har väldigt stort huvud men dem passar tack vare att dem är justerbara :D, Miccen var väldigt smart, man märker inte av att den finns där när den är uppfäld ( fattade inte vart fan miccen var först blev nästan galen ) Bra Ljudissolering passade mina öron, som även dem är större än normalt

// Erik

Underbart. Tack för insynen. Jag ska antagligen in och kolla på ett par på tisdag när lönen kommit en. Får förhoppningsvis klämma på och prova ett par så jag kan kolla så att de passar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Underbart. Tack för insynen. Jag ska antagligen in och kolla på ett par på tisdag när lönen kommit en. Får förhoppningsvis klämma på och prova ett par så jag kan kolla så att de passar.

japp, det hoppas jag , grymt sköna och riktigt bra pris, funderar fan på att slå till på tangentbord också ... men får nog hålla mig lite till kört 5 timmar lol med dem nu, och dem funkar utmärkt, lyckades höja microfon ljudet och is awesome!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag har införskaffat ett par nu.

Kvalitén känns gedigen.
Ljudet är "ok" skulle jag vilja säga, iaf för musik (men jag ska som sagt inte använda dem till det).
När det gäller spel är inlevelsen väldigt bra dock.
De sitter lite tight, men jag har läst att det blir bättre ju mer man använder den och jag kan gå i god för det med tanke på att de är grymt mycket skönare nu ikväll än de var i eftermiddags. Men å andra sidan så är det kanske bara mitt huvud som har vant sig.

Skulle nog vilja påstå att för 400 kronor så är det ett väldigt bra köp!

Edit: Vill tillägga att de är mycket snyggare irl än på bild och hade micken inte varit där och ljudet varit lite bättre så hade jag kunnat tänka mig att ha dem som hörlurar till min iPod när jag åker tåg eller buss. Och jag är ganska så petig när det gäller utseendet på hörlurar som jag använder bland folk (exkl. Lan givetvis)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Kan meddela att jag har införskaffat ett par nu.

Kvalitén känns gedigen.
Ljudet är "ok" skulle jag vilja säga, iaf för musik (men jag ska som sagt inte använda dem till det).
När det gäller spel är inlevelsen väldigt bra dock.
De sitter lite tight, men jag har läst att det blir bättre ju mer man använder den och jag kan gå i god för det med tanke på att de är grymt mycket skönare nu ikväll än de var i eftermiddags. Men å andra sidan så är det kanske bara mitt huvud som har vant sig.

Skulle nog vilja påstå att för 400 kronor så är det ett väldigt bra köp!

Jo , jag var med lite ovan i början ^^ - Men sjukt sköna efter ett tag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Provade precis mikrofonen via Skype och den blev helt klart godkänd av mina polare, vilket är det enda som egentligen krävs av mig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rekommenderar !!

Miccen är inget problem för mig!
Skitbra ljud i spel, musik. Har dock inte testad i film, då min dvdläsare blir för varm för att spela film :s