Permalänk
Medlem

nybygge startar inte

hej jag har byggt ihop en ny dator men har fått problem jag inte kan lösa! jag har skaffat burk moderkort cpu minnen nätagg och ny hårddisk när jag försöker starta datorn så är den helt död förutom den gröna lampan på moderkortet lyser.jag har bytt nätdel och haft moderkortet iväglämnat för koll och det fungerade hos dom. det startade upp som det skulle hos dom...min dator är stendöd det rycker ens inte till i fläktarna när jag trycker på strömbrytaren. då tänkte jag att det kunde vara strömbrytaren på datorn som inte fungerade så jag provade att bygla kontakten men det hjälpte inte heller har kollat jorskruvar plockat bort hårrdisken minnena cpu om det var galet där nånstans men inget hjälper vad kan felet vara...fattar inte vart jag ska leta mera???

Visa signatur

nattuggla uppe när alla andra inte är det..........

Permalänk
Medlem

Pröva att starta datorn med en skruvmejsel

Permalänk
Medlem

har provat fungerade inte heller!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sitter processorn i ordentligt? hade ett liknande problem och det var processorn.

Visa signatur

MacBook PRO, HP Z620, HP Elite.

Permalänk
Skrivet av Robin_91:

sitter processorn i ordentligt? hade ett liknande problem och det var processorn.

Hur kan processorn inte sitta i ordentligt?

Permalänk
Medlem

även om processorn inte sitter i så ska fläktarna starta!!

Visa signatur

Permalänk

Testa minnena var för sig i varje slot på moderkortet. Utifall ena stickan är trasig eller liknande.
Skriv även vad du har för delar.

Permalänk
Medlem

Prova med ett annat chassi, annars ere strömmen som knasar.

Permalänk

kör den med bara en del i taget i pluggat, o se när du får ström respektive inte.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

har provat det med men det är likadant...
delarna som sitter i datorn är.
Hårddisk Western Digital Caviar Green 1TB 64MB
Moderkort Asus m5a78l-m usb3
Processor amd 3 kärnig
Minnen corsair 2x2 gig 1600mhz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag glömde Nätdel Corsair cx 430...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort? nätagget är lite slött kanske?

Permalänk
Medlem

inbyggt på moderkortet...

Visa signatur

Permalänk

kör en klassiker, moderkortsdistanser?

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Ett bra sätt att testa är, ut med mkort, släng upp den på en kartongbit. Koppla in 1 minne, CPU, CPU fläkt och strömsladdarna.

Permalänk
Medlem

jag ska prova grejer från min andra dator och se vad felet är..för hur jag än gör så är det stendött..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du har 1600mhz på minnena men moderkortet pallar bara med 1066 MHz och 1333 MHz så köp nya minnen!

Permalänk
Medlem

har hittat felet en ny nätdel så fungerade det!!

Visa signatur