Permalänk
Medlem

Rackarns, hade jag vetat det tidigare hade jag inte handlat på webhallen heller. Inte kan jag spela Renegade Ops heller då det blev försenat till den 27e.
Härdanefter blir det att köpa spel som man kan ladda hem någonstans (steam, origin, etc.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Om man så gärna vill ha spelet på releasedagen - varför chansa på att köpa en fysisk kopia? Det är inte direkt första gången en stor butik inte hinner skicka alla spel i tid...

Därav verifierade jag med dem innan beställning, just också därför jag är mest irriterad, dvs att de verifierar att jag ska ha spelet tills den 27e och sen inte står vid det.

Samt så vill jag gärna ha en fysisk kopia

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Har också beställt från Webhallen och det skickades (eeeh packades då) på natten mot Måndag. Väntar än att på telefonen ska tjuta för post-avi, om annat så går jag till utlämningsstället här och frågar. Än finns det ett par timmar kvar av dagen, man kan ju hoppas. I värsta fall: Köper på Origin, och returerar till Webhallen. Har ju tänkt dra ihop en skara folk vid release och lira så då får tålamodet läggas åt sidan.

Oftast skickar dom spel som brev och då får man inget post-avi!

Permalänk
Medlem

Man hade ju hoppats på att spelet skulle komma en dag före precis som med Deus Ex 3, då jag fick mitt exemplar dagen innan release och det gick bra. Men med ett spel som Battlefield 3, som är ordentligt efterlängtat .. då går det inte. Kommer fortsätta beställa från Webhallen men det här gav lite bitter smak i munnen.

(pssst, skynda på med micken jag beställt)

Visa signatur

The internet is a terrible place.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inanimate:

Kolla in tråden i forumet hur du börjar spela spelet tidigare trots att det inte är släppt.

kan aldrig vara optimalt det där?
origin kommer då tro att du bor i indonesien.
fan vet vilka omvägar uppkopplingen tar då när man spelar multi.
det skulle inte förvåna mig om det blir gnäll snart att Multi laggar sönder för er som har aktiverat genom proxy

i natt kl 01:00 är det dags
då kan man spela med gott samvete

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Ehh inte helt offtopic men skulle spela.

Det här programmet kräver en kontroll av släppdatum online första gången det startas efter installationen, och kommer att utföras vid varje start tills dess att släppdatumet har inträffat. Detta KRÄVER EN AKTIV INTERNETANSLUTNING.

Applikations- och hårdvaruidentifierare skickas till datumservern.

Om kontrollen av släppdatum blir godkänd, mottas en avkrypteringsnyckel från servern och applikationsfiler och mappar avkrypteras och ersätts.

Klicka på 'Godkänn' om du vill fortsätta, eller klicka på 'Avsluta' för att avbryta processen.

---------
Den här applikationen kan inte användas förrän på dess officiella släppdatum. Vänta till släppdatumet och starta om applikationen då. Klicka på 'Avsluta' för att avbryta processen.

Gå till supportsidan för att få mer information: http://ease.custhelp.com

Ditt släppdatum blir: den 27 oktober 2011, 01:00

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Antagligen så har de på Webhallen skrivit skickad för att folk inte ska avbeställa på deras skit sida......betalar lätt 20 kr extra för att få spela inatt.. synd att jag är så sen med att avbeställa.. näe sista gången Webhallen fu ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scorpio:

Ehh inte helt offtopic men skulle spela.

läs tråden
01:00 i natt är det officiella släppet!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag fick ett sms av gamestop idag om att mitt bf3 finns att hämta imorgon De har antagligen just fått in sina spel mer får inte sälja före torsdag.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Undra hur glada alla återförsäljare är på EA. Dom lär ha tappat EN DEL förhandsbokningar pga. att man kan pre-loada och spela på VPN innan release. Samt noll åtgärd. Även om det inte känns rättvist avbeställde jag mitt exemplar ifrån xxxxxxx för att sedan köpa via Origin + VPN

EDIT: Vad som är ännu märkligare i mitt tycke är att tex. Webhallen redan har servrar uppe vilket indirekt verkar emot dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sympan:

Antagligen så har de på Webhallen skrivit skickad för att folk inte ska avbeställa på deras skit sida......betalar lätt 20 kr extra för att få spela inatt.. synd att jag är så sen med att avbeställa.. näe sista gången Webhallen fu ^^

Jepps.

Kommer aldrig mer använda Webhallen för mina spelinköp.

Permalänk
Medlem

Samma här, så jäävla uselt av Webhallen.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Fick min post just nyss (Luleå) inget från webhallen... det var ju kul....t

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | CPU: i7 2600k Kylare: Corsair H100i | Moderkort: Asus Maximus IV Gene-Z | Minne: Corsair Vengance 8GB 1600Mhz | GPU: EVGA GTX780 SC | PSU: Corsair AX 850w | HDD1: Corsair Force GT 120gb | HDD2: 2TB WD Green | HDD3: Samsung 840 256gb | HDD:4 Samsung 1TB | Skärm: Dell U2311H IPS

Permalänk
Medlem

Det lustiga är att Webhallen skickade iväg Dark Souls tidigare, och alla som hade beställt där fick det en dag tidigare än release.

Det är så 50/50 med Webhallen. Jag som hade räknat med att få spela inatt, surt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Skojar du? När beställde du ditt? Beställde mitt i Januari och fick inget på posten idag.

Orka sådant här, nu köper jag alla mina spel digitalt i fortsättningen.

Jag förbestälde typ i augusti

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

Pratade just med en tjej på webhallen. Det var nog den otrevligaste människan på länge, förstår att hon börjar bli trött på att folk ringer om samma sak, men det är ju de själva som sätter sig i den sittsen.

Enligt henne så fick de inte släppa spelen innan den 27e. Därav skulle alla får det i morgon. Frågan är dock om verkligen alla får det i morgon, ibland tar det någon extra dag på posten. Hänvisade till mitt mail, då svarar hon syrlig: - Ja, imorgon på releasedagen.

Blir aldrig mer webhallen efter det här...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Jag beställde på game.se för några dagar sedan, fick det idag i brevlådaan tack och bock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Pratade just med en tjej på webhallen. Det var nog den otrevligaste människan på länge, förstår att hon börjar bli trött på att folk ringer om samma sak, men det är ju de själva som sätter sig i den sittsen.

Enligt henne så fick de inte släppa spelen innan den 27e. Därav skulle alla får det i morgon. Frågan är dock om verkligen alla får det i morgon, ibland tar det någon extra dag på posten. Hänvisade till mitt mail, då svarar hon syrlig: - Ja, imorgon på releasedagen.

Blir aldrig mer webhallen efter det här...

De tror väl att hypen kring deras event ska generera trogna kunder och skiter i att skicka ut spelen innan.

Om de bara visste hur många kunder de nu förlorar på att lura de som förhandsbokat.

Permalänk
Medlem

Fick min idag

game.se

Permalänk
Medlem

Jag ansluter mig till skaran och byter ställe att köpa spel i fortsättningen. vart kund hos webhallen sen Augusti 2002. Men from nu blir det annat ställe.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

kan aldrig vara optimalt det där?
origin kommer då tro att du bor i indonesien.
fan vet vilka omvägar uppkopplingen tar då när man spelar multi.
det skulle inte förvåna mig om det blir gnäll snart att Multi laggar sönder för er som har aktiverat genom proxy

i natt kl 01:00 är det dags
då kan man spela med gott samvete

Eftersom du stänger av proxyn efter du aktiverat spelet så blir det ingen skillnad. Svenska servrar har samma ping nu som i betan för mig och jag aktiverade med proxy.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag ansluter mig till skaran som har beställt sitt spel från webhallen men inte fått det idag. Just nu är jag mest irriterad, då aktiveringen här i Sverige sker 01:00 imorgon och jag inte kommer att kunna närvara vid den då. Detta var sista gången jag beställde ett spel från webhallen, och får jag det inte imorgon pga deras "taktik" att skicka ut spelen idag istället för igår som dom alltid brukar göra annars så blir jag förbannad.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.4ghz | Asus Z97-A | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600Mhz | EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC | Samsung SSD 850 Pro 256GB - Samsung SSD 840 Evo 500GB | Corsair HX 750W | X-STAR DP2710 Matte | Dell U2311H | Cavalli Audio Liquid Gold | Audiolab M-DAC | HiFiMAN HE-500 | Asus Xonar Essence STX | SAA, Mapleshade, Red Dawn LS och Nornekablar | PlayStation 5 | Panasonic UB820 | Sony XR83A90JAEP

Permalänk
Medlem

Puh. Kontaktade spelbutiken.se (chatt) och frågade när jag skulle få mitt ex av BF3.. de har ju två varianter de säljer, BF3 och BF3 Nordic. Jag hade beställt icke-nordic efterssom priset bara låg på ~300 spänn och den andre var dyrare. Men han sa i chatten att Nordic släpps imorrn, icke-nordic släpps på fredag, och det var för sent att byta till nordic och få spelet redan imorgon. Så fick bli en avbeställning och nybeställning på dyra origin, lite surt. Men vad gör man inte för att inte förstöra en planerad spelkväll

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Förbeställde hos Komplett och fick en bekräftelse att dem hade skickat det den 24:e men BF3 lyser fortfarande med sin frånvaro...

Hoppas verkligen inte det kommit bort med posten då jag redan pröjsat för det!!! *börjar svettas ymnigt.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Beställde mitt från CDON.
Har inte fått någon bekräftelse via sms på att det är skickat än.
Jag vill veta om jag får det imorgon eller på fredag, hoppas verkligen att jag får det imorgon.

Någon som vet någonting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Puh. Kontaktade spelbutiken.se (chatt) och frågade när jag skulle få mitt ex av BF3.. de har ju två varianter de säljer, BF3 och BF3 Nordic. Jag hade beställt icke-nordic efterssom priset bara låg på ~300 spänn och den andre var dyrare. Men han sa i chatten att Nordic släpps imorrn, icke-nordic släpps på fredag, och det var för sent att byta till nordic och få spelet redan imorgon. Så fick bli en avbeställning och nybeställning på dyra origin, lite surt. Men vad gör man inte för att inte förstöra en planerad spelkväll

Vad är Nordic ver. för ngt?
beställde bara genom att hitta billigast Limited Ed. med 4 extra kartor som säkert kostar mkt. mer än typ 100kr (399:- för mitt pack) billigast jag såg var vanliga va 299:-

PS: Känns surt att ha installerat o defraggat allt o sen vänta typ 7h innan man kan lira, sen gå upp 0600 på det.. ahhh ! (i- lands problem)

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag, beställde från webhallen

Visa signatur

NZXT Phantom Svart | NZXT HALE90 850W 80+ Gold | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II SLI

Microsoft Sidewinder X4 | Mionox Naos 5000 | Razer Tiamat

Permalänk

Kom precis hem från jobbet och BF3 ligger på hallmattan.

Glad!

Tack game.se

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Avstängd

Varför är det så många som avbeställer och köper från EA? köp från GMG istället, bra mycket billigare och du får en key som du skriver in i origin och sen tankar du det precis som om du köpt det hos EA.

http://www.greenmangaming.co.uk

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Fick mitt från Megastore idag - installation pågår!