Två problem 1: Svart skärm ej hängd dator, 2: Ofungerande mus/t-bord.
Hej.
Som ni kan se i rubriken har jag två problem med min dator, det första problemet har jag sett fler som har men ingen lösning är densamma.
Det första är att när jag spelar spel, dock bara upplevt det med Battlefield 3 änsålänge, så blir skärmen svart, men jag kan fortfarande prata i Skype så datorn hänger sig inte utan bara bilden.
Det andra problemet är att musen/tangentbordet slutar fungera, jag har belysta knappar på tangentbordet och dom flimmrar väldigt mycket, musens laser slutar lysa helt.
Datorn hänger sig dock inte i det här fallet heller då jag kan se tempmätarna ändra sig i systray osv.
Jag funderar på om det är nätagget som blivit för klent sen jag fick mitt andra GTX 580 och några fler fläktar.
Mitt nätagg är ett Corsair TX 850W V2 80+ Bronze (https://www.inet.se/artikel/6909593/corsair-tx-850w-v2-80-bro...)
Sakerna jag har i datorn:
7 x 140mm Fractal Design Fläktar.
1 x 180mm fläkt.
2 x GTX 580 SLI
1 x Noctua NH-U9B kylare
1 x SSD Sys Disc.
1 x Western Digital Black 1TB
1 x Seagate Green 2TB
När jag väl skriver det här så ser jag att det är en hel drös saker som mitt 850W nätagg ska driva, men kan detta vara felet eller ligger det någon annanstans?
Och om det är ett nytt nätagg som behövs, vad ska jag då isåfall satsa på för W?
Alternativ 2: Hur många fläktar bör jag plocka bort för att agget ska orka driva? (detta är det enda jag kan ta bort utan att det påverkar allt för mycket)
Tacksam för all hjälp.