Rockstar släpper första trailern för GTA V

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som gubbarna rör sig lite styltigt och några såg skitnödiga ut. Grafiken var delad, en del såg bra ut annat såg lite yxigt ut. Så jag vet inte vad jag skall tro om detta!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Såg ut som en vanlig scriptad speltrailer, precis som nästan alla nya spel. Sen visar sig spelen vara så otroligt tråkiga och tomma, inget innehåll.

Permalänk
Avstängd

Blir det lika bra som GTA 4 så kommer jag att köpa det.

Permalänk
Medlem

Hoppas FLygplanen kommer och att dem gör någon Fett Multiplayer

Permalänk

Ser riktigt nice ut med San Andreas-miljön, kan ju inte bli sämre än 4an iaf så det blir nog bra.

Jag körde aldrig PC-versionen av GTA 4, kan man förvänta sig att PC-versionen till GTA 5 är något vackrare att beskåda än konsol-versionen?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

För er som sitter och säger att grafiken är sjukt snygg osv, kolla på dethär, detta är gta iv, bara moddat
http://www.youtube.com/watch?v=OBw0R1AUU64
Det är sjukt snygg! snyggare än gta 5 imo!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

vilken grafik! längtar

Jag tycker inte jag ser någon skillnad ifrån fyran? Rätt besviken på trailern, storyn blir säkert grym. Men vill ha något mer och någon ny grafisk känsla ser det inte ut att bli..

Permalänk
Medlem

Hoppas dem inte portar spelet från konsoll så det blir helt kaos på PC nu bara! Längtar!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Det är bekräftat att spelet släpps till PC samtidigt som till konsollerna... Vadå sålde sig till Sony?

Ja varenda GTA spel f.r.o.m. 3:an har släppts på Playstation först och PC-versionen har kommit 7 månader efter. Varje GTA spel har släppts näst intill exakt 7 månader efter till PC. Alltså har de gjort en deal med Sony att bara släppa på PS först.

Var har du sett att PC samtidgt som konsollerna är bekräftat?

Den enda jag har hittat är att Webhallen säger att alla versioner ska släppas 2012. http://www.webhallen.com/spel/kampanjer/gta_v/

Men det kan fortfarande vara precis som förut. Om spelet kommit tidigt 2012 kan PC-versionen släppas 7 månader senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Klart att det är en konsolport. Rockstar gör spel till konsol i första hand. Har alltid gjort det och kommer nog alltid att göra det. Men det stoppar det inte från att bli ett jävligt bra spel.

De har inte alltid gjort till konsolerna först. GTA I släpptes till DOS/Windows före Playstation. Samma med tvåan. Det var först med GTA III att de började med att porta.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kleiner:

De har inte alltid gjort till konsolerna först. GTA I släpptes till DOS/Windows före Playstation. Samma med tvåan. Det var först med GTA III att de började med att porta.

enligt en konversation med supporten så kommer deras nya port vara mycket bättre

brukar aldrig säga detta men eftersom det är GTA så bryr jag mig inte om att det är en port enb series kommer troligen ta bort den dåliga grafiken ändå

sen har vi saints row the third om 2 veckor också

Permalänk
Medlem

hoppas de blir bättre optimerat för PC än IV var/är

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

hoppas de blir bättre optimerat för PC än IV var/är

och hur exakt optimerar man ett spel för PC, eller för vilken PC kanske är en bättre fråga...?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

alla gnäller på grafik..... dom kör shiten för konsolerna, själv klart att grafken kommer bli en besvikelse, kolla på gta iv xbox360 vs pc en j*vla skillnad. "köpte det på xbox 360 först sen till pc för att modda spelet"
Dock är jag glad att det är i nu tid för jag älskar att modda om spelet och drifta ^^, göra det på 60 talet känns lite fel ^^

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

och hur exakt optimerar man ett spel för PC, eller för vilken PC kanske är en bättre fråga...?

kan jag ej svara på då jag inte är någon spelutvecklare.

Allt jag kan säga är att det finns spel som är bättre optimerade än andra. Dålig kodning etc. Age of Conan är ett bra exempel, riktigt dåligt optimerat.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av Sockervadd:

Gta Sandbox var?

Tycker det ser lite ut som sent 90 tal eller väldigt tidig 2000.

Med sandbox-genren menar jag spel som tex. Saints-Row och GTA, alltså spel där man får göra vad som helst/hur du vill. Ungefär som en lekplats

och ja, värkar vara runt 2000-talet iallafall.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bordsvatten:

Med sandbox-genren menar jag spel som tex. Saints-Row och GTA, alltså spel där man får göra vad som helst/hur du vill. Ungefär som en lekplats

och ja, värkar vara runt 2000-talet iallafall.

0:57

audi r8 parodi

spelet är antingen satt nära gta 4 eller efter gta 4 alltså 2008 2010 eller 2011

Permalänk
Medlem

Trean kommer fortfarande stanna som min favorit. Men måste säga att det ser riktigt trevligt ut!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Har kört igenom alla GTAs ett antal gånger, och jag har då aldrig brytt mig om hur snyggt/fult det varit bara känslan av total frihet funnits där.

Gta ska vara ett spel som man ska kunna sitta och spela i timmar utan att komma någon vart i själva spelet, bara åka runt och leka.

Instämmer!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av qstoffe:

Hehe inte första gången man ser en spelbutik felaktigt lista titlar utan att veta säkert. När jag läser på Rockstars egna forum verkar det osäkert om det kommer komma någon PC-version alls. Det verkar i alla fall ytterst tyst om det från officiellt håll.

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=490003&st=0

Historiken talar dock emot att det inte skulle komma en version för PC
* GTA III 2002
* GTA Vice City 2003
* GTA San Andreas 2005
* GTA IV 2008
* GTA Episodes from Liberty City 2010

* L.A Noire 2011

* Mafia: The City of Lost Heaven 2002
* Mafia II 2010

Permalänk
Medlem

Fast Red Dead som var ett bar spel har de sagt att PC version inte direkt ens är påtänkt. Så inget som säger att de skiter på PC folket denna gången. För alla spelbolag skiter i PC då alla pengarna finns på konsol sidan av marknaden, de anser att väldigt få personer köper spel till PC.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ctrl:

Fast Red Dead som var ett bar spel har de sagt att PC version inte direkt ens är påtänkt. Så inget som säger att de skiter på PC folket denna gången. För alla spelbolag skiter i PC då alla pengarna finns på konsol sidan av marknaden, de anser att väldigt få personer köper spel till PC.

pågrund av steam så köper väl alla spel slutade helt med illegal nerladdning efter att jag upptäckte steam har inte laddat ner ett spel på säkert 3 år nu

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om detta spel även det är dåligt optimerat så det inte går att spela det. GTA4 Lade jag på hyllan när det kom ut. Då det var helt jävla omöjligt att spela det. Även fast man hade Highend komponenter.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

pågrund av steam så köper väl alla spel slutade helt med illegal nerladdning efter att jag upptäckte steam har inte laddat ner ett spel på säkert 3 år nu

Gäller det även gamla spel som inte längre säljs eller som spelbolagen inte längre stödjer? Vad jag vet går det tex inte att få tag på Warcraft II eller Diablo i butikerna längre undantaget Starcraft och Age of Empires som nu fanns med alla tre i en guldversion.

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Gäller det även gamla spel som inte längre säljs eller som spelbolagen inte längre stödjer? Vad jag vet går det tex inte att få tag på Warcraft II eller Diablo i butikerna längre undantaget Starcraft och Age of Empires som nu fanns med alla tre i en guldversion.

Det dyker upp gamla klassiker med jämna mellanrum. Tex så kan man köpa alla GTA för runt 50€. Finns fler exempel på det men givetvis saknas det en hel del vilket leder till att man faktiskt tvingas till att ladda ner då det inte går att få tag i spelen någonstans.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

så jävla nöjd! längtar inte efter något annat spel lika mycket

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att snubben 57-58 sekunder in i klippet liknar Niko Bellic? Samma kläder som i början utav GTA IV

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0gx1...

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Ett perfekt spel att pausa med ifrån BF3, Dota2, SC2 HotS och D3

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk

Trodde de i alla fall skulle försöka göra det lika snyggt som HD-modden till GTA4.... men icke. Kanske köper detta ifall det faktiskt fungerar till skillnad från GTA4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Trodde de i alla fall skulle försöka göra det lika snyggt som HD-modden till GTA4.... men icke. Kanske köper detta ifall det faktiskt fungerar till skillnad från GTA4.

Det utvecklas nog i första hand till Console så det är inte förvånande att grafiken ser lika dan ut. Jag tror snarare att det rör sig om en större karta, såg ju liten hint om några berg med lite skogs miljö. Sen kommer det nog vara mer innom hus miljöer än i GTA4. Så det blir mer content och det är ju aldrig fel.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS